Thaimaan luolapojat suljetaan luostariin
Hyvä esimerkki uskontojen hyvyydestä kun nuoret jalkapallolupaukset pakotetaan munkeiksi, kynitään kaljuiksi ja suljetaan luostariin vuosikausiksi. Ties kuinka monta vuotta pojat joutuvat olemaan uskonnollisen instituution käsiteltävinä teljettyinä luostariin.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Lienevät kylläkin siellä ihan omasta tahdostaan koska heidän kulttuuriinsa kuuluu luostarit munkkeineen.
Kiittävät pelastumistaan ja kunnioittavat menehtyneen sukeltajan muistoa viettämällä luostarissa kokonaista yhdeksän päivää, sen ajan mitä itse kökkivät siellä luolassa.
Kiittäminen, kunnioittaminen, ne on sellaisia asioita jotka ovat ap:lle ihan hepreaa. Tai ainakin noihin riittää yksi somepäivitys kun ensin hänen on pelastettu satojen ihmisten työllä, ja yhden ihmishengen uhrilla.
Ne poikaparat on aivopesty. Uskonnon aivopesemiä. Se kulttuuri on läpimätä.
Thaimaassa on yleinen tapa että nuori mies viettää vuoden luostarissa. Sinne mennään vapaaehtoisesti eikä kukaan pakota. Luostarit eivät milloinkaan ole olleet vankiloita. Niistä on aina voinut lähteä jos niin tuntee. Joskus muinoin sieltä on ollut vaikea lähteä, koska varsinkin naiset olivat turvattomassa asemassa ilman perheen, aviomiehen tai muun yhteisön kuten luostarin tukea. Oli lähes mahdoton tulla toimeen itsekseen ja omillaan, ja sellaista naista katsottiin karsaasti. Munkit sen sijaan kulkivat vapaammin.
Typerä aloitus. Todistaa paljon tekijästään.
Miten tuo mitä kolmonen kirjoittaa, eroaa oikeastaan paljonkaan Suomen armeijasta?
Jossain lehtijutussa mainittiin että pojat ja valmentaja viettävät luostarissa 10 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo mitä kolmonen kirjoittaa, eroaa oikeastaan paljonkaan Suomen armeijasta?
Suomessa asepalvelukseen astutaan vasta 18 -vuotiaina jolloin jokaiselle pojalle lähetetään puolustusvoimien kirje kutsuntoihin. Thaimaan luolapojista vanhin tuskin edes on vielä 15-vuottakaan.
Ovat luostarissa vain 10 päivää kiitollisuudesta pelastumisestaan. Jos ap voisi tarkistaa faktat ensin, ennen kuin provosoivasti kirjoittaa tänne?
Toisten uskomuksia ja kulttuuria voi kunnioittaa, vaikka ei niitä itse jakaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Jossain lehtijutussa mainittiin että pojat ja valmentaja viettävät luostarissa 10 päivää.
Itse taas luin että pojat olisovat siellä 9 vuotta ja opiskelisivat.
Vierailija kirjoitti:
Toisten uskomuksia ja kulttuuria voi kunnioittaa, vaikka ei niitä itse jakaisikaan.
Uskonnot ovat aina läpimätiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas luin että pojat olisovat siellä 9 vuotta ja opiskelisivat.
Höpsis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asepalvelukseen astutaan vasta 18 -vuotiaina jolloin jokaiselle pojalle lähetetään puolustusvoimien kirje kutsuntoihin. Thaimaan luolapojista vanhin tuskin edes on vielä 15-vuottakaan.
16v
Ja valmentajahan on 25-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16v
Ja valmentajahan on 25-vuotias.
Se valmentaja kuuluisi linnaan poikien hengen vaarantamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16v
Ja valmentajahan on 25-vuotias.Se valmentaja kuuluisi linnaan poikien hengen vaarantamisesta.
Hän myös pelasti heidän henkensä.
Mä oon ihan rikki ja koko ajan itkuinen olo eikä saa unta tän helteen takia ja hirvee menkkaturvotus ja -raivo ja valivalivalivali yhyy yhyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ei nykyään ole kuin se yksi syöpäuskonto joka aiheuttaa maailmassa pahaa, alkaa I-kirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ei nykyään ole kuin se yksi syöpäuskonto joka aiheuttaa maailmassa pahaa, alkaa I-kirjaimella.
Ihan sama. Uskonto kuin uskonto, kaikki uskonnot ovat ihan samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Uskonto kuin uskonto, kaikki uskonnot ovat ihan samanlaisia.
Montako kristittyä tiedät tehneen itsemurhaiskuja?
Uskonnot on pääsääntöisesti mätiä, mutta toi poikien ele on hieno, eikä vahingouta ketään. Tuolla elettä arvostetaan ja pojat saavat itselleen tunteen, että arvostavat ja kunnioittavat menehtynyttä sukeltajaa.
Lienevät kylläkin siellä ihan omasta tahdostaan koska heidän kulttuuriinsa kuuluu luostarit munkkeineen.
Kiittävät pelastumistaan ja kunnioittavat menehtyneen sukeltajan muistoa viettämällä luostarissa kokonaista yhdeksän päivää, sen ajan mitä itse kökkivät siellä luolassa.
Kiittäminen, kunnioittaminen, ne on sellaisia asioita jotka ovat ap:lle ihan hepreaa. Tai ainakin noihin riittää yksi somepäivitys kun ensin hänen on pelastettu satojen ihmisten työllä, ja yhden ihmishengen uhrilla.