Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita "pissan panttaajia"?

Vierailija
21.07.2018 |

Lapsi on nyt 8v. Lapsi käy pahimmillaan pissalla vain kerran vuorokaudessa vaikka joisikin kuten pitääkin. Nyt oli kaksi yötä kaverillaan ja kävi pissalla vasta kotiin tultuaan. Eikä heti vaan vasta tyyliin 6 tunnin päästä. Mä olin jo kaveriperheeseen yhteydessä ja tosiaan, olivat juottaneet lapsia, antaneet mehujäitä yms. (lapsi vahvisti tämän).

Lapsi on muutenkin tosi huono syömään (ei siis välttei saa syömällä kaikkea tarvittavaa nestettä). Ja kyllä, käyty r-terapeutilla mutta katsoi että niistä muutamasta ruokalajiasta tulee kaikki tarvittava.

Ikäistään laihempi ja inan lyhyempi mutta jaksaa painaa (harrastaa jalkapalloa kaksi kertaa viikossa, ihan omasta tahdostaan). Lääkäri ei ole edelleenkään huolissaan syömisestä (toisin kuin koulu viime lukuvuonna) ja tästä pissaamisesta oli jo silloin juttua.

Lapsi ei panttaa pissaa, hänellä ei vain ole hätä vaikka olisi vetänyt litran juotavaa edellisten tuntien aikana. Soitin jo lääkärille, käskivät vain juottaa enemmän. Ongelma ei siis ole vain näissä ilmoissa vaan se on ollut jo vuosia. Mutta nyt se on pahentunut. Ja kukaan ei ota tosissaan.

Niin ja lapsella alkoi viime syksynä epämääräiset vatsakivut/pahoinvointi. Tästä käytiin kolme kertaa lääkärillä mutta aina sama vastaus "lapsi jännittää jotakin". Koulun kanssa käyty asiat läpi, ei kiusaamista. Tiettävästi. Lapsi kieltää, koulu kieltää.

Osaako kukaan edes sanoa missä voisi olla vika? Yksityiseen lääkäriin ei varaa, sitä on turha ehdottaa. Tai kaiketi nekin rahat jostain saataisiin jos niin pahalta näyttäisi mutta julkiselta ei ole vielä apua herunnut.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vähän aikaa miettiä, että mikä on r-terapeutti.

Vierailija
2/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pissa minkä väristä? Jos tummankeltaista niin nestehukkaa, juota enemmän, jos väritöntä niin keho ei puhdista kuona-aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatko lapsen vessakäyntejä miten tarkkaan? Jos sillä on ujopissa eikä uskalla käydä muiden läsnäollessa

Vierailija
4/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole tulehdusta niin, että pissaaminen kirvelee ja sattuu, muttei lapsi saa kerrottua? 

Vierailija
5/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut noin pitkiä välejä, mutta meillä myös 8v tyttö voi "siirtää" pissallakäymistä eri syistä uskomattoman kauan (matka, vieras wc tai huussi esim. tällaisia syitä)

Vierailija
6/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut noin pitkiä välejä, mutta meillä myös 8v tyttö voi "siirtää" pissallakäymistä eri syistä uskomattoman kauan (matka, vieras wc tai huussi esim. tällaisia syitä)

Jos on useampi tunti eteenpäin niin onneksi oon saanut hänet houkuteltua sitten käymään. Mutta vaikeaa on :(

Kotona käy ihan ok, joskaan ei usein, mutta itsekin kävin lapsena ehkä 3xvrk??

Vierailija
7/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttäreni oli lapsena juuri tuollainen. Jo vaippaiässä vauvana oli  hyvin tavallista että pissaa ei ollut yöllä tullut ollenkaan. Kuiva vaippa. Tarhaiässä ei käynyt kertaakaan tarhan vessassa, pissalle vasta kotona. Sama koulussa.

Täysin terve tyttö. Nyt isompana kyllä käy wc-ssä kuten muutkin. En tiedä mistä johtuu, mutta koska mitään vaivaa tai terveydellistä haittaa ei ollut, ei siis ollut vahingollista.

Vierailija
8/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakon voi "opettaa". Käytä lapsesi vessassa aina esim. herättyä ja joskus iltapäivällä vaikka ei olisi hätä. Rakko tottuu aikatauluun ja alkaa pikkuhiljaa pissattamaan kun pissa-aika tulee.

Vierailija
9/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole tulehdusta niin, että pissaaminen kirvelee ja sattuu, muttei lapsi saa kerrottua? 

Kuulemma ei satu eikä kirvele. 

En kyttää pissalla käyntejä koska oletan että 8v. hoitaa ne ihan itse. Mutta hän itse ilmoittaa että ei ole käynyt niin ja niin pitkään aikaan pissalla. 

Viimeksi kun katsoin niin aika tummaa oli pissa.  Samana päivänä oli juonut varmaan kuusi trippiä, puolikkaan vesimelonin (noh, syönyt) ja vettä sekä mehua( tätä ei laskettu, koska ei ollut mikään hellepäivä mutta varmaan meni litra ja vähän päälle). Ja silloinkin meni pissaamiseen varmaan 12 tuntia (heräsi, ei pissahätä. Vasta illalla kävi).

Ollaan yritetty pitää matalaa profiilia ettei vaan tehdä ongelmaa pissaamisesta.  

-ap-

Kakalla käynnin vielä ymmärrän, että siirrettään (olen samanlainen!) mutta pissalla käynti....

Vierailija
10/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoileeko lapsi paljon?

Vierailija
11/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotettu liikaa pisuli ei enään ole keltaista vaan kirkasta.