Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloyhtiöön muutti kaikkitietävän insinöörin rouvan ja arkkitehdin rouvan lisäksi yleläisen rouva - nyt tulee jo heippalappuja

Vierailija
31.07.2018 |

"Käythän keräämässä pyykkisi kuivaushuoneesta ajoissa", kirjoittaa uus asukas vaikka ei käytä kuivaushuonetta. Mitähän insinöörin rouva vastaa siihen..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä aika turha lappu, soittaisin kyllä ennemmin ovikelloa jos jonkun kuivat pyykit ois narulla ja itse tarvitsisin sitä omalla vuorollani. Meniköhän se sinne pesutupaan sitten päivystämään että millon mahdat tulla :D

Vierailija
2/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy laittaan siihen alle lappu:

"Muistathan pestä hampaasi aamuin illoin"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on suoraan 1950-luvulta. En usko, että ainakaan insinöörin ja arkkitehdin rouvat itse käyttävät pesutupaa, kyllä pyykit pesee perheen palvelija, tuo perheelle uskollinen Miina, joka myös hoitaa lapset.

Vierailija
4/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tutulta :) 

Meillä on yks 50v rouva joka liimailee sääntölappuja porraskäytäviin.  Säännöt ei kyllä koske sitä itteään ja sen kakaroita. Niillä on kaks saunavuoroakin, herralla ja rouvalla erikseen, kun on kerran eri nimikin..

Vierailija
5/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat pyykit vaan lattialle. Siitå se tutustuminen uusiin naapureihin alkaa.

Vierailija
6/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on suoraan 1950-luvulta. En usko, että ainakaan insinöörin ja arkkitehdin rouvat itse käyttävät pesutupaa, kyllä pyykit pesee perheen palvelija, tuo perheelle uskollinen Miina, joka myös hoitaa lapset.

Mutta kun nämä ovat niitä vähätuloisten arkkitehtien ja insinöörien rouvia, niitä joilla ei vielä ole palvelijaa. Pitääkin katsoa onko niillä auto? Mikähän se voisi olla?

Vierailija
7/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä aika turha lappu, soittaisin kyllä ennemmin ovikelloa jos jonkun kuivat pyykit ois narulla ja itse tarvitsisin sitä omalla vuorollani. Meniköhän se sinne pesutupaan sitten päivystämään että millon mahdat tulla :D

On turha lappu tosiaan, aikuinen ottaa sen verran toiset huomioon, että hoitaa pyykkinsä ajoissa pois.

Jos menee soittelemaan av-mamman ovikelloa, niin varmaan käy käsiksi. Eli minä kyllä passaisin kellon ringuttelun.

Vierailija
8/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, meidän rapussa en ole nähnyt yhtään heippalappua vaikka olen asunut tässä jo 20v. Muutenkin saa olla ihan rauhassa eikä ole häirikköjä. Meidän rapussa asuu pari lapsiperhettäkin eikä heistä ole mitään häiriötä. Taidan olla onnekas.

Vierailija
9/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rivitaloyhtiöön on muuttanut heippalaputtaja. Täällä on ennen asunut todella rentoa porukkaa ja on ollut mukava henki. Siksi harmittaakin, että sellainen tärkeilevä "pikkurouva" on nyt alkanut taloyhtiöpoliisiksi. 13 vuoden asumisen aikana en ole ennen yhtään heippalappua nähnyt, nyt tänä kesänä jo 5-10.

Esim. roskakatokseen pitkä kirjoitus, jossa avauduttiin siitä miten roska-autot suhaa edes ja takaisin ja silti sekajäteastiat on aina täynnä. "TÄLLAINEN MENO EI VAAN KÄY", lajittelu blaa blaa, maailma tuhoutuu blaa blaa." Roskakatoksella käydessäni revin sen lapun pieneksi silpuksi ja heitin roskakatoksen lattialle. Kyllä tuollaiset jäkkärät täällä kuriin pistetään.

Muita heippalappuja mitä tämä perheenäiti on laittanut. Naapurissani on kissa, joka saa olla päivisin ulkona, kuten monet kissat seudulla on. Naapurin pihan puoleiseen ikkunaan näin tämän akan itse teossa, kun kiinnitti siihen heippalappua niin että tekstit näkyy asuntoon sisälle.Kuulin naapurilta että oli valitusta ulkokissojen pidosta ja uhkaus häkittää ja viedä eläinsuojeluyhdistykseen. Postilaatikkojen viereen varastorakennukseen oli kerran laitettu lappu jossa oli lueteltu asuntojen numerot (myös meidän asunto) joissa piha on epäsiisti ja pilaa muidenkin maisemat. Kannabiksen polttelua hajun perusteella on hän myös epäillyt ja lapussa ilmoitti soittavansa poliisit heti jos sellainen haju tulee jostain pihoista tai asunnoista. Kerran oli myös autooni kiinnitetty heippis. Meillä on tosi pienet parkkipaikat, ja kun vieressäni toisella puolella on iso auto, minun autoni on iso, ja toisella puolella moottoripyörä parkkiruudussa, niin on ihan sovittu että voin ajaa autoni vähän sen moottoripyöräruudun puolelle, kun se ei tarvi niin paljoa tilaa. No, kerran oli autossani sitten lappu: "Onneksi olkoon kuule vaan taitavasta pysäköinnistä! Melkein on ruudussa!"

Vierailija
10/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei RUSKEITA paperikasseja paperikeräykseen!!" -lappu tipahti postilaatikosta tässä päivänä eräänä.

Totta tosiaan, olin vienyt paperikeräykseen ruskean paperikassin. 

Vierailija
11/11 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näiden naisten ammatti rouva? Näin kirjoitettiin virallisiin papereihin vielä joskus 60-luvulla, oli kaikenlaisia rakennusapumiehen rouvia jne.