Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään mahdollista enää parantaa välejä lapseen? Erotilanne

Vierailija
24.07.2018 |

Ollaan siis erottu lapsen isän kanssa.
Lapsi viihtyy paremmin isänsä ja isän uuden naisen kanssa. Ymmärrän sen täysin hyvin. Mulla ei ole lapselle oikein mitään annettavaa. Oon ollut masentunut erosta, mies otti uuden naisen ja jätti minut. Rahatilanne on myös surkea, joten en pysty oikein tekemään kanalan paljon asioita lapsen kanssa.

Tilanne tuntuu toivottomalta.

Oisko vinkkejä ja apuja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kamalan

Vierailija
2/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita hoitaa itsesi kuntoon ensin, sen jälkeen ala olemaan lapsen kanssa. Lapset aistivat vanhempien huonon olon ja saattavat alkaa itsekkin oireilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei ratkaise, mutta on vaikea antaa rakkautta, jos on masentunut. Hoida siis itsesi kuntoon vaikka ulkopuolisen avulla.

Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
4/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet säälittävä, lapsikaan ei susta tykkää kun olet niin nolo

Mikä vaivaa näin ilkeästi vastaavaa ihmistä? Vaikea teini-ikä?

Vierailija
5/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet säälittävä, lapsikaan ei susta tykkää kun olet niin nolo

Mikä vaivaa näin ilkeästi vastaavaa ihmistä? Vaikea teini-ikä?

Se on totuus, säälittävä olen. En saa pidettyä miestä ja lapsikin valkkaa itselleen mielummin uuden äidin

Vierailija
6/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään tuo, että haluat tuottaa lapselle jotain hyvää, kertoo myös sinusta hyvää. Asia, jonka voit antaa aina lapselle, olet sitten masentunut, köyhä tms., on hyvät sanat: kiitos, kannustus, kehu. Eivät maksa kuin sanomisen vaivan. Niistä on aina ikuinen pula. Leluja Ja rahaa voi ole, mutta monelta puuttuvat ympäriltään ne tärkeimmät: hyvät sanat. Ja ajattele niin, että vaikka lapsella on nyt verrattain hyvin asiat, sinä voit aina tuottaa vielä jotain hyvää sen päälle.

Olet upea ihminen ja olet uniikki. Älä katkeroidu tai ainakaan näytä sitä lapselle. Joskus aikuisempana hän tajuaa enemmän.

Vierailija
7/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä parantaa rahatilannettasi esimerkiksi ottamalla lisätyötä tai toinen työpaikka. Sehän on mahdollista nyt kun lapsi ei ole sinulla. Minullakin lapsi jäi pienenä erossa isälleen koska hänellä oli suurempi asunto enkä muutenkaan tuntenut kutsumusta yh:ksi. Yhdesssä vaiheessa lapsi jopa kieltäytyi tapaamasta minua jostain syystä. Kaksitoista täytettyään kuitenkin tahtoi muuttaa minun kanssani asumaan. Onneksi olin elätellytkin sitä toivoa joten olin tehnyt muutaman vuoden lujasti töitä ja säästänyt tilille sekä osakkeisiin. Nyt kun lapsi muutti luokseni pystyn tekemään taas yhtä työtä, saan siitä palkkaa ja lisäksi pari tonnia vuodessa osinkotuloja, jolla maksan kolmiomme lainan lyhennyksiä. Sitä ennen asuin omistusyksiössäni, joten lapselle ei olisi ollut omaa huonetta.

Vierailija
8/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kyseessä ihan pieni lapsi niin mikset juttele lapselle asiasta? Kerro että lapsi on rakas ja olet voinut huonosti mutta yrität tehdä parhaasi äitinä. Et voi ehkä tarjota lapselle samaa mitä isä mutta voit olla luotettava ja rakastava vanhempi silti.

Voisitko saada sosiaalitoimistosta apua taloudelliseen tilanteeseen? Vaikka olet masentunut yritä välillä järjestää lapselle kivaa tekemistä jotta teidän suhde ei ole pelkkää köyhyyttä ja kurjuutta. Vie lapsi elokuviin tai hampparille ja karkkikauppaan. Ole kiinnostunut siitä mistä lapsi on innoissaan ja yritä tukea.

Olen itse masentunut yh, joten tiedän kyllä hyvin tilanteesi. Yritän pitää lapsiin yllä lämmintä ja rakastavaa suhdetta, kerron aina että ovat tärkeintä maailmassani ja teen kaikkeni että heillä kaikki hyvin. Isä on suuri sankari ja kaikki on hänen luona paremmin mutta hyvä jos lapsilla on isänsä luona aktiivisempi kasvuympäristö kuin mihin itse nyt pystyn.

Vierailija
9/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapselle voisi kertoa?

Vierailija
10/10 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapselle voisi kertoa?

Riippuu lapsen iästä tietysti. Kouluikäisen kanssa pystyy jo puhumaan syvällisemminkin. Lapsi on varmasti huolissaan ja peloissaankin, kun vanhempi on yhtäkkiä surullinen ja masentunut. Kerro ikätasoisesti erosta ja miten se vaikutti sinun vointiisi. On ihan normaalia olla välillä surullinen, jos ikäviä asioita sattuu. Tärkeä kertoa ettei surullisuus johdu lapsesta ja rakkaus lapseen ei lopu. Kertoisin että haluat että lapsi asuu molempien vanhempien luona ja se on hyvä jos viihtyy isän luona. Keksikää yhdessä mitä kivaa voitte järjestää sinun luona ja miten lapsi viihtyisi paremmin. Jos isän luona on kivoja leluja tai pelejä niin kysy isältä jos saisi ottaa ne mukaan sinun luo.

Ajan kanssa tilanne voi tasoittua ja lapsi saattaa alkaa viihtymään paremmin taas sinun luona. Ole iloinen lapsen puolesta että hänellä on kivaa isän luona, kaikilla ei isä halua olla tekemisissä lapsen kanssa enää ollenkaan eron jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi