Onko rikkaalta varastaminen oikein?
Onko moraalisesti oikein, että köyhä käy varastamassa rikkaalta esim. arvokkaita esineitä kotoa?
Kommentit (64)
Mitä ihmeen seinähulluja tähän keskusteluun on pesiytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko moraalisesti oikein, että köyhä käy varastamassa rikkaalta esim. arvokkaita esineitä kotoa?
Ei ole oikein . Ei se ole rikkaan syy jos köyhä on köyhä vaan se köyhän köyhyys on ihan suoraa seurausta köyhän omista huonoista valinnoista.
Aha, Susanna Koskiko se siellä?
Itse valitaan vammaisuus tai sairaus tai puolison äkillinen kuolema, niinkö? Itse valitaan tulla saneeratuksi pörssiyhtiöstä 56-vuotiaana 35 vuoden nousevan uran jälkeen?
Ei köyhyys ole yleensä kenenkään syy. Yhtä vähän kuin sinä olet syyllinen perinnölliseen tyhmyyteesi.
Vierailija kirjoitti:
Kommunistin mielestä on. Kuten väkivallalla uhkaaminenkin.
Miten niin kommunistin mielestä on oikein köyhän varastaa rikkaalta?
En ole kommunisti, vaan minua kiinnostaa perustelut, koska olen usein kuullut tuollaista väitettävän.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Oli sitten oikein tai väärin, mutta varastin mustalaisilta talvirenkaat autoon😂😂😂😂😂.
Keneltäkään varastaminen ei ole oikein. Aika tyhmä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat juonitelleet jo 70-luvulta maailman parhainta ryöstöä heidän mielestä koska simpanssin luontoon kuuluu varastaminen.
Tästä ihmiskunta kärsi ihmiskunnan pahimman pakolaisaallon jolla yritetään peittää suomalaista varastelua. Monun näkemyksestäni jos historia toistaa itseään niin simpanssit ovat kamelinpaskajuttua.Vielä kun kerrot mitä tekemistä simpansseilla on tämän ketjun aiheen kanssa?
Jos on simpanssi perhe niin eikö he ole simpansseja?
Edelleen jää epäselväksi miten simpanssit liittyy ketjuun varastamisen moraalisesta oikeutuksesta.
Minulla ei ole nyt kapasiteettiä vastata asiasta koska olen niin täynä tätä juttua, kysy vaikka scientologia uskonnon harjoittajilta. He edustavat enemmän minua kuin kristinusko ja demokratia. Tai kysy katolilaiselta.
Mitä jos sinä menisit kysymään apua psykiatrian päivystyksestä? Tai lopettaisit edes tuon paskan suoltamisen tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraali on täysin subjektiivinen asia. Ei siihen ole oikeaa tai väärää vastausta.
Tämä nyt ei ole edes totta, moraali tarkoittaa yleisesti vallitsevaa käsitystä siitä mikä on oikein tai väärin. Et voi itse subjektiivisesti valita mikä on mielestäsi moraalista. Väittäisin että vallitsevan käsityksen mukaan kaikki varastaminen on väärin.
Totta kai voin. Moraali on nimenomaan subjektiivista, sekä yksilön että yhteisön osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein . Ei se ole rikkaan syy jos köyhä on köyhä vaan se köyhän köyhyys on ihan suoraa seurausta köyhän omista huonoista valinnoista.
Aha, Susanna Koskiko se siellä?
Itse valitaan vammaisuus tai sairaus tai puolison äkillinen kuolema, niinkö? Itse valitaan tulla saneeratuksi pörssiyhtiöstä 56-vuotiaana 35 vuoden nousevan uran jälkeen?
Ei köyhyys ole yleensä kenenkään syy. Yhtä vähän kuin sinä olet syyllinen perinnölliseen tyhmyyteesi.
Vammaisuus tai sairaus ei pääsääntöisesti ole este rikastumiselle. Ja 35-vuoden nousujohteisen uran jälkeen pitäisi varallisuutta ja osakesalkkua olla helposti yli miljoonan, siinä kohtaa ei tarvita enää palkkatöitä mihinkään.
Köyhyys on nimenomaan 98% aina sen köyhän omien huonojen valintojen seurausta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen seinähulluja tähän keskusteluun on pesiytynyt?
Ilmoittakaa tuon MT-tapauksen viestit asiattomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Suomi on myös kommunismissa, kuten koko EU, mutta tätä kansamme ei kykene ymmärtämään.
Kyllä suuri osa kansasta ymmärtää, mutta minkäs teet. Moni kynnelle kykenevä äänestää jaloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Varastaminen ei ole koskaan oikein eikä toisen yllyttäminen varastamaam.
Molemmat ovat rikoksia.
Harvempi rikas on saanut varansa muuten kuin toisten selkänahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ovat rikoksia.Harvempi rikas on saanut varansa muuten kuin toisten selkänahasta.
Paitsi noin 100% rikkaista.
Tottakai on sallittua.Maailman varallisuus myös Suomessa on kerätty rikollisilla toimilla.Esim.Suomessa keskustalaiset jakavat verorahoja kavereilleen ja näiden yrityksille kokoomus nilkkien kanssa.Iskekää aina kuin voitte kapitalistia teräsnyrkillä.
Varastaminen ei ole koskaan keneltäkään eikä mistään oikein.
Tietyllä tavalla ymmärrän jos joku nälkäänsä varastaa.. Mutta siltikkin..
Se joka varastaa tekee itsestään minun silmissäni todella säälittävän otuksen.
Ja en ole mikään rikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ovat rikoksia.Harvempi rikas on saanut varansa muuten kuin toisten selkänahasta.
Oletko noin yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko noin yksinkertainen?
.
Poistakaa tämä s a a t a n a n ketju.
Ilmoittakaa asiattomaksi.
No esim. USA on perustettu kokonaisuudessaan varastetulle maalle, joten eipä tuo kai kovin väärinkään ole.
Surullista, että joku miettii jotain tuollaista.
Minä olen vuosien syöpähoitojeni jälkeen köyhä, mutta varastaminen on aina ollut mielestäni rikollista.
Siitä huolimatta, että olutta varastettuasi saat kauppiaalta vielä 1500 euron "palkkion". Olutta JA rahaa.
Olen absolutisti, joten tuostakaan ns. rikastumistavasta ei olisi mitään hyötyä. :D