Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80% työaikaan siirtyminen, ei lapsia

Vierailija
31.07.2018 |

Kellään kokemuksia lyhennetystä työajasta, vaikka ei sitä yleisintä syytä tähän, eli pieniä lapsia olisikaan? Itse pyöritellyt tätä mielessä, on henkisesti raskas työ ja työpäivien jälkeen ei energia tunnnu riittävän mihinkään. Viikonloppua aina odotan, tosin sekään ei tunnu riittävän palautumiseen.

Haluaisin että elämässä olisi muutakin kuin työ, voisin pitää vaikka perjantait vapaana ja tuolloin vain nukkua pitkään, mennä uimaan tai lukea kirjoja (rakkaita harrastuksia, mihin tuntuu etten ikinä ehdi). Onko säälittävä tai itsekäs ratkaisu? Olenko laiska? Vasta työuran aloittanut kuitenkin, kaikkialla normi että pitää vaan pärjätä, unelmatyökin minulle. Ja alalla haluankin jatkaa, ei ole siitä kyse.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin burn outing partaalla ja työterveyden suosituksesta pyysin pomolta siirtymistä täydestä työajasta 80 % työviikkoon. Pomo ei suostunut vaan sanoi, että on tehtävä 100 %, muu ei ole tässä talossa mahdollista vaikka työterveydestä ehdottelisivatkin.

Vierailija
22/26 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on nelikymppisenä sinkkumiehenä maksanut "kaiken pakollisen" pois eikä tarvitse isommin rahaa enää. Joka toinen viikko viikonlopu alkaa to iltana ja joka toinen jo keskiviikkona.

Huolimatta lyhyemmän työviikon mukaisista tienesteistä rahaa jää mukavasti yli, johon me katkeran kateelliset sanotaan "ota nainen niin ylijäåmäraha ei ole enää ongelma. Ei kuulemma aio mokata enää tässä vaiheessa kun kaikki on viimeisen päälle hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjillä vissiin on lyhkäset viikkotuntimäärät osa-aikaisia suurin osa eikä kukaan ihmettele.

Kuka niitä asiakkaita enempää kestäisikään!

Vierailija
24/26 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sovin just 70%sta. 2 täyttä viikkoa ja kolmas vapaa, hamaan ikuisuuteen. Enempää ei viitsi.

Vierailija
25/26 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihanalta! Annat muiden arvostelujen mennä toisesta korvasta sisään jne. Miksi eläisit elämääsi niinkun joku muu haluaa mutta itse et ole onnellinen?? Itse teen 80% mutta minulla on kyllä lapsi. Hänen ei tarvi olla hoidossa kun 3 päivää viikossa 🤗

Vierailija
26/26 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaahan on usein tutkittukin ja Suomessa on oleellisesti heikommat mahdollisuudet tehdä osa-aikatyötä verrattuna vaikka moniin muihin Euroopan maihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme