Ollaan menossa neljäksi päiväksi kyläpaikkaan. Paljonko antaisin ruokarahaa heille
Sillä mieheni kanssa syödään siellä heidän laittamaa ruokaa. Toki me käydään myös ulkona syömässä välillä. Ollaan siellä muutama päivä koska se on niin kaukana eikä 500 kilometrin päähän viitsi vaan yhdeksi päiväksi mennä.
Kommentit (29)
Vaikka mulla on hyviä ystäviä, niin kaksi yötä ja alan olla jo aika väsynyt. Viimeksi sain karkkipussin tuliaisena kahden vuorokauden täysihoidosta. Ei sinkulla hirveästi ole varaa emännöidä.
Ja aina ei mene vastavuoroisesti. Mulla käy todella paljon yövieraita kun satun asumaan kaupungissa missä tapahtuu paljon ja ystävät tarjoavat itseään kylään kun täältä ei saa hotellihuoneita (se on ihan totta). Kiva se on ja itsekin saan seuraa tapahtumiin mutta se yksi yö riittää. Itse en kaipaa kyläilemään.
Omat lapset ja heidän perheet on eri asia, saavat olla kuinka pitkään vaan.
Vierailija kirjoitti:
Viette mennessänne säilyviä/yleishyödyllisiä asioita ja ruokatarpeita.
Kahvia, viinipullo tai pari, jos tapana on ruoan kanssa/seurustellessa ottaa muutama lasillinen, juustoja ja hilloja, leivonnaisia, kukkia jne.
Ulkona jos käytte porukalla syömässä, niin te maksatte kaikkien osuuden kiitoksena isäntäväelle.
Näin juuri tämä on ainoa oikea tapa, eikä missään nimessä mitään rahan tyrkyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää hotelliin. Tapaatte tuttujanne sitten kaupungilla ja käytte yhdessä syömässä ja vaikka istutte heillä iltaa, taksilla hotelliin.
Yövieraat neljäksi yöksi on kyllä ihan hanurista. Ellei heillä sitten ole erillistä vierastaloa.
Paljon vaivaa ruokien lisäksi. Pyykinpesua jälkeenpäin ym siivousta. Nekin pitää huomioida. Harva vienee nukkumiseen tarvittavat mukanaan. Lakanat peitteet ym.
Mä antaisin 100€ lahjakortin ruokakauppaan joka toimii paikkakunnalla. Itse tykkään myös leipoa ja laittaa ruokaa vieraille, mutta olen suoraan sanoen aika köyhä joten mielelläni ottaisin tällaisen vastaan... varsinkin jos ei ole mitään vastavuoroisuutta tiedossa.
Kiinnostaisi tietää, onko joku muka kutsunut kotiinsa vieraita neljäksi yöksi. Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Sillä mieheni kanssa syödään siellä heidän laittamaa ruokaa. Toki me käydään myös ulkona syömässä välillä. Ollaan siellä muutama päivä koska se on niin kaukana eikä 500 kilometrin päähän viitsi vaan yhdeksi päiväksi mennä.
Älkää menkö. Hotellit on tarkoitettu lomailuun.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on höpöaloitus. Ihmiset, jotka kehtaavat mennä 4 yöksi toisten nurkkiin, eivät ole valmiita maksamaan mistään mitään. Kuvottavia loisia.
Komppaan tuota, että hotelliin yöksi ja sitten muuten seurustelette heillä tai nähtävyyksiä katsellen tai mitä nyt sitten keksitte.
Ei kai kylässä makseta ruoasta. Kyläilypaikat on sukulaisia ja ystäviä ja vastavierailuajatuksella mennään.