Koko ikänsä töitä tehneet joutuvat miettimään saavatko eläkettä mutta työttömiä
Kommentit (5)
Ilman sosiaaliturvaa yhteiskunta olisi kuitenkin kaaoksessa.
Itse olen työttömänä ja minua kauhistuttaa, miten selviän eläkeiästäni. Työttömänä selviän hikisesti laskuistani ja saan jotain syötyäkin, mutta eläkepäivistä en tiedä, siihen on vielä kauan aikaa, tiedä millainen maailma silloin on.
Olen suunnitellut että päätän päiväni kun täytän 60v.
FYI: En ole työhaluton, joten en jos haluat jotain aukoa päätäsi ja "mikset sitä ja tätä" ja "kannattasko mennä töihihin", niin tulee valumaan kuin vesi hanhen selästä. En avaa tilannettani enempää, koska en ole tilivelvollinen (en sinullekaan nettomaksaja) terveysasioistani tai mistään muustakaan yksityisasiastani jotka työttömyyteeni vaikuttavat.
Työtön makaa 24 tuntia vuorokaudessa. Välillä hän laskee alleen ja sylkäisee kattoon.
Kun ihminen joutuu työttömäksi, oli hän sitten missä tahansa ammatissa ennen sitä, niin hänen älykkyysosamääränsä tipahtaa heti 50-65:n paikkeille.
Työttömän kaikki oma-alotteisuus, työhalukkuus ja ahkeruus poistuvat saman tien. Kaikki mitä hän on koskaan opiskellut, osannut tai missä ollut hyvä tai huippulahjakas katoavat kuin tuhka tuuleen.
Työtön on heti ensimmäisestä työttömyyspäivästään alkaen niin idiootti, ettei hän ymmärrä monimutkaisia lauseita. Siksi hänelle kannattaa vaan hokea: Mene töihin! Menisit töihin!
Vähän sama ilmiö mitä ihmiselle käy jos hän lihoo paljon. Silloin: Laihduta läski! Älä syö!
Aika merkillistä. Pitäisi ihan tehdä tutkimusta asiasta, kun on niin uskomaton ilmiö.
Ilman sosiaaliturvaa kekseliäisyys ja yrittäjyys kukoistaisi.
Sosiaaliturvan alkuperäinen tarkoitus oli olla turvaverkko. Nyt se on elämäntapa.
Onneksi minua ei ole kukaan huomannut tulla makuuttamaan. Mutta mitä sinun mielestäisi pitäisi siis tehdä?