Oispa marraskuu ja satais räntää
Ei tämä paskahelle voi enää montaa viikkoa kestää!!
Kommentit (41)
Hellelover69 kirjoitti:
Eiköhän se ääni muutu kellossa sitten marraskuun tullen ;)
Ei ole minulla aikaisempina vuosina ainakaan muuttunut. Syyskuussa herään eloon, kun syksy vihdoin alkaa. Nautin koko syksyn ja talven ja huhtikuussa masentaa, kun kaikki ihana on taas takana ja syksyyn pitkä aika.
Hellelover69 kirjoitti:
Eipä ole aikaisempinakaan vuosina muuttunut.
Sitten, kun joku palstalla valittaa kylmyyttään, voimme taivastella, miksei kaveri ole hankkinut kotiinsa ajoissa riittävästi lämpöpattereita. :)
Varatkaa jo valmiiksi pakkasia varten peitettä.
Vierailija kirjoitti:
Hellelover69 kirjoitti:
Ei ole minulla aikaisempina vuosina ainakaan muuttunut. Syyskuussa herään eloon, kun syksy vihdoin alkaa. Nautin koko syksyn ja talven ja huhtikuussa masentaa, kun kaikki ihana on taas takana ja syksyyn pitkä aika.
Mulla sikäli sama, että viileämmällä kelillä energiatasot ovat paljon paremmat, ja virtaa riittää. Pimeyskään ei meikäläistä haittaa. Pimeää on Suomessa ihan yhtä paljon kuin valoisaakin aikaa, vaikka aina jostain syystä jaksetaan jauhaa pitkästä ja pimeästä talvesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee uimaan ja nauti, kun vielä voit.
Niin siis mistä pitäisi nauttia? Ei ole vesi- tai räntäsateita täällä näkynyt, niistä nauttisin kyllä. :)
Ap
Kyllä sä saat niitä vesisateita sitten läpi talven maaliskuun alkuun asti. Ihan "uusi normaali" ns. mustien ikkunoiden talvi tulossa.
Lupaatko?
Ap
Mä toivoisin että Suomessa olisi aina näin lämmin. Vihdoinkin saa nukuttua yötkin hyvin, kun ei palella. Ja kiva käydä lenkilläkin, kun ei tarvi miettiä mitä laittaa päälle, että pysyisi lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Varatkaa jo valmiiksi pakkasia varten peitettä.
Ja ne peitteet voi lämmittää yötä varten uunissa, niin tarkenee nukkua.
uimaan mihin? leväiseen järveenkö? uimahalliin kai sitten
Marraskuussa ilmestyn palstalle retostelemaan polleana kolmen tunnin lenkin jälkeen, ettei tunnu kyllä missään. Tosi euforinen ja skarppi fiilis! Meikä on ässä!
Kannattaa jo nyt ostaa ne lämpöpatterit ja kirkasvalolamput, kun niitä vielä kaupoista saa.
Olen kuitenkin tyytyväinen, että on edes heinäkuun loppu. Silloin huhtikuussa kun kevätaurinko alkoi paahtaa tuntui syksy niiiin kaukaiselta. Kuukauden päästä jo melkein syyskuu. :) Ja onneksi onneksi onneksi enää tämä viikko ennustettu trooppisia öitä, ensi viikolla öille enää +15. Lähtisi kämppä jäähtymään.
Mulla alkaa reilun viikon päästä loma, ja palaan töihin vasta syyskuun puolella. Suuri helpotus ajatella, että silloin ei voi enää olla tällaisia helteitä. Toki lämmintä voi olla, muttei ainakaan 30 astetta. Ja illatkin alkavat pimentyä!
Onneksi loma ei sattunut juuri tälle pahimmalle hellejaksolle.
Sellainen vähän synkkä, mutta raikas sää on kyllä ihan mun juttu. Sopii sielulleni ja olen hyvätuulisempikin kuin näillä helteillä.
N24
Vierailija kirjoitti:
Olen kuitenkin tyytyväinen, että on edes heinäkuun loppu. Silloin huhtikuussa kun kevätaurinko alkoi paahtaa tuntui syksy niiiin kaukaiselta. Kuukauden päästä jo melkein syyskuu. :) Ja onneksi onneksi onneksi enää tämä viikko ennustettu trooppisia öitä, ensi viikolla öille enää +15. Lähtisi kämppä jäähtymään.
Niimpä. Nyt ulkona vieläkin melkein 25 astetta lämmintä, sisällä 34 ja ei pienintäkään tuulenvirettä joten tuskin tippuu sisälämpötila edes kolmeenkymmeneen ennen nukkumaan menoa. Sitten yön aikana kun ikkunat kiinni nousee takaisin tuonne lähes 35 ja aamulla herää hiestä märkänä.
Iltapäivällä kun tulee töistä kotiin ja avaa taas ikkunat niin tuntuu että sieltä tulee vaan ihan kuumaa ilmaa ja lämpötilat nousee jopa yli 35 kun aurinko vielä porottaa verhoihin ja muuttaa ne lämpöpatteriksi. Hiki valuu koko ajan ja mitään ei jaksa tehdä, hyvä että edes jotain kevyttä jaksaa syödä. En tiedä montako päivää tätä jaksaa vielä.
Töissä onneksi jäähdytetty rakennus ja kun valitin että on huono ilma niin huoneeni ilmanvaihtoa käytiin vielä lisäämässä, edes jossain on nyt oikeasti paikka missä pääsee kunnolla viilentymään.
Ja mä peesaan sua:) On niiin ihanaa myöa syksyn sateissa juosta ja kastua! Sekä hengittää raikasta ilmaa, jeeee!
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä paskahelle voi enää montaa viikkoa kestää!!
Toivotaan näin! Alkaa ahdistaa jo aika lailla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautitaan me sitten marraskuussa, kun toiset itkevät helteiden perään! En ole koskaan odottanut näin kovasti talvea...
Näin teemme! Aloitan 100 % varmasti hehkutusketjun heti, kun syyssateet alkavat.
Ap
Mukana ollaan!! Jippii!! Voi sitä hellehullujen parkujen määrää!
Vierailija kirjoitti:
Hellelover69 kirjoitti:
Sama täällä! Kevät ja kesä menee ikäänkuin horroksessa.Mieliala matalalla. Syksy ja talvi saavat eloon. Energiataso nousee. Nukun hyvin ja olen pirteä!
En odota pimeää ja räntää, mutta odotan viileitä öitä.