Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kainalokarvat

Vierailija
25.07.2018 |

Huomasin juuri että mun 10-v tytöllä on alkanut kasvaa kainaloissa karvoja. On aika nuorena alkanut kehittymään, viime syksynä ostin hänelle ekan deodorantin. Toivottavasti kuukautiset nyt vielä pysyisivät poissa. On mieleltään vielä ihan pikkutyttö. Mutta minkä ikäiselle olette sanoneet, että kainalokarvat saa kyllä ajaa pois? Jotenkin en haluaisi aiheuttaa ulkonäköpaineita mutta tyttö harrastaa uintia ja pelkään että kommentteja tulee sitten kavereilta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kamalaa kuinka aikaisin nykyään lapset alkavat kehittyä. Ystäväni tytölle, kolmasluokkalaiselle, on äidinsä mukaan alkanut alapääkarvoitusta kasvamaan ja hiukset rasvoittumaan. Ihan järkyttävää. Tämäkin tyttö hiljainen ja kiltti, leikit kiinnostaa vielä.

Mistähän tämä aikainen kehitys voisi johtua?

Vierailija
2/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ap ole mikään ongelma vaan sanot tytölle että kainalokarvat voi ajaa pois. Ei ne tuon ikäisellä kovin paljoa kasva yleensä joten ajaminen on todella helppoa ja harvoin tarvitsee tehdä.

tyttöhän on vain tyytyväinen jos ei uidessa erotu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ap ole mikään ongelma vaan sanot tytölle että kainalokarvat voi ajaa pois. Ei ne tuon ikäisellä kovin paljoa kasva yleensä joten ajaminen on todella helppoa ja harvoin tarvitsee tehdä.

Hetkinen, mitä minä luenkaan! Eikös AV:lla sanota, että kainalokarvat naisella on ihan normaalia, ja jos joku mies siihen puuttuu, niin näytetään ovea? :D Ja nyt sitten sanotaan 10-vuotiaalle, että ajaa ne pois? :D

Vierailija
4/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat 11-vuotiaana. Oma tuttö kasvaa uhkaavasti yhtä lailla yläkäyrällä ja näyttää siltä, että saattaa olla yhtä varhainen. Toivottavasti ei kuitenkaan olisi... Turhan nuorena saavat riesan itselleen.

Vierailija
5/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi oma-aloitteisesti tytölle sanomaan yhtään mitään karvoituksesta, keksiköön itse ajan kanssa mitä niille haluaa tehdä. Jos/kun tyttö ottaa puheeksi karvat, niin kertoisin silloin, että hän saa itse määrätä mitä niille haluaa tehdä, ja on myös ihan ok että antaa niiden olla, hän on hyvä ihan omana itsenäänkin karvoineen päivineen. Anna hänelle välineitä mitä sanoa muille vastaan jos itse haluaa ne pitää. 

Vierailija
6/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat 11-vuotiaana. Kainalokarvoja ajeltiin kaverin kanssa yhdessä. Olisi ollut hienoa, jos äiti olisi puhunut asioista avoimesti.

Voithan kertoa asioista, ei tarvitse sanoa, että kainalokarvat tarvitsee ajella. Kaupassa esim. ostat itsellesi partateriä ja juttelet niistä muina naisina. Tarvikkeita voi olla helposti saatavilla, siteitä ja muita naisten juttuja.

Vierailija
7/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi oma-aloitteisesti tytölle sanomaan yhtään mitään karvoituksesta, keksiköön itse ajan kanssa mitä niille haluaa tehdä.

Miksi ei voisi sanoa?

Meillä ei ole mikään salaisuus, että minä ajelen karvojani. Niinpä olen sanonut tytölleni, jollai ei vielä karvat kasva (pian varmaan kasvaa), että sitten kun karvoja alkaa tulla, niin ne voi ajella, jos haluaa ja jos tyttö haluaa, niin ostetaan hänelle helppokäyttönen ladyshaver.

Vierailija
8/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, mitä minä luenkaan! Eikös AV:lla sanota, että kainalokarvat naisella on ihan normaalia, ja jos joku mies siihen puuttuu, niin näytetään ovea? :D Ja nyt sitten sanotaan 10-vuotiaalle, että ajaa ne pois? :D

Tässä on kyllä taas ihan naurettavia väitteitä. Karvat nyt saavat olla jokaisen oma päätös, mutta eivät ne mikää kaunistus kenelläkään ole ja puhtaanapitokin on hankalampaa. Sitten kuitenkin siihen ap:n asiaan. Eli uimaripiireissä karvoitusta et juurikaan näe missään vaan miehetkin ajavat karvojaan joten saattaa vähän hämmentää tyttöä. Eli eiköhän se ole vain fiksua että kertoo tytölle, että hän voi halutessaan ajaa karvat pois ja näyttää mistä löytyy kertakäyttöhöylä.

Vierailija
9/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle itelle alko kasvaa rinnat 7v, 3lk olinkin jo B-kuppia ja menkat tuli 10v elämään. Ihan perseest ettei lapset saa nykyään olla lapsia edes biologian kannalta.

Vierailija
10/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehottaisi ajamaan karvoja pois. Ajaa sitten jos itse kokee että haluaa.

Vierailija
11/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehottaisi harjaamaan hampaita. Harjaa sitten jos itse kokee että haluaa.

Haloo, perushygieniasta kyse.

Vierailija
12/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehottaisi harjaamaan hampaita. Harjaa sitten jos itse kokee että haluaa.

Haloo, perushygieniasta kyse.

Ei ole. Tuon ikäisellä kasvaa hentoja haivenia eikä hikoile runsaasti kuten sinä ilmeisesti.

Vierailija
13/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tytär kyllä on ollut samaan aikaan paikalla kun ajan omat kainalot ja sääret.

Olen jo nyt selittänyt että tummat karvat kannattaa ajella pois, mutta sääriin ei kannata koskea ennenkuin ovat oikeasti tummat, muuten vain paksunevat.

Juttelen lapsille muutenkin paljon elämästä.

Vierailija
14/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin pienenä toivonut opastusta juurikin noissa karva-asioissa. Kehityin aikaisin ja häpeilin, kun säärikarvat rehottivat ja kainaloista puski karvaa. Mitään ei koskaan neuvottu, kuukautisistakin puhumisen hoiti mummoni. Epätoivoisesti yritin siistiä karvoja kynsisaksilla, mutta eihän siitä mitään tullut. Olin muutenkin jo kiusattu luokan silmätikku, ja kun joku hoksasi ne karvat... Joo, karvoitus on luonnollista, enkä näin aikuisena siitä niin stressaa, vaikka ajelenkin kainalot ja sääret, jos käytän lyhythihaista/hihatonta tai mekkoa, hametta tai sortseja. Puhukaa vanhemmat niille lapsillenne, he ovat hämmentyneitä ja kaipaavat luotettavaa tietoa.

Vierailija
15/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyllä taas ihan naurettavia väitteitä. Karvat nyt saavat olla jokaisen oma päätös, mutta eivät ne mikää kaunistus kenelläkään ole ja puhtaanapitokin on hankalampaa. Sitten kuitenkin siihen ap:n asiaan. Eli uimaripiireissä karvoitusta et juurikaan näe missään vaan miehetkin ajavat karvojaan joten saattaa vähän hämmentää tyttöä. Eli eiköhän se ole vain fiksua että kertoo tytölle, että hän voi halutessaan ajaa karvat pois ja näyttää mistä löytyy kertakäyttöhöylä.

Voi kuules... Tervetuloa AV:lle! Täällä ei yleisen konsensuksen mukaan nähdä mitään syy-yhteyttä kainalokarvojen ja hygienian välillä. :D Etkö oikeasti ole seurannut feministien kainalokarvakeskusteluita tällä palstalla? "MINÄ päätän omista karvoistani! MINULLA on oikeus!" Sitten ihmetellään, kun löytyy poikaystävien sijaan vain tyttöystäviä muista "naisellisista" naisista. :D

Vierailija
16/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole todellakaan perushygieniasta kyse! Omalla tytöllä kainalokarvat kasvoivat 11v., nyt on 13 eikä niitä vielä ole pois ajeltu. En halua noin nuorelle haavaumia, kutinoita, pistelyitä ja sisäänkasvaneita karvoja - niitä luultavimmin tulee noin vahvahiuksiselle/karvaiselle.

Mutta juttelen toki mahdollisuudesta nyt yläasteen alkaessa. Saa itse päättää!

Vierailija
17/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joiden mielestä tyttöjen ja naisten kainalokarvat ovat epähygieniset, muistattehan kehottaa myös poikianne sheivaamaan karvat pois kun alkavat kasvaa. Vai eivätkö miesten karvat olekaan hygieniakysymys?

Vierailija
18/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kaupassa sellaisen hippi-pariskunnan perässä. Rouva kulki paljain jaloin ja haisi ihan hirveälle. Nosti sitten sattumoisin käsiään ja siellä rehotti kainaloissa ihan hirveät puskat. Tuli vaan mieleen aina sheivanneena, että tuolleko ne haisee, jos ei sheivaa.

Vierailija
19/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin 11v tytöllä c- kupin rinnat, muuten hoikka ja pieni tyttö ja kuulemma kärsi kun luokan isoimmat rinnat... kaverikin sanoo, että tuntuu luottomalta ostaa pienelle lapselle c-kupin liivejä! Kaveri itsekin oli nuorena hoikka mutta isorintainen,, kuitenkin kehittyi tytärtään huomattavasti myöhemmin.

Vierailija
20/24 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joiden mielestä tyttöjen ja naisten kainalokarvat ovat epähygieniset, muistattehan kehottaa myös poikianne sheivaamaan karvat pois kun alkavat kasvaa. Vai eivätkö miesten karvat olekaan hygieniakysymys?

Totta kai pojillekin opetetaan hygienia ja kerrotaan, että tytöt (ja pojat ja muut) tykkäävät siististä alapäästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi