Oletteko huomanneet että Iltasanomat kähmii täältä jutunaiheita?
Monesti olen huomannut, että täällä aloitetut keskustelun aiheet ovat pian sen jälkeen Iltiksen nettiversiossa artikkelin muodossa.
Kommentit (22)
Kaiken lisäksi käsittelee täältä löytyneitä tapahtumia ja kertomuksia totena. Joskus jopa sanoo tämän paikan lähteekseen:)
Eikös vauva.fi ja IS kuulu samaan konserniin.
Näin on. Ajattelin aloittaa ketjun kauneudenhoitovinkeistä helteessä, mutten viitsinyt, koska is hyödyntäisi sen ilmaiseksi.
Eikös IS kuulu samaan konserniin, tai jotain? 🤔
No tietysti tämä on Sanoman ideariihi, miksi luulet alustaa muuten pidettävän? Täältä sisällöntuottajat näkee mikä milloinkin on pinnalla. Ei ole mikään salaisuus.
Minusta minä olen ansainnut saada jonkun osa-aikaisen kesätoimittajan korvauksen kun olen niin tunnollisesti ja ahkerasti kirjoittanut raflaavia juttuja tänne joka päivä.
Kuka kannattaa tätä aloitetta?
Jos saisi edes euron per viesti niin olisin pian miljonääri!
Vai pitäisikö korvaus tulla ylänuolien mukaan?
Kyllä toimittajan työ on helppoa. Selailee vain vauvasivua ja valitsee jonkun provon ja kirjoittaa sen totena ja palkka kilahtaa tilille.
No ihanko totta? Kukaan ei ole huomannutkaan, kuinka toimittajat tulevat tänne tekemään aloituksia työn välttelystä ja työttömyyden ihanuudesta. Jotkut lähtevät mukaan pelleilyyn ja kohta saadaan taas eduskunnassakin säätää lakeja sillä perusteella, että iltapäivälehdissä luki.
Huoh!
Tästä syystä en kommentoikaan ketjuihin jotka ovat ihan selkeästi hkökunnan aloittamia.
Kertoo lähinnä iltalehden pohjattoman huonosta tasosta.
Huvittavinta on että Iltis uutisoi nämä "tositarinoina".
T. Tyttö Porvoosta
olen hauskinta on kun saa lukea omia kommenteja lehdessä varsinkin kun ne on ihan vitsinä laitettu ja eikä niissä ole yhtään totuutta
voi jonna jonna kun ei keksiä omia juttuja
voisko cv laittaa toimittajan assari? aika monta kommentia on napanut, kun niitä urakalla kirjoittaa viesteihin erinä ihmisinä
Tämä on julkinen foorumi. Tietenkin täältä saa materiaalia niin media, tutkijat kuin poliisi ja juristitkin. Mikä siinä niin outoa on?
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en kommentoikaan ketjuihin jotka ovat ihan selkeästi hkökunnan aloittamia.
Mitkä ketjut siis hölökunnan aloittamia?
Vierailija kirjoitti:
voisko cv laittaa toimittajan assari? aika monta kommentia on napanut, kun niitä urakalla kirjoittaa viesteihin erinä ihmisinä
1) Toimittajilla ei ole assareita.
2) Tuolla kirjoitustaidolla et ole uskottava kirjoittaja.
3) Jos alalle hingut, sinne pääsee ihan rehellisinkin keinoin. Helpointa on tarjota omia juttuja kuvineen paikallislehtiin. Kun niitä on riittävän monta julkaistu, hae toimittajien liiton jäsenyyttä.
On turha odottaa pyytämättä tarjotuista jutuista rahaa.
Ei pelkkiä jutunaiheita, vaan myös viestejä ("lukijoiden tarinoita"). Joskus on tätä yritetty peitellä uusiksikirjoittamalla, mutta jos on kyseisen ketjun lukenut niin tutuilta kuulostaa.
Olemme. Samoin Kalevauva.