Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kotimaan hotellien kerrossiivoajat usein ovat ulkomaalaisia?

Vierailija
01.08.2018 |

Ei suomalaista kiinnosta kyseinen työ?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheeta hommaa.kokeile vaikka sol.illa

Vierailija
2/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin kerran telkusta ohjelmaa jossa tuollainen ulkomaalainen kerrossiivooja kertoi siivoavansa 37 hotellihuonetta työvuoron aikana. Hullua! Ei kenenkään pitäisi suostua tuollaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun laivalle tunkee se siivoojaporukka :o Silloin on meininki kuin Välimerellä

Vierailija
4/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan kiinnostais. Huonot työehdot.

T:Ammattisiivooja

Vierailija
5/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ottavat sitä työtä, mitä saavat. Jos suomen kielen taito on heikko tai olematon, on myös helppo huijata sopimusasioissa. Image kirjoitti tästä joskus yli 10 vuotta sitten hyvän jutun. Osa työntekijöistä voi olla myös paperittomia.

Vierailija
6/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoin kerran telkusta ohjelmaa jossa tuollainen ulkomaalainen kerrossiivooja kertoi siivoavansa 37 hotellihuonetta työvuoron aikana. Hullua! Ei kenenkään pitäisi suostua tuollaiseen.

Kolmetoista minuuttia per huone. Ei se ole mikään tappotahtinen suoritus.

Vastaus ap:n kysymykseen: Toisilla on työmoraalia ja sisua, toisilla vain raskas perse ja oluenjano.

Vierailija
7/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisia ei palkata (voidaan spekuloida miksi). Haettu on vaikka kuinka monesti, mutta e tule edes haastattelukutsua.

Vierailija
8/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on ihan hirveää hommaa. Olen kokeillut. Neljä huonetta pitäisi saada siivottu tunnissa. Onnistuuhan se, mutta eipä ne huoneet oikeasti puhtaita ole. Yritäpä itse hutaista kämppäsi siistiksi vartissa. Siis siivoat kylppärin kokonaan (lattia, pönttö, peilit, hanat...), petaat pedit, pyyhit pölyt, käyt läpi jääkaapin, täytät sen, luuttuat lattian, toisinaan myös imuroit... Minä en ainakaan tuossa ajassa pysty tekemään hyvää työtä. Siksi lopetin kyseisen homman.

Vierailija
9/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia ei palkata (voidaan spekuloida miksi). Haettu on vaikka kuinka monesti, mutta e tule edes haastattelukutsua.

Keksitkö miksi? No siksi, että heikosti kieltä osaavaa ja Suomen lainsäädäntöä tuntevaa ihmistä on paljon helpompi kusettaa.

Vierailija
10/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja tietää, että suomalainen vaihtaa parempiin hommiin heti kun sellainen löytyy. Ulkomaalaiselle parempia hommia ei löydy läheskään niin helposti, joten työnantaja laskee saavansa hänestä pitkäaikaisemman työntekijän.

Vierailija
11/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 euroa kuukaudessa miinus verot. Siinä syy.

Vierailija
12/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono palkka, huonot työolot, ei työetuja, kiire, kuuma, työ on raskasta.

Se joka tuolla ylempänä laski, että 13min per hotellihuone ei ole tappotahti ei vissiin itse siivoa koskaan. Luultavasti hänellä menee 13min tai enemmän sänkynsä lakanoiden vaihtamiseen. Itseasiassa itse saan tulokseksi 11,35min per huone jos oletetaan, että siivoojat saavat pitää lounastauon ja kahvitauot. Mikä olisi suotavaa. Siinä ajassa kun vedät entiset lakanat pois, petaat uudet siististi(!), imuroit huoneen, pyyhit pölyt, peset kylppärin ja siistit kaiken viimeisen päälle niin hiki tulee. Voittekin vain pohtia miksi aina välillä löytyy kaikkea jännää "puhtaasta" sängystä tai juomalaseja ei ole tiskattu...

Ja jokaiselle joka ihmettelee, miksi suomalainen ei tätä tee, tekisitkö itse?

Vierailija
13/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran viikon, en ollut toista. Meininki just sitä mitä on kirjoitettu.

Vierailija
14/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadita suomen kielen taitoa.

Vierailija
15/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kerrosssiivojana aikoinaan kolmisen vuotta. Kyllähän sitä nuori perheetön jaksoi tehdä :D Ja olin pienemmässä firmassa töissä, siellä oli vähän järkeäkin työajoissa. Ei todellakaan ollut mikään 13 min /huone.

Vierailija
16/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siivooja-nimike on muuttunut siivoajaksi?

Vierailija
17/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siivooja-nimike on muuttunut siivoajaksi?

Tärkeilijä tuli paikalle.

Vierailija
18/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana olin kerroshoitajana ennenkuin pystyin tekemään oman alan keikkoja. Lisäksi olin yhden kesän lisätöissä kerroshoitajana, kun työnantaja "lomautti" lomarahan verran. On tosi pieni palkka ja työ on ihan kovaa. Toisaalta tykkäsin siitä, et työn sai tehdä omaan tahtiin (nopeasti) ja sit pääsi kotiin. En ikinä pitänyt ruokataukoja ja pääsin ajoissa kotiin. Etenin hotelliemännäksi toisena opiskelukesänä. Eli ei kovin kummoisia suorituksia silloin vaadittu. Muistaakseni lähtevään huoneeseen sai mennä 16 min ja jäävään 13 min. Jälkimmäisessä pätkässä taisin olla pomoja lukuunottamatta ainoa suomalainen. Sain tosi paljon kiitosta työstäni hotellin omalta henkilökunnalta, mut siivouspomoilla ei ollut homma hanskassa. Virolainen tyttö muutteli työvuorojani kysymättä minulta ja menin väärään aikaan töihin. Ihmettelin käytäntöä pomoille ja tyttö irtisanottiin. Mut sit sattui toinenkin tylsä juttu ja päätin, et ei oo kaikki se säätö sen vähän rahan arvoista. Kun irtisanouduin, minua pyydettiin jäämään ja vuorojani luvattiin muuttaa toiveitteni mukaisiksi. Löysin kuitenkin lisätyön, jota voin tehdä kotoa, joten jätin tuon raskaan työn.

Vierailija
20/20 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, meillä on vain suomalaisia naisia hotellia siivoamassa, joskus satunnaisia ulkomaisia harjoittelijoita. Raskasta toki mutta meillä on ihan hyvä meininki siivotessa, autetaan toisiamme jos jollain on työläämpi kerros jne. :) Työ saattaa tuntua aika erilaiselta riippuen kohteesta ja esimiehestäkin, itse olen viihtynyt jo monta vuotta.