Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sopivaa mennä uuden puolison sukulaisen hautajaisiin, jos ei ole koskaan tavannut vainajaa?

Vierailija
02.08.2018 |

Muutenkin suuri osa sukulaisista vielä tapaamatta. En haluaisi mennä, mutta mies taas haluaa minut mukaan. Kyseessä ei kuitenkaan ole niin läheinen sukulainen, että mies tarvitsisi tukea hautajaisissa. Mitä ajattelette? Muuten kyllä haluan tavata miehen sukua, mutta mielestäni hautajaiset ei ole oikea tilanne.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt. Se oli toisaalta helpotus myös lähiomaisille, koska saattoväkeä oli niin paljon. Olin tosin tämän henkilön kerran tavannut enkä ollut virallinen aviopuoliso vaan seurustelua takana monta vuotta ja iso osa sukua oli siinä vaiheessa tuttua.

Samoin tehtiin oman pappani suhteen, kun hän kuoli, koska mies ei ollut häntä koskaan tavannut, ei myöskään mummiani tai muita sukulaisiani kuin vanhempani ja sisarukseni, niin ei tuntunut luontevalta, että hän on mukana. Olihan siellä muita minun tukenani ja minä heidän tukenaan.

Hautajaiset eivät ole sellainen esittelytilaisuus, että olisi luontevaa tuoda suvun eteen tuntemattomia. Mieheni suvun hautajaisissa on aina noin 100 vierasta (iso suku), joten se tuntematon vie aina jonkun paikan. Kaikkia ei voida kutsua esim. serkkuja, joita on miehelläni yli 30 ja hänen vanhemmillaankin molemmilla 50. Eri asia tietysti, jos suku on pieni ja tiivis ja suurin osa suvusta tuttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme