Kyllä v*tuttaa miten vanhainkoti vierailumme meni!!
Lähdin perheeni kanssa eri paikkakunnalle katsomaan hoitokodissa asuvaa muistisairasta/alkoholisoitunutta isoisääni. Kukaan meistä ei hänen alkoholinkäyttönsä takia ollut kovin läheinen isoisäni kanssa mutta velvollisuutemme hoidamme mitä hänen asioihinsa tulee. Ja toki käymme katsomassa vaikka tuskinpa vierailuistamme paljon muistaa... No, olin laitoksessa nyt ensimmäistä kertaa. Mitäpä muu perheeni teki?? Suurinpiirtein jätti minut itsekseni isoisäni kanssa! Isä jäi "remppaamaan" isoisäni kämppää sillä välin kun äiti, veljeni ja minä menimme hoitolaitokseen. Siitä en valita, ei ole hänen sukulaisensa. Veimme isoisäni ulkolenkille yhdessä. Sen jälkeen äitini puhui melkein koko 3h hoitajien kanssa ja nautti yksinään kahvia aulassa. Veljeni haahuili käytävillä. Minä katselin vanhoja valokuvia isoisäni kanssa. No, ei siinä vielä mitään. Veljeni tuli huoneeseen kerran. Siinä kohtaa livisti pois kun isoisäni olisi halunnut vessaan! Ei pärjää siellä yksin. Hätä tuli niin yllättäen, etten ehtinyt saada hoitajaa huoneeseen. Avustin sitten alkuun. Kyllä kiehutti ettei veljeni, isoisäni kanssa samaa sukupuolta oleva voinut häntä vessaan viedä! En enää ikinä lähde heidän matkassaan hoitokotiin. Käyn siellä yksin omalla ajallani niin tulee heidänkin seurusteltua isoisäni kanssa! Nykyään ilman alkoholia hän on höperö ja herttainen, aivan toisenlainen kuin aikoinaan. Ei kiitos kommentteja lähihoitajien pepunpyyhinnästä ja kuinka minunkin olisi tilanne valittamatta pitänyt kestää. Arvostan heidän työtään (etenkin yksi hoitajista oli aivan ihana ja toivon isoisäni olevan paljon tekemisissä hänen kanssaan) mutta se ei ole ura, jonka olen itselleni valinnut. En halua olla vessassa tekemisissä muiden kuin itseni tai 3v tuttavalapsen kanssa.
Kommentit (9)
No ajattele positiivisesti et ainaki isoisälläs oli hauskaa sun kanssa ja varmasti arvosti edes sun läsnäoloasi.
Hienoa ap. Tuolla asenteella tulet pärjäämään muissakin haasteissa. Hyvä kun katsoitte valokuvia ja kuulit varmaan joitain tarinoita isoisästäsi.
Kilttiä, että olit seurana ja autoit isoisääsi.
Minä olisin pyytänyt hoitajan paikalle ja pyysinkin, kun äitini oli sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Kilttiä, että olit seurana ja autoit isoisääsi.
Minä olisin pyytänyt hoitajan paikalle ja pyysinkin, kun äitini oli sairaalassa.
Sain hoitajan lopulta huoneeseen, en siis koko vessareissua heittänyt isoisäni kanssa. Eniten ärsytti veljeni toiminta tilanteessa. Ap
No aika kuupakko se sun äitiskin oli. Kai mainitsit, että kun hän on hoitolaitoksessa, niin sinä käyt vierailulla kahvittelemassa ja rupattelemassa hoitajien kanssa.
Ainoa koko poppoosta jolla oli sydäntä. Hyvä Sinä, vaikutat hyvältä tyypiltä!
Ihmisistä tullut nykyään kumman tunteettomia pölkkypäitä - tuntuu, että ennen oli ihmisissä enemmän tyyliä ja kunnioitusta noita vanhuksiakin kohtaan, saati toisiaan. Ap on kyllä hyvä tyyppi kun jaksaa välittää vanhasta apua tarvitsevasta isoisästään. Juuri noin!
Idioottiperhe