Mitähän maksaisi teettä ompelijalla vaatteita, kankaat ostan itse
Huomasin vasta äskettäin, että työpaikan lähellä on ompelija. En yleensä kulje sitä kautta, mutta nyt oli tietyön kautta poikkeus. En vain ehtinyt sinne aukioloaikaan kysymään enkä varmaan ehdi huomennakaan. Mutta en löydä mieluisia esim. kangashousuja kaupoista ja kun olen persjalkainen enkä tykkää edes lyhentää itse. Muutenkin tämän hetken muoti ei iske, liian kuviollisia nuo muut kuin farkut.
Kommentit (11)
Turhan kallista. Minä ompelen itse. Hyvää tulee.
Hinta riippuu mallista ja ompelimosta. Sanoisin, että 100e ylöspäin on housujen työn kustannus. T. ompelija
MItä ajattelit teettää? Riippuu paljon siitä, ts. työtunneista ja sitten luonnollisesti esimerkiksi tarvittavista materiaaleista.
Katso, onko ompelijalla esim. nettisivuja tai fb-sivuja, voit saada jotain osviittaa hintaluokasta.
-vaatetusalan artenomi
Ok, arvelinkin n. satasta. Aika yksinkertainen malli. Haluaisin ommella itse, mutta en osaa ja minulla on varaa tukea suomalaista työtä tällä hetkellä.
Munsalan kansallispuvun taisi saada teetettyä satasella, joten ei kai muutkaan vaatteet sitten niin paljoa maksa.
Kankaan hinta ei ole p*skaakaan siihen työhintaan verrattuna. Varaudu vähintään parinsadan laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Ok, arvelinkin n. satasta. Aika yksinkertainen malli. Haluaisin ommella itse, mutta en osaa ja minulla on varaa tukea suomalaista työtä tällä hetkellä.
Kiitos siitä :)
t. ompelija
Jotain näiden tapaista ehkä, mutta nämäkään ei ole i han mitä haen, suuntaa antavia kuitenkin (unohtakaa värit,):
http://www2.hm.com/fi_fi/productpage.0570376001.html
https://www.zalando.fi/sparkz-nicka-pants-kangashousut-beige-rk021a021-…
Eli löysähköjä housuja kiristysnyörillä. En ole kovin iso, mutta mulla on ongelma vatsa, joka reagoi suunnilleen kaikkeen ruokaan ja menee niin helposti ilmapalloksi, ettei kovin tiukat saa olla.
Juu ja testejä on tehty, ei löydy syytä muuta kuin maito, mutta en juurikaan käytä maitotuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Noin 20-30e/tunti. Ensimmäisiin housuihin voi mennä useita tunteja, mutta jos teetät samoilla kaavoilla lisää, työ on nopeampaa.
Ei kukaan noin halvalla tee. Tuo ei kata kuin hädin tuskin palkkakulut jos sitäkään. Sihen vielä työtilan vuokra, langat, kirjanpidot, palkanlaskenta sun muut oheiskulut päälle.
Toisaalta teettämällä vaatteesi ompelijalla saat prikulleen mitoillesi sopivia vaatteita. Samalla kaavalla voi tehdä erilaisista kankaista todella monenlaisia vaatteita. Itse haaveilen ompelijalla teetetystä kapselipuvustosta.
Noin 20-30e/tunti. Ensimmäisiin housuihin voi mennä useita tunteja, mutta jos teetät samoilla kaavoilla lisää, työ on nopeampaa.