Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä David Bowiessa oli niin ihmeellistä?

Vierailija
31.07.2018 |

Laulu ihmeellistä mölisemistä ja ulkonäkökin jotenkin kylmä, kova, kolkko luurankomaisen pelottava suorastaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksellisen kookas meisseli.

Vierailija
2/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli Ilmiö. Se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele Starman ja Space oddity Bowien esittämänä. Mikäli et sittenkään ymmärrä, niin jatka popedan tai cheekin kuuntelua.

Vierailija
4/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele Starman ja Space oddity Bowien esittämänä. Mikäli et sittenkään ymmärrä, niin jatka popedan tai cheekin kuuntelua.

Olen kuunnellut molemmat ja paljon muutakin kyseisen artistin tuotannosta mutta laulu ei vain kuulosta omaan korvaan mitenkään erityisen hyvältä.

Ap

Vierailija
5/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuunnellut molemmat ja paljon muutakin kyseisen artistin tuotannosta mutta laulu ei vain kuulosta omaan korvaan mitenkään erityisen hyvältä.

Ap

Tiedätkös, kun kaiken musiikin ei ole tarkoituskaan miellyttää kaikkia. Ei edes kaiken hyvän musiikin. On esim. paljon intohimoisia klassisen musiikin ystäviä, jotka eivät voi sietää jonkin tietyn säveltäjän tuotantoa.

Vierailija
6/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki on aina makuasia, mutta riittävän moni tykkäsi, jotta hänestä tuli yksi maailman huipuista, ehkäpä jopa yksi legendoista. Ei tarkoita, että kaikkien tarvitsisi tykätä, tai että olisit jotekin mäntti, jos et tykkää.

Vierailija
7/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sellainen mystinen show-mies kameleontti. Muutama ihan ok-biisikin löytyi. Aikansa ilmiöitä hän.

Vierailija
8/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan tajua.

Bowie oli nero. Hänellä oli alusta asti näkemystä ja taitoa tehdä mielenkiintoista musiikkia ja pistää pystyyn mahtava show.

Hän omaksui uransa aikana useamman henkilöhahmon, ja aina hahmon vaihtuessa myös musiikkityyli vaihtui. Hänen sanoituksensa ovat myös hyvin aikuisia ja monimutkaisia, synkkiäkin, verrattuna siihen mitä popmusiikissa siihen aikaan tehtiin.

Bowiella on hyvä lauluääni, hän on myös karsimaattinen esiintyjä ja tanssija. Muistan edelleen 42 vuotta (!) myöhemmin kuinka hän ensimmäisessä Helsingin konsertissaan omaksuttuaan tyylikkään Thin White Duke -henkilöhahmonsa esiintyi hyvin vähäeleisesti ja pystyi yhdellä kädenliikkeellä ilmaisemaan itseään.

Bowie ei ollut laulaja, poppari tai muusikko – hän oli taiteilija, jonka kiinnostus ulottui muihin taiteenlajeihin kuten elokuvaan, kirjallisuuteen ja maalaustaiteeseen. Kaikki tämä heijastui myös hänen musiikkiinsa, ei vain sanoituksiin, vaan hän oli edelläkävijä videoiden teossa, ja hän toi näkemyksenä myös konsertteihinsa.

Vierailija
9/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan ylevä vastaus. Juuri tuollaiseksi olen Bowie-fanit aina mieltänytkin.

"En osaa sanallakaan selittää miksi tämä olisi hyvä, mutta jos sä et siitä tykkää, niin olet kakkapylly, ja mä olen eliittiä."

Vierailija
10/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan ylevä vastaus. Juuri tuollaiseksi olen Bowie-fanit aina mieltänytkin.

"En osaa sanallakaan selittää miksi tämä olisi hyvä, mutta jos sä et siitä tykkää, niin olet kakkapylly, ja mä olen eliittiä."

Sä olet vaan hapan-naama jolla on joku ihme tarve haukkua Bowieta. Älä kuuntele jos et tykkää. Case closed.

Vierailija
11/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Todennäköisesti liittyy aikaansa, eikä voi nykyajan silmin/korvin niin ymmärtää. Ei eroa mitenkään, ainakaan parempaan, jostain Phil Collinsista, paitsi että on vähemmän hittejä. Silti aikalaiset pitävät Bowieta aivan jumalana ja Collinsia taas...

Vierailija
12/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Todennäköisesti liittyy aikaansa, eikä voi nykyajan silmin/korvin niin ymmärtää. Ei eroa mitenkään, ainakaan parempaan, jostain Phil Collinsista, paitsi että on vähemmän hittejä. Silti aikalaiset pitävät Bowieta aivan jumalana ja Collinsia taas...

Phil Collins on hyvä musiikko myös, mutta hän on vain musiikko, hänellä ei ole sitä samaa ulottuvuutta kuin Bowiella.

Toki Collins oli nuorena Genesiksessä, joka oli 1970-luvun alussa palvottu kulttibändi, soitti progressiivista rockia. Mutta siinä missä Collins myöhemmin taantui tekemään melko tavanomaista popmusiikkia, niin Bowie jatkoi omalla alati muuttuvalla taiteellisella linjallaan. Tämä on varmasti syy miksi Genesiksellä on enemmän hittejä, mutta miksi Bowieta arvostetaan enemmän pitkän linjan taiteilijana.

Vierailija
13/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

David Bowien 50v konsertti livenä koettuna Madison Square Garnenissa joskus 1998 oli aika maaginen, silloin minusta tuli vähän fani.

Vierailija
14/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei bowien laulu kelpaa niin mites tuommoinen versio:

muitakin löytyy. Laulajana tuo taisi olla ns. persoonallinen mutta musiikintekijänä välillä sattui kaikki kohdalleen.

Vierailija
15/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bowie Peikkokuninkaana, gggrrau 😍

Vierailija
16/16 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

David Bowien 50v konsertti livenä koettuna Madison Square Garnenissa joskus 1998 oli aika maaginen, silloin minusta tuli vähän fani.

Paitsi että se oli vuonna 1997.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi