Keskimmäinen lapsi ärsyttää, kuin p*rseestä valuva
viikon vanha p*aska. Mitään ei tottele kuin sadannella kerralla ja sekin itkua ja parkua sitten. Muut lapset niin reippaita.
Kommentit (24)
Täällä sama juttu. Keskimmäisen ego haavoittuu jokaisesta ei-sanasta tai vääränlaisesta äänensävystä. Esikoinen ja kuopus uskoo järkipuhetta.
Mulla oli vanhin lapsi aivan mahdoton tapaus. Syntynyt perse edellä puuhun. Koko sen lapsuus oli yhtä pitkää itkupotkuraivaria. Nyt se on jo aikuinen mutta vieläkin vaikea ja kärttyinen ihminen. Jotkut vaan on sellaisia.
Saattaa tulla uutena tietona mutta keskimmäisellä on usein todella rankkaa. Kannattaa lukea aiheeseen liittyviä kirjoja ja artikkeleita, keskustella vaikka asiantuntijan kanssa, oppia ymmärtämään lasta.
Toivon niin paljon että tää on provo.
"kuin p*rseestä valuva viikon vanha p*ska" Ja sussa ei itsessäs ole kuitenkaan mitään vikaan, vaikka kuvailet lastasi tuollaisilla sanoilla?
XD
sori en normaalisti käytä tuota hymiötä mutta nyt oli pakko koska repesin täysin. Sen takia että mun lapsi on ihan samanlainen. Syntymästään asti ollut sellanen "hernenokka" ja ärsyyntyjä. Hohhoi.
I feel you. Meillä samanlainen lapsi, 3 v. ainokainen. Ja taitaa ainoaksi jäädäkin.
Ja kasvatettu on, ihan hulluuden partaalle asti. Veikkaan, että olemme kasvattaneet lasta 500 % enemmän kuin keskivertovanhemmat joutuvat kasvattamaan lastaan. Mutta hän vain on tuollainen kovapää. Varmaan joku nepsy-tapaus.
Vierailija kirjoitti:
"kuin p*rseestä valuva viikon vanha p*ska" Ja sussa ei itsessäs ole kuitenkaan mitään vikaan, vaikka kuvailet lastasi tuollaisilla sanoilla?
Saattaa olla kireät hermot 4h yöunien jälkeen,sekopää lapsi plus +35 huonelämpö, joka saa hikikarpalot valumaan jatkuvana norona pitkin kasvoja
Ap
Tää sää on kyllä kanssa p*seestä kun mukaan otetaan kiukuttelevat lapset. Ymmärrän täysin ap:tä. Mutta ymmärrän kyllä senkin että nää helteet voi käydä sen lapsenkin hermoille ja siksi hänkin on niin kärttyisällä tuulella.
Itse olen keskimmäinen ja kaikki lapsuudessa oli p*rseestä esikoinen ja kuopus sai kaiken mitä tahtoi ja arvatkaa kuka jäi ilman. No sitä saa mitä tilaa nykyään vanhemmat kummastelee kun en pidä paljon yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa tulla uutena tietona mutta keskimmäisellä on usein todella rankkaa. Kannattaa lukea aiheeseen liittyviä kirjoja ja artikkeleita, keskustella vaikka asiantuntijan kanssa, oppia ymmärtämään lasta.
Tämä on totta ja varsinkin ongelma perheissä korostuu käytös.
Sijoitetuissa lapsissa näkyy tämä erittäin selvästi.
Mun kaverilla on 3 lasta. Alle vuoden, 4v ja ekaluokalle menevä. Hän huokailee mulle aina, miten keskimmäinen lapsi on vaikeampi kuin nää kaksi muuta. Sanoi kerran että hänen mielestään tää lapsi on ”outo” muihin lapsiin verrattuna.
No mitä mä tätä lasta tunnen niin kyllä hän onkin paljon hiljaisempi ja omiin oloihinsa vetäytyvämpi kuin nää muut lapset. Kyllä seurassa osaa olla äänekäskin mutta huomaa että on jotenkin syrjäänvetäytyvämpi kuitenkin kuin nää muut.
Yleensä kun on meilläkin kylässä, hän menee toiseen huoneeseen leikkimään itsekseen esim legoilla ja välillä käy kurkkaamassa ovelta, mutta ei tule muiden seuraan.
Suloinen tapaus on kyllä.
Miten te kuvailisitte ongelma lapsen?
Uhmakas, ei tottele mitään, ei kuuntele tai suostu vastaamaan?
Varastelee heti kun selän kääntää ja siksi ei voi päästää silmistä hetkeksikkään?
Rääkkää eläimiä?
Huutaa tarhakavereille "menkää pois!".
Ei suostu opettelemaan tai tekemään mitään.
Julkisilla paikoilla tarrautuu esim. Penkkiin kiinni eikä suostu päästämään irti.
^näinkö?
Vierailija kirjoitti:
Miten te kuvailisitte ongelma lapsen?
Uhmakas, ei tottele mitään, ei kuuntele tai suostu vastaamaan?
Varastelee heti kun selän kääntää ja siksi ei voi päästää silmistä hetkeksikkään?
Rääkkää eläimiä?
Huutaa tarhakavereille "menkää pois!".
Ei suostu opettelemaan tai tekemään mitään.
Julkisilla paikoilla tarrautuu esim. Penkkiin kiinni eikä suostu päästämään irti.
^näinkö?
Tuohan on jo hel*etin iso ongelma lapsi.
Meillä nuorin, nyt 7v, on kamalan vaikea, aina kiukkuinen, huutaa ja itkee joka asiasta, kaikki asiat ovat vaikeita ja tyhmiä yms. Keskimmäinen ja vanhin ovat sentään jollakin tapaa tolkullisia ja osaavat tehdä muutakin kun itkeä ja huutaa.
Vierailija kirjoitti:
Tää sää on kyllä kanssa p*seestä kun mukaan otetaan kiukuttelevat lapset. Ymmärrän täysin ap:tä. Mutta ymmärrän kyllä senkin että nää helteet voi käydä sen lapsenkin hermoille ja siksi hänkin on niin kärttyisällä tuulella.
Mun bärsseeseen ammuttu karhu ei tarvii helteitä syyksi. Ihan kaikki kelit käy ja silti näkee vain huonot asiat itsessään ja muut on hyviä...
Raskas rakas on 😍
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pyhimys se lapsi muka on? Joskus sitä vaan menee hermo perheenjäseniin. Ei lapsi ole missään erityisasemassa ettäkö ei voisi joskus oikein pää räjähtää niihin touhuihin.
Ei helkkari mitä vanhempia. Mun omat vanhukset oli just tollasia, valitsi yhden lapsen (kiltin ja myötäilevän) likasangoksi. Lukasankoa syytettiin kaikesta, paska kipattiin niskaan ja perheen ongelmat laitettiin tän syyksi. Narsisti isä perheessä joka ovelana poikana keksi että yhden lapsen syyksi laitetaan kaikki!
Kuvio on hassu sillä ne muut sisarukset alko uskoa tähän myös. Pääsivät itse helpolla ja säästyivät isän haukuilta kun alkoivat myös sättimään likasankoa. Pahinta se että lapsuuden roolit säilyy aikuisenakin. Edelleen tää yksi lapsi ”pilasi joulun”, on ”vaikea” ja aiheuttaa ”huolia vanheneville vanhemmilleen”
Vanhemmuuteen kuuluu se että pitää olla 100% oikeudenmukainen ja tasapuolinen lapsilleen. Muu on paskaa vanhemmuutta!
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tai voisiko joku kertoa tästä lisää? Miksi keskimmäisellä on siis rankkaa? En kyseenalaista vaan olen kiinnostunut.
Myy se tori.fissä. Ehkä joku hullu ostaa halvalla.