Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syitä teillä on löytynyt vuotohäiriöille?

Vierailija
26.07.2018 |

Olen 28v nainen. Kuukautiset ovat olleet suht säännölliset (aikalailla päivälleen) viimeiset 5v e-pillereiden lopettamisesta.

Viimeisen n. vuoden olen kärsinyt ruskeasta vuodosta, joka alkaa n 3 pv ennen varsinaisia kuukautisia.
Alavatsan kipuilua saattaa olla useampi päivä ennen menkkoja. Menkat itsessään kestävät n 4-5 päivää eivätkä ole mitenkään erityisen runsaat/oudot ja tämän jälkeen kärsin myös tiputteluvuodosta. Kaikkinensa tiputtelu+menkat kestävät siis lähes 7-10 pv pahimmillaan.

Yleensä vuoto on ruskeaa ja jatkuu n. 2-3 päivää kuukautisten loputtua. Kuitenkin ajoittain kuukautisten loputtua on päivän tauko, jonka jälkeen tulee hyytelömäistä vaaleanpunaista vuotoa. Ajoittain lopputiputtelun yhteydessä on menkkamaista alavatsakipua. Kärsin teininä tosi kovista menkkakivuista, jotka loppuivat pillereiden myötä. Nyt viimeisen vuoden sisään ovat menkkakivut ajoittain vaivanneet.

Olen varannut ajan lääkäriin, mutta odotellessa olisi kiva kuulla mitä syitä muilla on löytynyt vastaavalle?

Tautitestit on puhtaat eli esim. klamydiasta ei ole kyse. Sanottakoon vielä että olen laihduttanut n 20 kiloa pois, josta viimeiset 8kg ketoosilla tosi nopeasti vuosi sitten. Tämän jälkeen vuoto-ongelmat alkoivat.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihan sekalaiset menkat ja ruskeaa vuotoa (ja kamalaa hajua). Poistatin kuparikierukan ja aattelin, että se oli varmaan aiheuttanut vuotohäiriöt. No kas, sama jatkui ...sit loppui menkat kokonaan. Menin tutkimuksiin ja mulla todettiin POF (=premature ovarian failure). Ei mitään selitystä. Näin vaan käy - sori, et tuota enää munasoluja. Olen ollut hormonikorvaushoidossa 30- vuotiaasta asti.

Vierailija
2/2 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy ei ikinä selvinny mutta koko jakopää meni uusiksi kun remmi oli kastunut, ettei tiennyt paljonko uskaltaa ajella jos se vaikka luiskahtaa kokonaan irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme