Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tiedä lapsista mitään. Voitteko kertoa onko tämä normaalia 4v käytöstä?

Vierailija
30.07.2018 |

Mulla ei mitään kokemusta tai tietoa lapsista joten ei ole vertailukohteita, mutta ihmetyttää kun olen tavannut erästä sukulaisperhettä jossa 4v lapsi joka tarvitsee koko ajan seuraa. Ei osaa olla hetkeäkään yksin, vanhemmat höylyttää IHAN koko ajan "näytäppä tuolle mitä osaat tehdä, pyydäppä tuota leikkimään" sitten kun joku vaikka piirtää sen lapsen kanssa ja lapsi kyllästyy niin heti alkaa uusi höykytys ettei lapsi vaan ala huutamaan.

Siis vanhemmat hyppi ympäri taloa ja pihaa koko ajan sen lapsen kanssa. Puhelinta "ei saanut " pitää kädessä kun se lapsi tuli heti kiinni ja olisi halunnut katsoa puhelimella piirrettyjä ym. Ihan haukkana hyökkäsi jos näki jollain puhelimen. Siis onko lasten kanssa elämä tuollaista jatkuvaa viihdyttämistä ja hyppimistä? Jos seurassa on vaikka 4v lapsi niin eikö aikuiset oikeasti voi puhua mitään omia asioita ilman että se lapsi koko ajan keskeyttää eikä tee mitään yksin?

Itse muistelen, että tuon ikäisenä leikin paljonkin yksin..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on opettaneet sen tuollaiseksi, eli tarjoaa viihdettä joka hetkeen.

Vierailija
2/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole tommosia. Kasvtuksen tulosta. Seuraavan kerran jos tulee puhelimelle niin anna sille persfruitsille luunappi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään yksin ole leikkinyt .Muistat ihan väärin.Olet ollut koko ajan jonkun kimpussa.Ei edes sanomalehteä ole saanut rauhassa lukea.

Vierailija
4/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia niille joita ei ole kasvatettu kunnolla.

Vierailija
5/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sä mitään yksin ole leikkinyt .Muistat ihan väärin.Olet ollut koko ajan jonkun kimpussa.Ei edes sanomalehteä ole saanut rauhassa lukea.

Mä saatoin 4-vuotiaana jo monta tuntia lukea viisikoita, lempipaikka oli olohuoneen nojatuolin takana (nurkassa :D) kun siellä pystyi keskittymään parhaiten eikä muut (so. aikuiset) turhaan häirinneet. Ei ole pelkästään oma muistikuva, myös sekä äiti että mummo ovat kertoneet. 

Vierailija
6/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti autistilapsi. Vanhemmilla kuppi maistunut. 

Vierailija
7/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa on eroja, mutta ei omat ole olleet tuollaisia. Aina ei ole kyse kasvatuksestakaan, vaan toiset vain janoavat huomiota ja ovat mustasukkaisia.

Vierailija
8/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun neuvolassa toitotetaan, että lapsi tarvitsee vauvasta lähtien huomiota ja vuorovaikutusta. Vauvan tarpeisiin pitää heti vastata. Tuo on se lopputulos sitten.

Vierailija
9/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän kerro paljoakaan tuon 4v:n käytöksestä, lähinnä vanhempien? Kännykän himoitseminen on normaalia jos siitä on tehty houkuttelevaa vanhempien toimesta.

Mä olen leikkinyt kyllä omieni kanssa lähes niin paljon kuin ovat halunneet kun olivat 0-5v, mutta eivät ne ole silti vaatineet jatkuvaa viihdytystä. Saati kännykkää.

Vierailija
10/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hoitolapsi pitää tuota samaa älypuhelimen tai tabletin nähdessään. Vaikka siis ihan vieraiden ihmisten seurassa saattaa mennä nykimään hihasta että hei anna minulle, minä haluan katsoa. 5-vuotias. En ole keksinyt tähän toimivaa keinoa muuta kun hämääminen kun alkaa tehdä tätä. Esim. katsopa miten hieno perhonen tuolla lentää tai katsopa kun tuolla menee ambulanssi. Olen kyllä vasta 15v niin ei ole mitään järkeviä neuvojakaan asiaan. Paitsi että kun hän on hoidossa niin pidän älylaitteet poissa näkyvistä. Hävettää kyllä kun menee vierailta ihmisiltä vaikka puistossa kerjäämään niitä. Mutta kotonaan saa olla jakuvasti tabletilla niin en sitä käytöstä pystyisi muuttamaankaan kun on hoidossa pari kertaa/kk...

Vierailija
11/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat opettaneet että joka risaukseen tulee huomiota.

Kyllä meidänkin lapsi tietyiltä henkilöiltä pyytää kännykkää. Mutta vain tutuilta, joista tietää että saattavat lainata.

Vierailija
12/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko ap ihan oikeesti mitä teit 4 vuotiaana? Mulla on vain pari muistikuvaa alle kouluiästä ja nekin lähinnä paikoista missä olen käynyt.

Vierailija
13/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ole tommosia. Kasvtuksen tulosta. Seuraavan kerran jos tulee puhelimelle niin anna sille persfruitsille luunappi. 

Jos on huonon kasvatuksen tulosta, niin vanhemmat ne luunapin silloin tarvitsee, ei se lapsi.

Vierailija
14/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja muistelee leikkineensä 4-vuotiaana paljon yksin. Noh harva kuitenkaan kovin paljoa siitä muistaa kun oli 4v. Eiköhän aloittaja ollut vähän vanhempi. Jotkut tuon ikäiset leikkii yksin, jotkut ei, riippumatta vanhempien toiminnasta.

Vierailija
15/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun hoitolapsi pitää tuota samaa älypuhelimen tai tabletin nähdessään. Vaikka siis ihan vieraiden ihmisten seurassa saattaa mennä nykimään hihasta että hei anna minulle, minä haluan katsoa. 5-vuotias. En ole keksinyt tähän toimivaa keinoa muuta kun hämääminen kun alkaa tehdä tätä. Esim. katsopa miten hieno perhonen tuolla lentää tai katsopa kun tuolla menee ambulanssi. Olen kyllä vasta 15v niin ei ole mitään järkeviä neuvojakaan asiaan. Paitsi että kun hän on hoidossa niin pidän älylaitteet poissa näkyvistä. Hävettää kyllä kun menee vierailta ihmisiltä vaikka puistossa kerjäämään niitä. Mutta kotonaan saa olla jakuvasti tabletilla niin en sitä käytöstä pystyisi muuttamaankaan kun on hoidossa pari kertaa/kk...

5-vuotias on jo niin iso, että voit ihan ystävällisesti sanoa hänelle, ettei vierailta ihmisiltä voi mennä pyytämään puhelinta tai tablettia. 

Vierailija
16/16 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lapset ovat rasittavia kun vieraita on, kerjäävät huomiota, esiintyvät ja häiriköivät vaikka muuten ovatkin normaaleja.