Miten te imettävät äidit pärjäätte näin helteellä?
Olen jatkuvasti hikinen ja maitoakin on riitettävä. Juon aivan hirveästi samalla kun imetän. Juon vähän vettä, mutta enimmäkseen mehuja. Otan myös jotain suolaista, kun imetän, siis ruoan lisäksi. On aina nälkä. Käyn välillä viileässä suihkussa. Makaan, lepäilen vähissä vaatteissa, syön ja juon.
Vauva on 2 viikkoa vanha. Alussa itkin ja kamppailin, että maitoa olisi tullut ja nyt on jo pahin maidonnousun pinkeys takana ja rinnat asettuneet. Maito nousi yöllä neljä päivää synnytyksestä kunnolla. Onneksi laitoin kellon soimaan, niin sain käsin lypsettyä kipeät kohdat auki ja vauva hoiti loput. Tuli jälkisupistuksia, kun vauva imi voimakkaasti. Rinnat ovat löysät, eivät kovin täyden oloiset, mutta luotan siihen, että maitoa riittää. Vauva nielee hyvin.
Kommentit (3)
Minulla ei oikein ole nälkä, kun on niin kuuma, mutta kuitenkin jotain on syötävä... Olen syönyt paljon vähemmän kuin normaalisti, mutta juotavaa litkin koko ajan. Vettä lähinnä, mutta myös mehua ja alkoholitonta olutta. Minusta tuntuu, että maito ei riitä näillä helteillä, kun joutuu imettämään niin usein. Vauva ainakin on vedellyt hirveitä rintaraivareita välillä, siis aina silloin kun tissit tuntuvat minustakin tosi tyhjiltä. Rintojen ollessa selkeästi täydemmät, ei raivoa tule. Meidän vauvamme on kuitenkin onneksi jo sen ikäinen, että olemme aloittaneet kiinteiden maistelun. Niiden avulla saamme vauvan kylläiseksi.
Ihan hyvin pärjään ainakin imetyksen osalta. Mutta mulla onkin jo aika "vanhat" rinnalla kävijät. 6kk vauva ja lähes 2v. Käyvät tosin useammin ja juoda pitää runsaasti.
Syön ja juon koko ajan, ei muuta. Kesällä se on helppoa, on hyviä marjoja ja herneitä ja jäätelöä tarjolla. Mehua teen valmiiksi kauheita ämpärillisiä jääkaappiin. Otan vitamiinejä. Ja vähäalkoholinen olut on tosi hyvä janojuoma joka saa maidon liikkeelle.