Teetkö jääteetä kotona vai ostatko kaupasta
Kommentit (46)
Kotona teen, tilasin Saksan Amazonilta erityisesti kylmähaudutukseen sopivia teepusseja neljää eri makua. Siinä on kuumahaudutettaviin aika iso ero, tykkään. Merkki oli Teekanne Frio jos jotakuta alkoi kiinnostaa, pistän 2 teepussia 2 litran kannuun kylmän veden kera jääkaapin ovihyllyyn yöksi ja aamulla on valmista. Eikä tarvi edes makeutusta.
Teen kotona. Tähän on just hyvä käyttää kaikki teen jämät joita ei muuten tule juotua.
En pitänyt kylmähaudutetusta jääteestä, Nordqvistin jäätee kyseessä. Seuraavalla kerralla kokeilen tehdä kuumaan veteen ja sitten jäähdyttää. Ehkä laitan myös hunajaa hieman.
Minkälaista on English tea shopin jäätee? Löytyy kolmea eri makua ja tehdään kuumaan veteen.
Mulla on kotona aina semmoinen "ryynipänikkä" ts. iso purkki sitä "pikateetä", yleensä sitruunan makuista. Ostan joko Pirkkaa tai Lidlistä. En juo jääteetä paljoakaan, mutta toi on hyvä olla varalla myös siksi, jos tavallinen tee loppuu, niin voi käyttää myös kuumana. Ei tietenkään mikään hifistelyratkaisu, mutta toimii mulle (ja onhan siinä oikeaa teeuutetta).
Cold brew tavallisesta vihreästä teestä. Hyvää, puoli-ilmaista ja virkistävää.
Helpoin tapa heittää muutama teepussi kannuun kylmään veteen ja yöksi jääkaappiin. Aamulla pussit pois ja säilyy useamman päivän. Voi tehdä vahvempaakin ja sitten lantraa vedellä, jolloin piisaa pidemmälle.
Tykkään Pirkan persikka-ja mangojääteestä.
Mä haudutan teen ihan oikeaoppisesti, lisään sokeria ja jäähdytän. 1,5 litran satsin teen kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Mä haudutan teen ihan oikeaoppisesti, lisään sokeria ja jäähdytän. 1,5 litran satsin teen kerralla.
Ja vastauksena kysymykseen, Liptonin sitruunatee ja joku kirsikka on ollu kokeilussa ja molemmat hyviä.
En tykkää makeasta jääteestä yhtään. Pakko tehdä itse, kun en ole mistään kaupasta löytänyt makeuttamatonta jääteetä.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää makeasta jääteestä yhtään. Pakko tehdä itse, kun en ole mistään kaupasta löytänyt makeuttamatonta jääteetä.
Ulkomailla minulle tehtiin pyynnöstä makeuttamaton jäätee valitsemani makuisena. Suomesta ei saa yhtä hyvää palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla...ai missä?
En sano paikkaa mutta ketjukahvila, jääteevaihtoehtoja ol vain kaksi, kummassakin oli sokeria joten tekivät minulle erikseen sokerittoman version valitsemastani teevaihtoehdosta. Kahviloissa kysyttiin myös erikseen minkälaisen maidon haluan kahviini; rasvattoman, kevytmaidon, täysmaidon, kasvimaidon jne
Kiitos vinkistä, laitoin aamulla teen hautumaan ja makeutin, jäähdytän jääkaapissa kun palataan kotiin. Saapa käytettyä myös noita musta maustettu tee-varantoja loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla...ai missä?
En sano paikkaa mutta ketjukahvila, jääteevaihtoehtoja ol vain kaksi, kummassakin oli sokeria joten tekivät minulle erikseen sokerittoman version valitsemastani teevaihtoehdosta. Kahviloissa kysyttiin myös erikseen minkälaisen maidon haluan kahviini; rasvattoman, kevytmaidon, täysmaidon, kasvimaidon jne
;D
Kiitos muistutuksesta! Olen yleensä tehnyt helteillä itse jääteetä, mutta ei ole pariin vuoteen ollut helteitä, niin olen ihan unohtanut koko jääteen. Mä teen mustasta tai vihreästä teestä niin, että teen noin kolmasosa kannullisen tujua teetä, mausteeksi vähän hunajaa ja laitan sitten kylmää vettä päälle. Jääkaappin sitten joksikin aikaa, että viilenee kunnolla. Kaupan jääteet on ihan kamalia.
Teen teen kotona mutta jäät ostan torilta tunnetun jäätehtaan tuotteina.
Lipton on ihan perus hyvää.