Ketä päättää yhteisessä kodissa
Olemme naimisissa ja meillä on puolisoni kanssa yhteinen omakotitalo. Voiko toinen meistä ”määrätä/päättää” ketä talossa saa vierailla? Kysymys ehkä erikoinen, mutta toinen meistä ei halua tiettyjä ihmisiä meille, sillä katsoo että koti on ”pyhä paikka”. Onko näin? Eli käytännössä pitää olla molempien suostumus siihen ketä omaan kotiinsa päästää tai on päästämättä.
Kommentit (13)
Pyhä paikka? Onko nuo toiset ihmiset olleet aikaisemmin suhteessa puolisoon?
Mistä helvetistä tuo ketä-sana tulee??? Se on KUKA!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mistä helvetistä tuo ketä-sana tulee??? Se on KUKA!!!!
Ilmeisesti Länsi-Suomi ja pk-seutu suosii tuota ilmaisua. Yritän itsekin olla reagoimatta, mutta aina se vaan napaa kaivelee. 😂
Ja aiheeseen liittyen, ettekö te molemmat päätä siitä, kuka kodissanne vierailee?
Ketä -sanaa käytetään uudellamaalla kyllä ihan yleisesti esim. Ketä tuli? Ei yhtään herätä hämmennystä, vaikka täysin puhekieltä onkin.
Minusta kummankin pitää kunnioittaa sitä jos toinen ei halua jotain tiettyä ihmistä kotiinsa. Ei edes silloin kun itse ei ole kotona.
Mies ei pidä eräästä ystävästäni, joten kutsun häntä meille vain silloin kun mies ei ole kotona.
Asiaan; riippuu vähän minkälainen porukka on kyseessä, ja missä kunnossa he tulevat (humalassa vai ei). Jos nyt puhutaan ihan tavallisista hyvin normaalisti käyttäytyvistä ihmisistä, niin ei kummallakaan kyllä ole oikeutta päättää yksin, ettei joku saisi tulla. Jos joku ihminen niin pajon ärsyttää ettei sitä halua katsella, mutta toinen sen kanssa haluaa aikaa viettää, niin voi sitten itse lähteä jonnekin siksi aikaa. Tai sitten vaan sietää tilanteen. Toki jälleen vähän riippuen kuinka usein tämä ärsyttävä tyyppi käy, mutta mitään porttikieltoa ei kumpikaan voi yksinään antaa.
Tarkennuksena tosiaan, että ovat olleet suhteessa (pettämistilanne) kauan aikaa sitten. Kyseessä normaalisti käyttäytyvä fiksu ihminen joka on nyt uutena tullut ikään kuin sukuun mukaan uuden seurustelusuhteen myötä. Ja jonkinlaista illanistujaista olisi tarkoitus järjestää, ja minä en siis haluaisi tätä näistä meille.
Ap
*KUKA*