Miten ruisviskin maku eroaa normaalista ohrasta tehdystä viskistä?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Maistuu vielä paskemmalta.
Sun pitäis alkaa arvostelemaan juomia.
Maistuu ruisleivälle. Sitten on vielä jälkiuuniversio, se se vasta hardcore-kamaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulle tule Shellin asiakaslehteä?
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Minä tosin pidän mallasviskistä.
Ruisviski on kirkasta tiukkaa viinaa. Sillä jatketaan kalliimpaa mallasviskiä ja näin syntyy bleded.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulle tule Shellin asiakaslehteä?
Ei tule. Ratto tulee.
Ohra- ja ruisviskit ei ole mistään kotoisin, mallasviski (yksittäis eli single) on asiantuntijan juoma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruisviski on kirkasta tiukkaa viinaa. Sillä jatketaan kalliimpaa mallasviskiä ja näin syntyy bleded.
Vaikka en tiedä viskeistä mitään, tiedän silti enemmän kuin sinä. Samalla tavalla ruisviski voidaan mallastaa ja samalla tavalla se väri irtoaa siihen kypsytyksen aikana.
Miksi vastaatte jos ette tiedä asiasta mitään? Ei siinä eroa normiviskiin kuin raaka-aine josta sitä lähdetään tekemään.
Ihme porukkaa täällä vastailemassa. "paskaa", "Ei mistään kotoisin"..
Kai nyt normaali viskin juoja osaa jotain kertoa mausta verrattuna normaaliin? Itse en ole koskaan juonut.
Paskaa on. Eikä mistään kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Ohra- ja ruisviskit ei ole mistään kotoisin, mallasviski (yksittäis eli single) on asiantuntijan juoma.
Eli Suomeksi sanoit, että: "Ei Toyota- tai Mazda autot ole mistään kotoisin, Corolla on asiantuntijan auto."
En tiedä, itse pidän nykyään ehkä eniten bourboneista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Single malt on yhdestä maltaasta (eli tislettä ei ole sekoitettu), blended malt on useammasta mallastisleestä sekoitettu ja sitten voi olla vielä kaikkea muuta komboa.
Kanadassa tehdään paljon ruisviskiä. En tiedä onko siinä mitään varsinaista ominaismakua, aika vähän niitä on muutenkaan tullut juotua. Enemmänkin drinkeissä esim viskicolana.
Single malt - yhden mallasviskitislaamon tisleistä valmistettu viski, voi olla sekoitus eri ikäisistä mallasviskeistä
Blended malt - eri tislaamoiden mallasviskien sekoitus
Single barrel - yhden tynnyrin viski
Cask strenght - laimentamaton, tynnyrikypsytysvahvuinen viski
Pure malt - puhdasta mallasviskiä, ainoastaan ohrasta valmistettuja tisleitä
Vintage - tietyn vuosikerran tisle
Juopot kossun juojat koittavat keskustella oikeista viinoista. Huvittavaa seurata kun ollaan tietävinään vaikka ei tiedetä mitään. :D