Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thaimaan luolapojat suljetaan luostariin

Vierailija
27.07.2018 |

Hyvä esimerkki uskontojen hyvyydestä kun nuoret jalkapallolupaukset pakotetaan munkeiksi, kynitään kaljuiksi ja suljetaan luostariin vuosikausiksi. Ties kuinka monta vuotta pojat joutuvat olemaan uskonnollisen instituution käsiteltävinä teljettyinä luostariin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienevät kylläkin siellä ihan omasta tahdostaan koska heidän kulttuuriinsa kuuluu luostarit munkkeineen.

Kiittävät pelastumistaan ja kunnioittavat menehtyneen sukeltajan muistoa viettämällä luostarissa kokonaista yhdeksän päivää, sen ajan mitä itse kökkivät siellä luolassa.

Kiittäminen, kunnioittaminen, ne on sellaisia asioita jotka ovat ap:lle ihan hepreaa. Tai ainakin noihin riittää yksi somepäivitys kun ensin hänen on pelastettu satojen ihmisten työllä, ja yhden ihmishengen uhrilla.

Vierailija
2/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienevät kylläkin siellä ihan omasta tahdostaan koska heidän kulttuuriinsa kuuluu luostarit munkkeineen.

Kiittävät pelastumistaan ja kunnioittavat menehtyneen sukeltajan muistoa viettämällä luostarissa kokonaista yhdeksän päivää, sen ajan mitä itse kökkivät siellä luolassa.

Kiittäminen, kunnioittaminen, ne on sellaisia asioita jotka ovat ap:lle ihan hepreaa. Tai ainakin noihin riittää yksi somepäivitys kun ensin hänen on pelastettu satojen ihmisten työllä, ja yhden ihmishengen uhrilla.

Ne poikaparat on aivopesty. Uskonnon aivopesemiä. Se kulttuuri on läpimätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa on yleinen tapa että nuori mies viettää vuoden luostarissa. Sinne mennään vapaaehtoisesti eikä kukaan pakota. Luostarit eivät milloinkaan ole olleet vankiloita. Niistä on aina voinut lähteä jos niin tuntee. Joskus muinoin sieltä on ollut vaikea lähteä, koska varsinkin naiset olivat turvattomassa asemassa ilman perheen, aviomiehen tai muun yhteisön kuten luostarin tukea. Oli lähes mahdoton tulla toimeen itsekseen ja omillaan, ja sellaista naista katsottiin karsaasti. Munkit sen sijaan kulkivat vapaammin.

Typerä aloitus. Todistaa paljon tekijästään.

Vierailija
4/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo mitä kolmonen kirjoittaa, eroaa oikeastaan paljonkaan Suomen armeijasta?

Vierailija
5/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain lehtijutussa mainittiin että pojat ja valmentaja viettävät luostarissa 10 päivää.

Vierailija
6/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo mitä kolmonen kirjoittaa, eroaa oikeastaan paljonkaan Suomen armeijasta?

Suomessa asepalvelukseen astutaan vasta 18 -vuotiaina jolloin jokaiselle pojalle lähetetään puolustusvoimien kirje kutsuntoihin. Thaimaan luolapojista vanhin tuskin edes on vielä 15-vuottakaan.

Vierailija
7/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat luostarissa vain 10 päivää kiitollisuudesta pelastumisestaan. Jos ap voisi tarkistaa faktat ensin, ennen kuin provosoivasti kirjoittaa tänne?

Vierailija
8/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten uskomuksia ja kulttuuria voi kunnioittaa, vaikka ei niitä itse jakaisikaan.

Vierailija
9/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lehtijutussa mainittiin että pojat ja valmentaja viettävät luostarissa 10 päivää.

Itse taas luin että pojat olisovat siellä 9 vuotta ja opiskelisivat.

Vierailija
10/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten uskomuksia ja kulttuuria voi kunnioittaa, vaikka ei niitä itse jakaisikaan.

Uskonnot ovat aina läpimätiä.

Vierailija
11/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas luin että pojat olisovat siellä 9 vuotta ja opiskelisivat.

Höpsis.

Vierailija
12/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asepalvelukseen astutaan vasta 18 -vuotiaina jolloin jokaiselle pojalle lähetetään puolustusvoimien kirje kutsuntoihin. Thaimaan luolapojista vanhin tuskin edes on vielä 15-vuottakaan.

16v

Ja valmentajahan on 25-vuotias.

Vierailija
13/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16v

Se valmentaja kuuluisi linnaan poikien hengen vaarantamisesta.

Vierailija
14/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16v

Se valmentaja kuuluisi linnaan poikien hengen vaarantamisesta.

Hän myös pelasti heidän henkensä.

Vierailija
15/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan rikki ja koko ajan itkuinen olo eikä saa unta tän helteen takia ja hirvee menkkaturvotus ja -raivo ja valivalivalivali yhyy yhyy

Vierailija
16/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei nykyään ole kuin se yksi syöpäuskonto joka aiheuttaa maailmassa pahaa, alkaa I-kirjaimella.

Vierailija
17/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei nykyään ole kuin se yksi syöpäuskonto joka aiheuttaa maailmassa pahaa, alkaa I-kirjaimella.

Ihan sama. Uskonto kuin uskonto, kaikki uskonnot ovat ihan samanlaisia.

Vierailija
18/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Uskonto kuin uskonto, kaikki uskonnot ovat ihan samanlaisia.

Montako kristittyä tiedät tehneen itsemurhaiskuja?

Vierailija
19/19 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot on pääsääntöisesti mätiä, mutta toi poikien ele on hieno, eikä vahingouta ketään. Tuolla elettä arvostetaan ja pojat saavat itselleen tunteen, että arvostavat ja kunnioittavat menehtynyttä sukeltajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan