Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin lapsille ruuaksi maksalaatikkoa ja pinaattilättyjä

nirson lapsen äidin arki
21.07.2018 |

6v on nykyään niin nirso, etten jaksa eikä ole kohta varaakaan tehdä muita ruokia kun jotain valmisteita. Ei syö mitään! Kiva ensin maksaa itsensä kipeäksi aineksista, hikoilla keittiössä, kuunnella yökkäilyt ja itkut, viilentää ruoka ja purkittaa se, lämmittää uusiksi ja tarjoilla, jotta voit lopulta heittää sen kuitenkin sinne roskapönttöön. Ruokaa menee tältä lapselta roskiin valtavasti ja on aina kiukkuinen nälkäinen.

Lapsi oli 3-vuotiaaksi kaikkiruokainen, nyt ollaan siinä pisteessä ettei söisi mitään mitä teen ja kaikki on yök ja epäilyttävää. Hitto. Syököön sitten noita saarioisten äitien ruokaa.

Muita joilla nirsot lapset?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä ja lapsi jo 11-vuotias.

Huolestuttaa mistä vitamiinit saa, kun kuitenkin harrastaa paljon liikuntaa.

Varsinaista murrosikään kuuluvaa kasvupyrähdystä ei vielä ole.

Ei halua syödä lihaa eikä kalaa. Herkut maistuu ja kananugetit...

Vain tiettyä leipää, tiettyjä marjoja ja hedelmiä huolii.

Terve on ollut. Monivitamiinia purkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kaikki lapset on jollain tavalla nirsoja, mutta ikävä kyllä toi ei ole se tapa.

Meillä tehdään sama ruoka koko perheelle ja sitä tarjotaan, lapsen lautaselle pieni määrä. Syö jos syö, jos ei syö niin ei syö. Välillä on kunkin lapsen lempiruokia, mutta et kai itse jaksa päivittäin syödä noita kahta ruokaa!?!?

Vierailija
4/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, meillä 12v todella nirso lapsi, ei juuri muuta söisi kuin kaupan nugetteja, olen itse todella huolissani. Olen yrittänyt tuputtaa ja olla tuputtamatta mutta mikään ei auta. On kuitenkin kasvanut ihan ok, hieman pienempi mitä muut.

Vierailija
5/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on mielikuvituksen puutetta jos lapselle tarjotaan ja hän pitää vain nugeteista..

Ja mitä sitten jos hän pitää vain niistä.. Muutakin pitää opetella syömään.

Vierailija
6/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin söisin pelkästään kerma munkkeja ja sisäfileetä.. Ja lapsen järjenjuoksulla niin ei hän ymmärrä terveysvaikutuksia. Se on vanhempien tehtävä olla tarjoamatta vain nugetteja vaikka lapsi sitä vaatii..

Vierailija
7/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin syötkö/syöttekö itsekin nyt sitten vaan nugetteja ja pinaattilättyjä päivittäin?

Vierailija
8/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin syötkö/syöttekö itsekin nyt sitten vaan nugetteja ja pinaattilättyjä päivittäin?

En ole mistään nugeteista puhunut?

Itse syön salaattia lisukkeilla - mikä ei lapselle kelpaa. Ei kelpaa liharuuat. Ei kala (vaikka ennen oli suurta herkkua). Perunassa jos on pienikin värivirhe niin sitä ei voi syödä. Vihanneksista kelpaa tasan kurkku ja tomaatti (sitäkin vain yksi lohko kerrallaan maksimissaan).

Olen tehnyt ruokaa ajatuksella syö tai on syömättä. Lapsi on todella laiha ja usein kiukkuinen - koska ei syö. Tottakai olen huolissani silloin.

Ap

Vierailija
9/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta maksaa, ellei lapsesi todella pidä siitä. Maksa kuuluu ruokiin, joista yleensä joko pitää todella tai joita inhoaa.

T. Lapsuudessa pakkosyötetystä maksalaatikosta trauman saanut

Vierailija
10/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veisin lapsen lääkäriin. Nirsouden takana voi olla allergioita joiden takia monet ruoka-aineet aiheuttavat kipua. Ja vaikkei olisikaan, veisin silti. Hemoglobiini ainakin jo kiinnostelisi.

Vierailija
11/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, syökö lapsesi koulussa normaalisti? Mikä on siellä hänen lempiruokansa?

Vierailija
12/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliravitsemus ja alipaino kuuluvat lääkärille.

Vierailija
13/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veisin lapsen lääkäriin. Nirsouden takana voi olla allergioita joiden takia monet ruoka-aineet aiheuttavat kipua. Ja vaikkei olisikaan, veisin silti. Hemoglobiini ainakin jo kiinnostelisi.

Allergiat on tutkittu, ei ole. Ja lapsi tosiaan söi kaikkea normaalisti n. 3-vuotiaaksi saakka, syötiin todella monipuolisesti.

Päiväkodissa syö vaihtelevasti, paremmin kuin kotona koska siellähän usein tarjoillaan samantyyppistä ruokaa kuin kaupan puolivalmiit ruuat.

Vierailija
14/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiat on tutkittu, ei ole. Ja lapsi tosiaan söi kaikkea normaalisti n. 3-vuotiaaksi saakka, syötiin todella monipuolisesti.

Päiväkodissa syö vaihtelevasti, paremmin kuin kotona koska siellähän usein tarjoillaan samantyyppistä ruokaa kuin kaupan puolivalmiit ruuat.

Ei, vaan siellä eteen annetaan ruoka joka syödään nälkään. Ei kysellä ottaisiko joku mieluummin pinaattilättyjä.

Se kuolee sitten nälkään, mutta jos sä syöt vieressä salaattia ja lihaa ja syötät lapselle pinaattilättyjä, niin metsään menee.

Se värivirheperuna jää sitten syömättä, mutta muuta ei tipu sillä aterialla.

Vierailija
15/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee perunaa ja kastiketta ja lorauta sen potun päälle sitä soosia. Ei näy virheet.

Vierailija
16/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan siellä eteen annetaan ruoka joka syödään nälkään. Ei kysellä ottaisiko joku mieluummin pinaattilättyjä.

Se kuolee sitten nälkään, mutta jos sä syöt vieressä salaattia ja lihaa ja syötät lapselle pinaattilättyjä, niin metsään menee.

Noin olen tehnyt 2 vuotta. Tänään ostin maksalaatikkoa ja pinaattilättyjä. Koska en jaksa enää. Yleensä syödään maksalaatikkoa ehkä 2x vuodessa. Teen lähes kaikki ateriat itse.

Enkä nyt oikein jaksa selittää tätä ihmisille joiden lapset on valikoivia vaan jos on mahdollisuus. Vaan haen vertaistukea niistä joiden lapset ei oikeasti sitä ruokaa syö, vaikka valinnamvaraa ei ole. Kaksi eri asiaa. Päiväkodissa lapsi syö ne kalapuikot ja perunat ja sellaista siellä tarjoillaan paljon. Jos on uunikalaa ei syö.

Ap

Vierailija
17/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja tuo on perinnöllistä! Minä söin vain jugurttia, weetabixejä ja lettuja,  muuten aloin yökkiä ja tutkittiinhan sitä että onko kurkussani jotain ym mutta mitään fyysistä vikaa ei löytynyt ja noin 9-vuotiaana aloin syödä normaalimmin . Ja nyt oma, 6v poikani ei syö mitään muuta kuin kaupan porkkanalettuja ( kokeilin tehdä itse, eivät kelvanneet ) ja mannapuuroa! 

Vierailija
18/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin olen tehnyt 2 vuotta. Tänään ostin maksalaatikkoa ja pinaattilättyjä. Koska en jaksa enää. Yleensä syödään maksalaatikkoa ehkä 2x vuodessa. Teen lähes kaikki ateriat itse.

Enkä nyt oikein jaksa selittää tätä ihmisille joiden lapset on valikoivia vaan jos on mahdollisuus. Vaan haen vertaistukea niistä joiden lapset ei oikeasti sitä ruokaa syö, vaikka valinnamvaraa ei ole. Kaksi eri asiaa. Päiväkodissa lapsi syö ne kalapuikot ja perunat ja sellaista siellä tarjoillaan paljon. Jos on uunikalaa ei syö.

Ap

No meillä on yksi muksuista sellainen, että ruoka jää syömättä. Lempparia juuri lätyt ja maksaloota. Peruna, paneroitu kala, leipä, hedelmät, einekset.

Kuitenkin, ikävä kyllä pakotan hänet aina maistamaan kaikkea ja olen kertonut jo kuusi vedelle, mitä tuosta seuraa ja miksi kärttää aina makeaa ja hiilihydraatteja.

Kyllä mä pakotan sen syömään ja syökin, kun vaihtoehtoja ei ole.

Vierailija
19/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät, marjat ja vihannes ja juurestikut, majoneesidippiin voi vaikka dipata, siihenkin kermaa joukkoon. Pähkinät. Punaista maitoa juotavaksi. Ja joku lempiliha tai kala, joku täytyy löytää mistä kasvaakin. Noilla sä pärjäät. Jos jotenkin saat edes pienen määrän nautaa menemään päivässä, niin olis superhyvä!

Vierailija
20/28 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No meillä on yksi muksuista sellainen, että ruoka jää syömättä. Lempparia juuri lätyt ja maksaloota. Peruna, paneroitu kala, leipä, hedelmät, einekset.

Kuitenkin, ikävä kyllä pakotan hänet aina maistamaan kaikkea ja olen kertonut jo kuusi vedelle, mitä tuosta seuraa ja miksi kärttää aina makeaa ja hiilihydraatteja.

Kyllä mä pakotan sen syömään ja syökin, kun vaihtoehtoja ei ole.

Niin siis miten pakotat, kerroppa tarkemmin?

Ap