Sokeriton lapsi kylässä, mitä mä teen??!!
Antakaa joku kiltti äkkiä neuvoja!!!
Mulla on pojan kaveri 9v mökillä. Hänen pitäis olla sokeriton, ei sokeria, valkoista viljaa, pastaa, riisiä, hedelmiä, limsoja, hunajaa ym ym. Äitinsä laittoi mukaan pilkottuja lanttuja ja nauriita ja jotain siemeniä namiksi. Pojan ei pitäisi ollenkaan haluta makeaa, kun ei ole tottunut.
No nyt tämä lapsi on käynyt jo monta kertaa kaupassa ostamassa karkkia ja jädeä "salaa". Kävi ilmi kun tänään piti lähteä Tykkimäelle, niin hänen rahoista puolet on mennyt!
Poika riitelee myös joka aterialla kun ei saa samaa ruokaa kuin muut. Olen ihan veetuutunut kun laitan hänelle omat ruuat äidin ohjeiden mukaan.
Mitä mä teen?
Kommentit (16)
Jos nyt alkuun yrittäisit keksiä parempia provoja. :)
Tee niin kuin viimeksikin, onhan sulla jo kokemusta.
Paljastui provoksi siinä vaiheessa, kun poika muka halusi karkkia. Todellisuudessa sokeriton varhaislapsuus tarjoaa lähes 100%:ssa tapauksista loppuiän kestävän "rokotuksen" sokerinhimoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljastui provoksi siinä vaiheessa, kun poika muka halusi karkkia. Todellisuudessa sokeriton varhaislapsuus tarjoaa lähes 100%:ssa tapauksista loppuiän kestävän "rokotuksen" sokerinhimoa vastaan.
:D
Vierailija kirjoitti:
Ei tarjoa.
Onko sokerittomassa lapsessa vähemmän kaloreita kuin tavallisessa lapsessa? En ole koskaan itse makstanut.
Tämä ihan sama juttu on ollut täällä aiemmin, kuukausia sitten. Sanasta sanaan sama muistikuvan mukaan, eväät yms.
En ikimaailmassa ottaisi hoidettavakseni tuollaista.
Naurettavaa pelleilyä, ettei lapsi saisi ollenkaan sokeria ja esim. pastaruokia.
Miksi ylipäätään lähdit tuohon hommaan?
Miten tuon ikäinen mökiltä pääsee kauppaan "salaa"? Onko teillä joku kyläkauppa ihan vieressä?
Ihan nyt liiankin sokerillisena ihmettelen, miksi ap:n omalle perheelleen tarjoama ruokavalio kuulostaa järkyttävältä.
Limsat ja valkoisiksi jalostetut viljatuotteet eivät ole ravintoa vaan tyhjiä kaloreita tulvivaa höttöruokaa. Penskasi vain lihovat niistä ja samalla kärsivät ravinnonpuutteesta.
Ostat pussin porkkanoita välipalaksi.
Kannattaa tarkistaa, ettei sokerittoman lapsen makeutusaineena ole käytetty sakariinia. Se on syöpävaarallinen aine.
Vierailija kirjoitti:
Haha, ei todellakaan toimi... Olin 7v, kun sain ensimmäisen kokemukseni sokerista. Se oli rakkautta ekasta kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Hahah no ei veljen lasten kohdalla ainakaan toiminut tämä "rokotus". Äitinsä sanoi, kun tuli sitten karkkipäivät kuvioihin, ettei ne karkkipäivinäkään halua karkkia - joo ei, silloin kun äiti oli paikalla. Kun äiti ei ollut paikalta niin kaikki makea kelpasi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pojan kaveri 9v mökillä. Hänen pitäis olla sokeriton, ei sokeria, valkoista viljaa, pastaa, riisiä, hedelmiä, limsoja, hunajaa ym ym. Äitinsä laittoi mukaan pilkottuja lanttuja ja nauriita ja jotain siemeniä namiksi. Pojan ei pitäisi ollenkaan haluta makeaa, kun ei ole tottunut.
No nyt tämä lapsi on käynyt jo monta kertaa kaupassa ostamassa karkkia ja jädeä "salaa". Kävi ilmi kun tänään piti lähteä Tykkimäelle, niin hänen rahoista puolet on mennyt!
Poika riitelee myös joka aterialla kun ei saa samaa ruokaa kuin muut. Olen ihan veetuutunut kun laitan hänelle omat ruuat äidin ohjeiden mukaan.
Mitä mä teen?
Eikö teillä todellakaan ole mitään muuta ruokaa kuin pastaa ja riisiä? Laita edes kerran jotain perunaa, juureksia, kaalta tai muuta sellaista, jota kaverikin voisi syödä. Ettei saisi edes hedelmiä syödä, no miten sitten marjat metsästä?
Provohan tämä on, kun ei kukaan alkaisi tuollaiseen sirkukseen."Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan" - ja syö sitä mitä talossa tarjotaan tai tuo omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä teen?
Eikö teillä todellakaan ole mitään muuta ruokaa kuin pastaa ja riisiä? Laita edes kerran jotain perunaa, juureksia, kaalta tai muuta sellaista, jota kaverikin voisi syödä. Ettei saisi edes hedelmiä syödä, no miten sitten marjat metsästä?
Provohan tämä on, kun ei kukaan alkaisi tuollaiseen sirkukseen."Talo elää tavallaan, vieras kulkee ajallaan" - ja syö sitä mitä talossa tarjotaan tai tuo omat eväät.
Soketinatsit vetää ihan kierroksilla tässä ketjussa. Popparit mikroon!
Siis me lähdetään sinne Tykkimäelle, maksan hänet vaikka itse, mutta tämä syömisongelma pitäisi selvittää ensin. Ap