Erilleen muuttaminen uusperheessä?
Onko kenelläkään kokemusta, että olisi jo asuttu yhdessä ja menty naimisiin, mutta sitten muutettu eri asuntoihin uusperheessä? Tämä ei vaan kertakaikkiaan toimi tämä yhdessä asuminen. Erityisesti minun näkökulmastani, en kestä miehen lapsia ja yksityisyyden menettämistä kotonani. Asiasta on puhuttu pitkään ja yritetty ratkoa sitä, mutta ongelma pahenee koko ajan. En oikein keksi muuta kuin ainakin osittaisen asumiseron, että mies asuu lapsiaikana omassa asunnossaan. Tämä on siis minun asuntoni, missä olemme nyt.
Jos olisi ollut kokemusta uuspeeheistä ennen suhtern alkua, olisi pitänyt ehdottomasti asua alunperinkin erillään. Luulin sinisilmäisesti, että kyllä se siitä alkaa sujua ja vieraisiin lapsiin tottuu, mutta ei totukaan. Nyt tuntuu isommalta jutulta muuttaa erilleen, kun jo eletään yhdessä. Onko sellainen onnistunut kellään ilman suhteen huononemista?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Uusperheen muodostumisessa kestää 4-7 vuoteen.
En tuomitse, itsekkin uusperheestä lähteneenä naisena.
On se rankkaa ja varsinkin kun minun+mieheni asunnossa on eri säännöt kuin lapsen äidin luona.
Me molemmat käymme töissä ja meillä on nukkumaan meno aika, lapsen äiti työtön, kouluttautumaton ja siksi ei nukkumaan meno aikoja.
Meillä syödään ruoka aikaan oikeaa koti ruokaa, eikä pitkin päivää vanukkaita ja einesruokia mitä äiti tarjoaa.
Meillä joutuu pesemään hampaat, äidin luona ei.Lapsi osaa tosissaan laittaa meillä hanttiin ja yhteiselo ei oikein toimi.
Lapsi myös osoittaa mieltään varastamalla.
Talossa ei voi selkääkään kääntää lapsesta niin on jo jotain hävinnyt.Jos oma mielenterveys/hermot ei kestä niin muuta ihmeessä pois tai mies muuttaa omaan asuntoon.
Minä siis muutin syystä, etten kestänyt tavaroideni katoamista.
Monta tunne arvo esinettä kerkesin menettää..
Nyt tavarani ovat turvassa uudessa asunnossani.
Vierailija kirjoitti:
Väistämätön tilanne uusperheissä. Ne ei vaan toimi.
Ei nii ja lapsettomalla osapuolella menee rahaa myös hukkaan kun sitä vääjäämättä menee toisen lapselle asti.
Kiitos yllättävän asiallisista vastauksista.
Luulisin lastenkin olevan onnellisempia keskenään isänsä kanssa.
Erilleen muutto tuntuu vain aika isolta päätökseltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos yllättävän asiallisista vastauksista.
Luulisin lastenkin olevan onnellisempia keskenään isänsä kanssa.
Erilleen muutto tuntuu vain aika isolta päätökseltä.
Ap
Jos juttu muuten toimii niin voittehan asua erilleen ja olla silti yhdessä. Jos taas ei ollenkaan toimi niin kannattaako kituuttaa väkisin suhteessa? Olet varmaan keskustellut asiasta sen miehen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
On se rankkaa ja varsinkin kun minun+mieheni asunnossa on eri säännöt kuin lapsen äidin luona.
Me molemmat käymme töissä ja meillä on nukkumaan meno aika, lapsen äiti työtön, kouluttautumaton ja siksi ei nukkumaan meno aikoja.
Meillä syödään ruoka aikaan oikeaa koti ruokaa, eikä pitkin päivää vanukkaita ja einesruokia mitä äiti tarjoaa.
Meillä joutuu pesemään hampaat, äidin luona ei.Lapsi osaa tosissaan laittaa meillä hanttiin ja yhteiselo ei oikein toimi.
Talossa ei voi selkääkään kääntää lapsesta niin on jo jotain hävinnyt.Jos oma mielenterveys/hermot ei kestä niin muuta ihmeessä pois tai mies muuttaa omaan asuntoon.
Kirjoituksesi virheiden määrästä päätellen sinunkin koulunkäyntisi oli satunnaista ja pinnallista.
Meillä joutuu pesemään hampaat, äidin luona ei.
Lapsi osaa tosissaan laittaa meillä hanttiin ja yhteiselo ei oikein toimi.
Talossa ei voi selkääkään kääntää lapsesta niin on jo jotain hävinnyt.
Jos oma mielenterveys/hermot ei kestä niin muuta ihmeessä pois tai mies muuttaa omaan asuntoon.