Mikä teillä on sovittu salasana millä pääsee sisälle jos avain unohtu kotiin
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Txsrrp1TS8qv3N
toi on helppo muistaa :)
Älkää vastatko näihin oikeita vastauksia, murtovarkaat kyselee näitä...
Ja nyt on pakko kysyä et mikä hemmetin salasana ja mihin?
Siis häh. Jos on avainkotona niin pitäisi sitten jollain salasanalla anella kotona olevalta sisäänpääsyä vai onko tämä joku keskuslukittujen talojen juttu.
Meilä vaimo ottaa pöksyt pois ja odottaa huoltomiestä avaamaan kotikolon...
Miten tämmöinen salasana toimisi? Sisällä olevalle pitää huhuilla oikea salasana, että se tietää minun olevan minä, eikä joku huijari?
Meidän perheessä tehdään aina niin, että kun vaimo tai joku lapsista tulee kotiin, niin ensin sen täytyy vastata oikein vaihtuvaan turvakysymykseen (kysymys vaihtuu 10 tunnin välein) ja sitten työntää sormi postiluukusta verinäytettä varten. Jos verinäyte täsmää, pääsee uloimmasta ovesta sisään, minkä jälkeen on sormenjälki- ja verkkokalvotunnistus ja minun suorittamani lyhyt (max. 45 min) syvähaastattelu, millä pystyn poissulkemaan mahdolliset kloonatut tunkeilijat. Haastattelun jälkeen vielä nopea dna-näyte ja kuittaus sisääntulokirjaan, sen jälkeen saakin käydä sisään sisemmästä turvaovesta ja laittaa oman, nimikoidun foliohatun päähänsä. Meillä tämä systeemi toimii todella hyvin, pienten alkukankeuksien jälkeen vaimokin on hyväksynyt järjestelyn. Alkuun hän oli vastahankainen, mutta kun sanoin, että järjestelyn ansiosta en ole löytänyt asuntomme kaapeista, mattojen alta tai leipälaatikosta yhden yhtä hallituksen mielenhallinta-agenttia, vaimo hiljeni - selvästi tajusi minun olevan oikeassa.
Persereikä123, suomenkieli toimii tässä.
teeskentelen tervettä kirjoitti:
Miten tämmöinen salasana toimisi? Sisällä olevalle pitää huhuilla oikea salasana, että se tietää minun olevan minä, eikä joku huijari?
Meidän perheessä tehdään aina niin, että kun vaimo tai joku lapsista tulee kotiin, niin ensin sen täytyy vastata oikein vaihtuvaan turvakysymykseen (kysymys vaihtuu 10 tunnin välein) ja sitten työntää sormi postiluukusta verinäytettä varten. Jos verinäyte täsmää, pääsee uloimmasta ovesta sisään, minkä jälkeen on sormenjälki- ja verkkokalvotunnistus ja minun suorittamani lyhyt (max. 45 min) syvähaastattelu, millä pystyn poissulkemaan mahdolliset kloonatut tunkeilijat. Haastattelun jälkeen vielä nopea dna-näyte ja kuittaus sisääntulokirjaan, sen jälkeen saakin käydä sisään sisemmästä turvaovesta ja laittaa oman, nimikoidun foliohatun päähänsä. Meillä tämä systeemi toimii todella hyvin, pienten alkukankeuksien jälkeen vaimokin on hyväksynyt järjestelyn. Alkuun hän oli vastahankainen, mutta kun sanoin, että järjestelyn ansiosta en ole löytänyt asuntomme kaapeista, mattojen alta tai leipälaatikosta yhden yhtä hallituksen mielenhallinta-agenttia, vaimo hiljeni - selvästi tajusi minun olevan oikeassa.
sä oot super hauska :D Kohta saat tarjouksia lehdistä kolumnien kirjottajaks tmv. uso minnuu
ois kiva tietää sun päivätyö?
En tiiä uskoisitko, jos kerron että oon suntio.
Salasana on huoltomiehelle näytettävä henkkari, joka vastaa talonkirjoissa olevaan nimeen.
No enhän mä sitä nyt sulle kerro!
Laittakaapa tosiaan tänne kaikki salasananne, myös verkkopankin niin minä näppäränä hakkeroin IP-osoitteenne ja sitä kautta saan tietooni myös kotiosoitteenne :D
terveisin Rosvo Ryökäle
Asun yksin....kissa ei ymmärrä salasanoja, psrempimsiis pitää avaimet mukana.
Vierailija kirjoitti:
Laittakaapa tosiaan tänne kaikki salasananne, myös verkkopankin niin minä näppäränä hakkeroin IP-osoitteenne ja sitä kautta saan tietooni myös kotiosoitteenne :D
terveisin Rosvo Ryökäle
Joo sä hakkeroit. Sellaiset nörttifantasiat. :D
0000. En viitsinyt vaihtaa koska yksikään murtovaras ei uskoisi että kalliin turvajärjestelmän hankkinut olisi niin tohelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin Rosvo RyökäleJoo sä hakkeroit. Sellaiset nörttifantasiat. :D
Ei ole fantasiaa. Olen askarrellut tietotekniikan parissa luultavasti kauemmin kuin mikä on sinun ikäsi.
Mikä ihmeen salasana? Meille on avaimet meidän kolmella perheenjäsenellä sekä kahdella jo kotoa muuttaneella lapsella. Näiden lsäksi on yksi ylimääräinen avain ja yksi vara-avain joka on ulkona piilossa.
Eilen juuri oli sellainen tilanne että oltiin vaimon kanssa ulkona koiria kouluttaessa ja kaikki talon ovat oli auki. Kummallakaan ei mukana puhelinta tai avainta. Tytär oli lähtenyt uimaan ja lukinnut ovat. Ja yllätys yllätys vara-avain ei ollut piilopaikkassaan, koska se oli ukkosmyrkäkässä pudonnut piilostaan ja se oli nostettu sisälle. Onneksi oli ikkunota auki ja autotallin ovi lukitsematta, joten sieltä sai työkalun jolla sai poistettua ikkunan avaamisen lukituksen ja pääsi ikkunasta sisälle.
Olisi kai sitä pärjännyt pihallakin näillä keleillä ja odottellut tytärtä, josta en tiennyt minne oli lähtenyt ja kuinka pitkään viipyy.
Meidän avaimia ei ole kenelläkään ulkopuolisella.
me2koti