Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä, joka ei ole saanut aikaiseksi edes tavallisen pöytätuulettimen hankintaa kuumuuden varalta?

Vierailija
25.07.2018 |

Pidän jotenkin uskomattomana, että mihinkään ei osata varautua. Hellepäiviä tulee ihan joka kesä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Halvimmat pöytätuulettimet maksaa pari kymppiä. Ne eivät viilennä asuntoa (ellei laita yöksi puhaltamaan viileää ilmaa ulkoa sisään), mutta helpottavat kuitenkin oloa esim. öisin ja päivisin, kun laittaa tuulettimen puhaltamaan päin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä viime kesänä tarvittu.

Vierailija
2/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä viime kesänä tarvittu.

Entäs sitä edellisenä? Heititkö tuulettimen roskiin? Entäs ensi kesä? Ajattelitko ostaa tuulettimen jo hyvissä ajoin, jos sattuukin helleputki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole noin kymmenestä, tai usein vähemmänkin, hellepäivästä vuodessa ollut niin suurta haittaa että olisin jonkun hyrrän ostanut. Eikä se korkeintaan 25 astettakaan noina päivinä ole vielä meikäläisen kämpässä liialta tuntunut.

Vierailija
4/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt sitten itsestäni pitäisi osata ajatella. Nykyisessä asunnossani lienee liian hyvä ilmastointi, ettei ole ollut toistaiseksi tarvetta hankkia erillistä pöytätuuletinta. Täällä parvekkaalla on kyllä lämmin. Mutta esimerkiksi makuuhuoneen lämpömittari on ollut koko kesän 20-ja 23 C asteen välillä.

Vierailija
5/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaikki eivät helteestä kärsi joten kaikki eivät tuuletinta tartte. Kuinka tyhmä  pitää olla ettei tätä tajua?

Vierailija
6/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiinnosta ollenkaan, keskityn omaan elämääni.

Vierailija
7/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka tai sitten sellainen, joka on esim muutaman vuoden sisällä muuttanut omilleen tai uuteen asuntoon. Minä erosin kaksi vuotta sitten ja entiseen kotiin jäi ilmalämpöpumppu. Eipä sitä tarvetta hoksaa ennen kuin se hetki on käsillä. Tuulettimen hankin jo keväällä, mutta kuumassa asunnossa siitä ei näillä helteillä ole iloa. Tutun kautta satuin löytämään siirrettävän ilmastointilaitteen pari viikkoa sitten. Kaupoista en löytänyt.

Vierailija
8/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 7 vielä jatkaa, että tuli tässä hiljattain vaihdettua työpaikkaakin. Edellinen työpaikka oli kauppa, jossa päivät meni viileässä ihan hyvin. Nyt olen toimistossa, jossa on suunnilleen sama lämpötila kuin kotonakin, joten ihan eri tavalla kaipaa kotiin viilennystä.

Vierailija
9/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä nyt sitten itsestäni pitäisi osata ajatella. Nykyisessä asunnossani lienee liian hyvä ilmastointi, ettei ole ollut toistaiseksi tarvetta hankkia erillistä pöytätuuletinta. Täällä parvekkaalla on kyllä lämmin. Mutta esimerkiksi makuuhuoneen lämpömittari on ollut koko kesän 20-ja 23 C asteen välillä.

Voi että, oletpas sinä nokkela! Otsikossa on edes-sana. Pöytätuuletin on luonnollisestikin tarpeeton, jos kodissa on ilmalämpöpumppu. :D

Vierailija
10/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pöytätuuletin, vielä en ole ottanut käyttöön. A) sähkölasku ja B) nyt on varoitettu ottamasta tuulettimia käyttöön liian kuumalla. Plus olen selvinnyt ilmankin.

Vierailija
11/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletin lämmittää sisäilmaa laitteen kuluttaman sähkötehon verran. Siksi ei.

Vierailija
12/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pöytätuuletin, vielä en ole ottanut käyttöön. A) sähkölasku ja B) nyt on varoitettu ottamasta tuulettimia käyttöön liian kuumalla. Plus olen selvinnyt ilmankin.

Huokaus. Tuuletinta ei pidä käyttää, kun huoneenlämpö on yli 35 astetta. Muuten voi käyttää ihan vapaasti.

Vierailija
13/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi tuuletinta ei saisi käyttää liian kuumalla? Kuumeneeko se liikaa?

Vierailija
14/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuuletin, vielä en ole ottanut käyttöön tuolta olkkarin kaapin päältä...mitäs siitä ajattelet?

Ostin aikoinaan kerrostalokämppään, tämä okt ei vain ole yhtä tukala pätsi vaikka mittari näyttää hurjia lukemia (nyt 28'c sisällä).

Vierailija
15/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole paikkaa pöytätuulettimelle muuten kuin keittiössä jossa ei tule edes oleskeltua. Pitäisikö silti hankkia sellainen?

Vierailija
16/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole paikkaa pöytätuulettimelle muuten kuin keittiössä jossa ei tule edes oleskeltua. Pitäisikö silti hankkia sellainen?

Asutko yhden neliömetrin yksiössä?

Vierailija
17/17 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää sama tyyppi jatkaa.

Pidän järkevänä ihmisenä, joka ei hanki kaiken maailman romuja nurkkiinsa lyhyttä ajankohtaa varten. Itselläni on, en käytä.