Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ottaa avioeron mahdollisuus puheeksi?

Vierailija
25.07.2018 |

Olen lukenut netistä kaikenlaisia keskustelupalstoja ja artikkeleita mutta en löydä hyvää vastausta...

Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 4 vuotta, joista 2 naimisissa. Menimme naimisiin äkkiä ja nuorena (olemme nyt 27-vuotiaita). Suhde on ollut siitä erikoinen, että vasta noin puolisen vuotta sitten muutimme yhteen erinäisten syiden takia ja kyllä - tiedän että oli tyhmä päätös mennä naimisiin ilman että oltiin kokeiltu yhdessä asumista aiemmin.

Eniten painaa huono/olematon seksielämä, joka ei tunnu miestäni haittaavan. Olen jopa alkanut epäillä, onko hän ehkä a-seksuaali. Arki rullaa hyvin, tulemme toimeen keskenämme, meillä on yhteistä huumoria jne... mutta seksin puute ja sen huono laatu todellakin vaivaa. Sen lisäksi olen alkanut tajuta, että elämänarvomme ovat aika erilaiset - hän vihaa ihmiskuntaa ja haluaa erakoitua maalle, kun minä kaipaan ystäviä ja ihmisiä ympärilleni. Nyt olenkin sitten tosissani alkanut miettiä avioeroa. En halua juuttua suhteeseen ja tajuta 10 vuoden päästä, että olisi pitänyt lähteä aikaisemmin.

Miten ihmeessä otan asian puheeksi ihmisen kanssa, jonka mielestä kaikki on hyvin? Ja tiedän, että näin on, sillä olen kysynyt ja hän osoittaa teoillaan, että kaikki on mielestään täydellistä. Millä sanoin olette aloittaneet keskustelun erosta? Ja millaisena hetkenä? Kaikki vinkit otetaan ilomielin vastaan... Haluan antaa meille molemmille mahdollisuuden löytää se oikea kumppani rinnalle vielä kun ollaan nuoria.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro asia kahvipöydässä, juotuasi puolet omasta kupistasi.

Sano, että asia on tämä, luettele syyt ja ole sen jälkeen hetki hiljaa, että puoliso ehtii sisäistää kaiken.

Ota itku vastaan, ota huuto vastaan, ota syytökset vastaan.

Sen jälkeen kysy, miten hän tahtoo edetä asiassa.

Minä tein niin. Ihan rauhassa kahvipöydässä, ilman edeltävää riitaa tai mitään.

Mies on siitä lähtien tehnyt kovasti töitä muuttaakseen tilannetta.

Tunnustan jo ainakin kahtena peräkkäisenä päivänä nyt miettineeni miehestäni pelkkää hyvää.

Jos tämä meno jatkuu vielä kaksi kuukautta, aion hänelle myös sanoa kahvipöydässä, että olen huomannut hänen tekemänsä muutokset ja että olen niihin tyytyväinen ja että tahdon jatkaa hänen kanssaan.

Vierailija
2/3 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi niitä kuminpolttajamotoristeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro asiallisesti ja syyttelemättä, mitä suhteestanne ajattelet ja kerro, että nämä asiat vaivaavat sinua nyt niin paljon, että mietit jo avioeroa.