Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte pakotettua teinit pukeutumaan ostamiinne vaatteisiin

Vierailija
03.08.2018 |

Ostan teinille halpoja vaatteita itse ja pyrin näin katsomaan että teini käyttää näin asiallisia ja varsinkin järkeviä vaatteita. Teini taas haluaisi kaikkea täysin järjettömiä ja varsinkin kalliita merkkituotteita kuten Adidasta, Vanssia ja Filaa. Meillä on siis erimielisyys siitä millaisia vaatteita teinin tulee käyttää ja minun on todella vaikeaa saada teini oukeutumaan niihin jänelle ostamiini vaatteisiin. Aina siis saa olla tappelemassa jostain näinkin turhasta.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta oikeasti ihmettelen vanhempia, jotka ostavat nuorille vaatteita. Itsekin sain usein rumia paitoja, jotka eivät yhtään istuneet tai näytin ne päällä iloiselta mieheltä

Vierailija
2/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo. Mutta ei, en pakota. Ostetaan juuri ne mitä hän haluaa. Laatu (hänen  makunsa mukainen) korvaa määrän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joku kompromissi olisi järkevä. Tietty, JÄRKEVÄ (ei pihistelyä, ei yletöntä tuhlausta) vaatebudjetti, jolla täytyy hankkia kaikki tarvittava. Eli ei niin, että kaikki raha menee yhteen merkkilaukkuun, muttei myöskään niin, että sinä ostat Prisman ja Cittarin halvinta rääsyä ja käsket teinin pukeutua vaatteisiin, jotka tämä kokee rumina ja tyyliinsä sopimattomina. Teinin kuuluu jo itse saada valita vaatteensa sen budjetin puitteissa, joka vanhemmilta vaatteisiin irtoaa. Itse voi omistaan säästää kalliimpiin ja ylimääräisiin.

Vierailija
4/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vähemmän mutta sitä mistä pitää.

Vierailija
5/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat on aina pukeutuneet niihin vaatteisiin, jotka minä hankin heille. Shoppailu ja vaatteet ei kiinnosta heitä tippaakaan. Tyttären kohdalla tuo taistelu alkoi noin kuudennella luokalla. Hänen kohdallaan vaan tyyli ja värimieltymykset poikkeavat omastani, ei hän välttämättä mitään merkkituotteita hingu. Pikkuhiljaa olen antanut hänelle vastuuta vaatehankinnoista. Olen opettanut ostamaan hyvää ja kestävää laatua ja pysymään budjetissa. Jos valitsee jonkin kalliin jutun, jossain muualla pitää kelvata halvempi. Mielestäni hän on nykyisin hyvinkin vastuullinen kuluttaja eikä ostaa humputa turhia vaatteita. Hänen ostoksensa on harkittuja ja tarpeeseen . Jonkin verran löytyy vaatteita myös kirppikseltä.

Vierailija
6/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ihmettelen niitä vanhempia jotka suostuvat maksamaan merkistä mansikoita.

Merkkivaatteita saa meillä ostaa omilla rahoilla, minä ostan kohtuuhintaisia tai teen itse. ( ompelija)

Ei ole vielä kumpikaan laittanut omiaan merkkiin, vaikka niitä välillä vinkua Tokmannin, että ei ilmeisesti ole heidänkään rahojensa arvoisia kuitenkaan.

Vierailija
7/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin teini sain itse valita vaatteeni jotka äiti maksoi

Vierailija
8/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu kun teini on mukana ostoksilla ja saa itse valita. Ennen ostoksia jo katsotaan mitä vaatteita tarvitsee, sitten kerron rahasumman mitä niihin on tarkoitus käyttää. Kauppaan menen mukaan lähinnä maksajan roolissa, poika ymmärtää jo että jos tarvitsee farkut, pari t-paitaa ja lisäksi verkkarit, ja budjetti on 150 euroa, sillä ostetaan tarvittavat vaatteet eikä niitä kalliita merkkejä. Jouluna ja syntymäpäivänä saa sitten lahjakortin mieleiseensä vaateliikkeeseen että pääsee käsiksi myös niihin "aivan pakollisiin" merkkituotteisiin.

Vierailija
9/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit on tehneet kaikki omat vaatehankintansa seiskalta alkaen. Nuorempi perii aika paljon isommalta, mutta käyttää sitten niistä ne, mitkä haluaa.

Vierailija
10/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan rahat ja käsken ostoksille

Kyllä se saa päättää itse

Vierailija
11/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin teinille ihanan kesäkoltu Gudrun Sjödeniltä. Sanoin että kännykkä pois, jos ei pidä minun ostamaani vaatetta. 

Vierailija
12/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta sille niitä kalliita merkkivaatteita.

Vierailija
13/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta teinille kuin niitä vaatteita, jotka hän on itse valinnut. Mutta minulla on oikeus määritellä budjetti, jos minä maksan. Meillä tosin saa niitä merkkivaatteitakin, niiden käyttöikä on usein pidempi kuin halpismerkkien vaatteiden (tämä teini tuskin kasvaa enää kovin paljon).

Vierailija
14/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse ihmettelen niitä vanhempia jotka suostuvat maksamaan merkistä mansikoita.

Merkkivaatteita saa meillä ostaa omilla rahoilla, minä ostan kohtuuhintaisia tai teen itse. ( ompelija)

Ei ole vielä kumpikaan laittanut omiaan merkkiin, vaikka niitä välillä vinkua Tokmannin, että ei ilmeisesti ole heidänkään rahojensa arvoisia kuitenkaan.

Joissakin tapauksessa merkistä kannattaa maksaa esim ulkoilu- ja urheiluvaatteiden kohdalla. Samoin kengissä ja päällysvaatteissa. Kyllähän joku Peak performancen huppari tai collari kestää käyttöä ja pesua ihan toisella tapaa kuin nuorisomuotiliikkeiden vastaavat. Neidin farkut joudun ostamaan kanssa erikoisliikkeistä koska urheilutaustan vuoksi halpikset ei vaan istu hänen päällään. Sanoisin, että tietyissä asioissa ei kannata pihistellä, mikäli sen merkin lisäksi sillä rahalla saa parempaa laatua. Ostaa sitten vähemmän.

Vierailija
15/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei teinit määrää. Saavat sitten pukeutua sellaisiiin vaatteisiin mihin itse haluavat kun muuttavat pois kotoa ja menevät töihin. Siihen asti minä päätän. Ihmeen löysää ja lepsua lastenkasvatusta nykyään. Kuri pitää olla.

Vierailija
16/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itseasiassa yllätyin kun cittarissa oli adidaksen verkkaireita eikä mitenkään erikoisen kalliita.... lapsi oli tyytyväinen.

Vierailija
17/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi teinille antaa vaatebudjetin ja vapauden valita?

Jos se on esim. 100 niin sitten teini hakee netistä hyviä diilejä tai ostaa käytettyä jos haluaa Adidasta yms.

Vierailija
18/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen mennä alasti tai kerro sille että kustantaa merkkivaatteet itse. Eihän en opi rahan arvoa elleivät joudu näkemään vaivaa sen eteen.

Vierailija
19/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit ostaa itse. Isoimmat ja kalliimmat hankinnat pyritään tekemään joko alennusmyynneistä tai ulkomailta. Esim untuvatakit on olleet jo kolme vuotta, alkujaan saatiin puoleen hintaan joulualesta. Suurin osa kesävaatteista ostettiin halvalla Ranskasta vuosi sitten.

Vierailija
20/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä teinit ostaa itse. Isoimmat ja kalliimmat hankinnat pyritään tekemään joko alennusmyynneistä tai ulkomailta. Esim untuvatakit on olleet jo kolme vuotta, alkujaan saatiin puoleen hintaan joulualesta. Suurin osa kesävaatteista ostettiin halvalla Ranskasta vuosi sitten.

Ei tule onnistumaan. Teini hassaa rahat kaikkeen turhuuksiin eikä osta mitään järkevää ja käytännöllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan