Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia SOLista työnantajana?

Vierailija
01.08.2018 |

Sain juuri haastattelukutsun SOLille, mutta nyt alan epäröimään koko työpaikan suhteen. En tunne ketään joka olisi kyseisellä firmalla töissä, joten en voi keltään henkilökohtaisesti kysyä, mutta netistä olen löytänyt vain vain huonoja kokemuksia SOLista. Kysynkin siis vielä täältä, onko kellään ajankohtaisia kokemuksia tästä firmasta? Olen esimerkiksi lukenut ettei palkkaa makseta välttämättä oikeita summia ja firma yrittää huijata työntekijöitä siinä missä kerkeää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä pari kesää SOL:illa. Mun kohdalla kaikki toimi. Ei ollut ongelmia. Muhun luotettiin työntekijänä että hoidan hommani. Sekin oli mukavaa. Palkka maksettiin oikein. Jos oli jotain epäselvää, heti sai jonkun langan päähän selvittämään asiaa.

Vierailija
2/13 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin hotellisiivoojana SOLin kautta noin vuoden verran kunnes siirryin hotellin eli KPO:n kirjoille. Itsellä ei ollut koskaan mitään ongelmaa. Tuntipalkka taisi olla 9,80 ja palkka tuli kaksi kertaa kuukaudessa ajallaan. Työsuhteen päättyessä sain työtodistuksen ja palkkalaskelmat paperilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, kiva kuulla että joillain ollut hyviäkin kokemuksia.

Vierailija
4/13 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti nää huonoja kokeneet on itse mokailleet tai ymmärtäneet väärin. Jos on epärealistiset odotukset, niin voi pettyä. Esim siitä mitä mistäkin hommasta maksetaan.

Vierailija
5/13 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin myös hotellissa siivoamassa SOL'in riveissä. Palkoissa oli ongelmia: ylityöt yritettiin laittaa urakan piikkiin, vaikka ei ollut urakkapalkkausta, kesälomarahat eivät olleet sinnepäinkään ja tunteja oli poissa. Nekin siihen urakan piikkiin laitettuina. Aina teki itse kaiken väärin ja oli väärässä ja väärällä alalla ja väärässä paikassa ja ihan muuten vaan kokonaan pas-ka ja vääränlainen kaikinpuolin. Tehojen seuranta on jotain ihan hirveää ja kukaan ei niissä tehoissa pysy - ei kukaan. Esimiehellä on aina esimies, joka potkii alempaa esimiestä, sellaista auktoriteetillä ratsastamista. Olin itse siis myös esimies.

Mutta... kaikilla omat kokemuksensa kaikesta ja eihän sitä tiedä millainen se sinun paikkasi tulisi olemaan.

Vierailija
6/13 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin SOLilla pari kuukautta rakennussiivoojana, eikä minulla ollut ongelmia. Palkat tuli ajallaan, samoin työtodistus ym.

Vierailija
7/13 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä p@skaa. Olin 4 kk hotellisiivoojana. Ylikireä aikataulu (15 min per huone sai mennä aikaa) ja 33 asteen lämmössä ei kerennyt pitää ylimääräisiä taukojakaan. Aina moitittiin työn jälkeä, vaikka parhaansa sitä teki kiireessä.

Lomarahoja ei ensin maksettu ollenkaan, sitten niistä kysyttyäni maksoivat 4 kk:sta satasen(!!), vaikka monta sataa olisi pitänyt tulla. Se oli siis vuonna 2013.

Vierailija
8/13 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellisiivouksessa työolosuhteet retuperällä, sai taistella koko ajan. En kestänyt.

Palkkanauhat kannattaa tarkastaa huolellA

Vierailija
9/13 |
01.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroshoidosta kehotan pysymään kaukana, ihan hullua hommaa! Yllä hyviä esimerkkejä epäkohdista ja samoja kokemuksia on myös itsellä.

Vierailija
10/13 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kokemusta Oulun SOL:ista?

Vierailija
11/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sol palkkalaskemat ei aina pitänyt paikkaansa. Ite piti huomautella että maksavat kaikki mitä pitää.

Ei jatkoon.

Vierailija
12/13 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2v Solilla ja sinä aikana vaihtui 3 kertaa esimies. Ensimmäiseen vuoteen en saanut tarpeeksi työvaatteita. Viimeisin esimies oli veemäinen tapaus. Työpaikalla kehuttiin MINUN työnjälkeä hänelle niin tämä otti kehut kuin ne olisivat hänelle itselleen. Työkohde itsessään oli hyvä, mutta työnantaja ei. Onneksi lopetin.

Vierailija
13/13 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska paikka, kun ei saa edes työvuorolistoja useista pyynnöistä huolimatta... Edellisiltana saa tietää monelta töihin ja mihin tai aamuyöllä soitellaan/viestitellään muutoksista. Tai pomossahan se vika on...välittääkö tuostakaan ylemmät tahot, jos valittaisi heille, kun on vaihtanut työpaikkaa. Sekä luvatut tunnit ei toteudu vaikka koulutussopimus edellyttää 25h/vk vähintään.

Mikään ei nähtävästi ole vuosien varrella muuttunut. Täti kävi kolmena päivänä siivoamassa jotain paikkaa eikä koskaan saanut palkkaa siitä. Varoitteli kyllä Solista ja käski googlettamaan mitä Solista sanotaan...