Huom! SDP:tä äänestävät työttömät! Huomatkaa, että SDP:n aktiivimalli on todellinen aktiivimalli eli joudut hoitotyön koulutuksesta riippumatta
Kommentit (34)
Se kostetaan hoidettaville sitten. En pahoinpitele ketään, mutta tyly olen. Ja minua jos potilas pahoinpitelee (mikä on niissä hommissa yleistä) niin rikosilmoitusta tulee kyllä heti, en ole ymmärtäväinen ja anteeksiantava.
Siksi olen koulut käynyt ettei mitään hoitotyötä tehdä tarvitsisi. Ei sillä etten sitä työtä arvostaisi - ihailen niitä jotka jaksavat - mutta ei todellakaan ole minun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Se kostetaan hoidettaville sitten. En pahoinpitele ketään, mutta tyly olen. Ja minua jos potilas pahoinpitelee (mikä on niissä hommissa yleistä) niin rikosilmoitusta tulee kyllä heti, en ole ymmärtäväinen ja anteeksiantava.
Siksi olen koulut käynyt ettei mitään hoitotyötä tehdä tarvitsisi. Ei sillä etten sitä työtä arvostaisi - ihailen niitä jotka jaksavat - mutta ei todellakaan ole minun juttuni.
Sitten tukesi menee nollaan.
Tämä palsta onkin juuri sopiva Rinteen vaalimainosalustaksi, täällä jopa äänestettiin Paavo voittamaan presidentinvaalit.
Antti Rinne myös luulee, että valtaosa suomalaisista eläkeläisistä saa 2400 euroa kuukaudessa (oikeasti: ei saa, vain yli 15 prosenttia eläkeläisistä saa tämän verran tai yli). Ihmettelen, ettei tästä revitty isompia otsikoita.
Demarien aktiivimallista kannattaisi todellakin muistuttaa ennen vaaleja laajasti, jotta ei tulisi yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tukesi menee nollaan.
Sitten rupean riehumaan ja pääsen itse hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei pakoteta ottamaan mitään rahallisia tukia vastaan. Elä sinä sitten vain omillasi.
Jos rahaa halua, niin kerjuulla sopisi olla vähän nöyrempi.
Mites kun sote-alaa yksityistetään vauhdilla, niin eikös niillä yksityisillä tuottajafirmoilla ole kuitenkin oikeus valita työntekijänsä? Ei kai firmaa voida pakottaa ottamaan työntekijäksi tyyppiä, jota ala ei kiinnosta pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei pakoteta ottamaan mitään rahallisia tukia vastaan. Elä sinä sitten vain omillasi.
Jos rahaa halua, niin kerjuulla sopisi olla vähän nöyrempi.
Rikollisena ei tartte nöyristellä. Se on minulle mieluisampi vaihtoehto kuin ryhtyä hoitoalalle pakosta.
On siellä SDP:n aktiivimallissa muutakin yhteiskunnallisesti hyödyllistä kuten roskien keruuta tienvarsilta ja koululaisten välituntiohjausta.
Vaikka SDP:n ajama politiikka minusta on muuten vinksahtanutta, niin pidän siitä, että he kertovat rehellisesti ääneen sen, mitä aikovat. Eli pois vapaamatkustajat työkkärin listoilta. Mielenterveysongelmaiset ja juopot Kelan toimeentuloasiakkaiksi ja laiskat ilman tukea. Ne todelliset työnhakijat ei nytkään pääsääntöisesti yli 6 kk aikaa työkkärin listoilla ole, joten heille tämä malli ei ihmeitä tee, koska mallissa on ns. suoja-aika, jolloin saa ensin keskittyä työnhakuun ja vasta sen jälkeen alkaa kansalaispalvelus.
Ruotsi ja Norja on vieressä ja EU. Ei koulutetun kannata jäädä työttömäksi Suomeen varsinkaan vastavalmistuneen.
Vierailija kirjoitti:
Eli pois vapaamatkustajat työkkärin listoilta. Mielenterveysongelmaiset ja juopot Kelan toimeentuloasiakkaiksi ja laiskat ilman tukea. Ne todelliset työnhakijat ei nytkään pääsääntöisesti yli 6 kk aikaa työkkärin listoilla ole, joten heille tämä malli ei ihmeitä tee, koska mallissa on ns. suoja-aika, jolloin saa ensin keskittyä työnhakuun ja vasta sen jälkeen alkaa kansalaispalvelus.
Kyllä siellä on todellisina työnhakijoina meitä yli viisikymppisiä ongelmajätteitä, jotka ei enää työnantajille kelvata mihinkään.
Tosin voihan se olla että minulla onkin mielenterveysongelma, kun en ole ulospäinsuuntautunut, ja jutustelun sijaan mieluummin tekisin työtä.
Vierailija kirjoitti:
On siellä SDP:n aktiivimallissa muutakin yhteiskunnallisesti hyödyllistä kuten roskien keruuta tienvarsilta ja koululaisten välituntiohjausta.
Kuulostaa ettei siellä ole mitään, missä voisi hyödyntää koulutustaan ja työkokemustaan. Miksei? Esimerkiksi julkishallinnon tietojärjestelmien ohjelmointia.
SDP on ihmiskunnan syöpä... älkää äänestäkö sitä!
Jos SDP voittaa niin tulee sellainen aktiivimalli että jos et ole onnistunut löytämään töitä niin et saa enää rahoja ja kela eikä sossu maksa mitään.
Sdp on suomalaiset pettäneet niin monta kertaa että en voi ymmärtää että heitä vieläkin joku äänestää. Aina vaan sama juttu. Samoja puolueita äänestetään koko ajan.
Kdldldldlddldldkd kirjoitti:
Sdp on suomalaiset pettäneet niin monta kertaa että en voi ymmärtää että heitä vieläkin joku äänestää. Aina vaan sama juttu. Samoja puolueita äänestetään koko ajan.
Keskusta olisi ainoa hyvä mitä äänestää.
Tämä on kyllä huomioitava, nyky kyky politikoilla on tarjolla huonoon vaihtoehtoon vielä paljon huonompi. Ainoastaan paketointi on hoidettu eritavalla, tarjotaan kaunista käärettä. Kaikki politikot on populisteja, menevät pienen äänekkään mutta tyhmän porukan mukaan. Kenelläkään ei ole omaa ajattelua, koska elävät siellä poliittisen eliitin kuplassa jota hallitsevat isin tai äitylin pienet ponilla ratsastavat tytöt.
Vierailija kirjoitti:
SDP on ihmiskunnan syöpä... älkää äänestäkö sitä!
Jos SDP voittaa niin tulee sellainen aktiivimalli että jos et ole onnistunut löytämään töitä niin et saa enää rahoja ja kela eikä sossu maksa mitään.
Sosialistiset järjestelmät maailmalla ovat kaatuneet omaan mahdottomuuteensa. Jäljellä ovat enää Kuuba, Kiina, Pohjois-Korea sekä Suomi ja Ruotsi. Näistä Kiina ja Ruotsi ovat oikeammin kapitalistisia markkinatalousmaita. Suomi ja Kuuba valtiokapitalistisia poliitikkojen ohjaamia monopoleja joissa pienyrittäjyys on sallittua. Pohjois-Korea kommunistinen diktatuuri Neuvostoliiton malliin.
Mikä on se politiikka minkä vuoksi äänestäisin sdp. Seinä? Velanotto ja yrittäjyyden näivetys? Punainen aate?
Kapitalistikin pitää parempaa huolta työvoimastaan kuin sosialisti.
Mitä tuo otsikon lause tarkoittaa?