10 vuotias poika valittaa kokoajan, että on nälkä. Mitä terveellisiä syömisiä ja välipaloja keksisin?
Välillä tuntuu pää lyövän tyhjää kun lapsi kokoajan hokee että ”mulla on hirvee nälkä”.
Jäätelön syöntiä ollaan vähennetty rutkasti, sitä kyllä menis paljon jos vaan antaisi syödä.
Hedelmiä ja vihanneksia ollaan syöty eri muodoissaan jokaisen ruuan ja välipalan yhteydessä. Aamiaisella joko kaurapuuroa tai leipää/näkkileipää juustolla ja kurkulla/tomaatilla päällystettynä. Ja joku hedelmä esim. banaani tai persikka.
Tuntuu olevan jatkuvasti tyhjä vatsa lapsella ja mulla taas tyhjä pää kun ei keksi, että mitä antaisi lapselle taas syötäväksi.
Kommentit (23)
Varmaan kova kasvuspurtti käynnissä. Huomioithan myös hyvät rasvat. Mä antaisin kaurapuuroa aamulla marjojen kanssa, munavoileipää ja luomumaitoa tai kefiiriä. Lounaaksi kunnon lämmin ateria. Sitten parin kolmen tunnin päästä välipalaa ja päivällinen ja iltapalakin vielä muutaman tunnin välein.
Vähän OT, mutta tänään aamutv:ssä puhuttiin siitä, miten lasten lihavuus on lisääntynyt ihan älyttömästi kolmessakymmenessä vuodessa. Tutkija piti sokeripitoisia välipaloja suurimpana syynä (varmaan vähentyneen liikunnan lisäksi). Täälläkin on ollut hirveä haloo siitä kun jotkut kritisoivat sitä jatkuvaa makean kiisselin syöttämistä päiväkodeissa ja ylipäätään haluavat rajoittaa lastensa sokerin saantia, vaikka ilmiselvästi nykylapset saavat sokeria liikaa.
Puuroja, smoothieita, salaattia. Oletteko joku superdieettiä noudattava fitnessperhe? Ei ihme, että lapsilla on nälkä