Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti raskaudesta "saa" /on järkevää kertoa?

Vierailija
30.07.2018 |

Monethan kertoo ymmärrettävästi silloin 4kk kohdalla, mutta entä jos haluaa kertoa heti? Toisekseen musta näkee kilometrien päähän tän onnen enkä haluaisi valehdella. Tein testin eilen:)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertois ennen kuin 4kk täynnä.

Vierailija
2/9 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vaikka heti! Ole toki valmis sitten kertomaan mahdollisesta keskenmenosta. Itse en omien kokemusten jälkeen uskaltanut kertoa vasta 12 viikon ultran jälkeen. Helpompi itselle henkisesti, niin ei tarvitse avautua keskenmenoista. Toki suurin osa menee loppuun asti, itselle vain ei henkinen kantti kestänyt parin keskenmenon jälkeen paljon huudella ennen varmempia viikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vaikka heti! Ole toki valmis sitten kertomaan mahdollisesta keskenmenosta. Itse en omien kokemusten jälkeen uskaltanut kertoa vasta 12 viikon ultran jälkeen. Helpompi itselle henkisesti, niin ei tarvitse avautua keskenmenoista. Toki suurin osa menee loppuun asti, itselle vain ei henkinen kantti kestänyt parin keskenmenon jälkeen paljon huudella ennen varmempia viikkoja.

Voih. Tätä mäkin pelkään vaikka haluaisin heti kertoa kaikille. Tuntuu että kaikki järkevät ihmiset odottaa sen n.4kk.. en muista että kukaan tuttu olisi kertonut aiemmin. Ap

Vierailija
4/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kertonut läheisimmille melko pian pos.testin jälkeen. Ihan koska olen halunnut (muutenkin jaetaan isot ja tärkeät asiat) ja lisäksi välttyäkseni turhalta kikkailulta ja salailulta. Muille tutuille ja somessa sitten vasta lähempänä puoliväliä.

Jos raskaus menisi kesken niin koen, että siitä olisi myös hyvä kertoa läheisille, jotta ymmärtävät ja osaavat olla tukena.

Vierailija
5/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä muutamalle läheiselle kerroin heti, mutta en kaikille, jotta saa tukea, jos käy huonosti, mutta ei joudu joka paikassa selittelemään.

Vierailija
6/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut läheisille heti plussan jälkeen eli jo noin viidennellä viikolla. Vähemmän tutuille joskus ensimmäisen ultran jälkeen. Takana myös kaksi keskenmenoa, enkä ole kokenut, että siitä olisi ollut haittaa, että ihmiset tiesivät keskenmenoista. Päinvastoin, sain paljon tukea ja moni tuli jopa kertomaan myös itse kokeneensa saman. Ei myöskään tarvinnut esittää iloista ja onnellista edes töissä (työkaverit sen verran läheisä, että heille olen kertonut plussan jälkeen aika pian).

Vierailija
7/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmille kerrottiin 12 viikon ultran jälkeen, kun oli varmaa, että jotain siellä on. Siihen asti useimmat odottaa ja se on mielestäni kannattavinta.

Vierailija
8/9 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla kerroin heti viikolla kuusi, olin niin innoissani ja ihmeissäni uudesta tilanteesta. Lähimmille siis vasta kerrottiin ja muistutettiin kyllä keskenmenonriskistä, sillä itse olin niitä kaksi saanut ennen esikoista. Toisen lapsen kohdalla ei ollut kiire kertoa, oli päivän aikana muutakin mietittävää ja homma oli jo tuttua, vasta ekan ultran jälkeen kerrottiin. Nyt kolmannen kohdalla on raskautta pitänyt itsekin vähän sulatella, joten rauhassa kertomatta kenellekään varauduttiin uuteen, vähän pelottavaan tilanteeseen ja sitten vasta rakenneultran jälkeen, kun kolmas lapsi alkoi itsellekin tuntua täysin oikealta ja odotetulta, kerrottiin muillekin raskaudesta joka jo selvästi näkyi.

Vierailija
9/9 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon jo Rv 14+ Enkä taida vielä pariin viikkoon ainakaan kertoa kellekään.. mies toki tietää.