Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutin 6 kg alle 4 kuukaudessa kävelemällä tunnin päivässä

Vierailija
20.07.2018 |

Aloitin helmikuun puolessa välissä ja lopetin kesäkuussa. Olin normaalipainoinen, kun projekti alkoi, mutta halusin hoikistua vähän ja toisaalta kohottaa kuntoakin. Polvi ei kestä juoksemista, joten kävely luonteva valinta. Olen aina ennenkin kävellyt, mutta lenkit ovat olleet esim. tunnin lenkki kahdesti viikossa. Nyt minulla on kesälomatauko, pyöräilen ja käyn uimassa järvessä ja harrastan hyötyliikuntaa, kuten ruohon leikkuuta ja halon hakkuuta. Mutta syksyllä aion ottaa taas kävelyn ohjelmaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä laihtuu helpommin, mutta kilot tulee nopeasti takaisin. Siitä on vaikka kuinka paljon tutkimusnäyttöä. Sikäli järkevämpää lisätä kulutusta ja syödä entiseen malliin.

Vierailija
2/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus sattui niin sopivasti silmään! Aloitin päivittäisen kävelyn toissapäivänä ja tavoitteena on liikkua puoli tuntia päivässä. En ole liikkunut mitenkään suunnilleen vuoteen, joten yritän aloittaa liikunnan lisäämisen varovaisesti huonon kunnon takia. Olen itsekin normaalipainoinen, mutta paino on parin viime vuoden aikana noussut 5kg ja haluaisin pudottaa sen pois. Normaalisti paino ei järkähdä mihinkään suuntaan, mutta jo tänään puntari näytti kiloa kevyempää :) kiitos inspiroinnista ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo näkyy toisin päin. Jos kävelen/liikun vähemmän, lihon.

Vierailija
4/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua! Jokaisen pitäisi liikkua niin fyysisen kuin psyykkisen hyvinvoinnin vuoksi. 

Vierailija
5/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Aika tehokasta.

Vierailija
6/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on helppo laihduttaa noin ja lihoa takaisin, kun liikunta vähenee. Itse asiassa se on myös lymfakierron pöhötystä/vilkastumista vuorotellen, ei pelkkää rasvavaraston muutosta. Ja mitokondriot=aineenvaihdunta pysyy vilkkaampana, kun liikkuu paljon ja ne uinahtelevat, kun ei liiku. 

Vierailija
7/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas väitän, että olet myös syönyt vähemmän kuin ennen.

Vierailija
8/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnin reipas kävely polttaa ylimääräistä 400 kcal, jos on keskikokoinen nainen. Toki voi kuluttaa myös enemmän, mäkisessä maastossa helposti 450 kcal. Se tekee kuukaudessa vähintään 12 000 kcal, mikä tarkoittaa, että pelkästään kävelemällä normaalikokoinen nainen laihtuu laskennallisesti enemmän kuin kilon kuussa, noin 1,5 kg on realistinen. Jos siis ei lisää ruuan määrää, vaan pitää sen samana. Liikunta parantaa aineenvaihduntaa, minkä vuoksi aineenvaihdunta ei hidastu, kuten käy laihdutuskuurilla.

Vierailija
9/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin reipas kävely polttaa ylimääräistä 400 kcal, jos on keskikokoinen nainen. Toki voi kuluttaa myös enemmän, mäkisessä maastossa helposti 450 kcal. Se tekee kuukaudessa vähintään 12 000 kcal, mikä tarkoittaa, että pelkästään kävelemällä normaalikokoinen nainen laihtuu laskennallisesti enemmän kuin kilon kuussa, noin 1,5 kg on realistinen. Jos siis ei lisää ruuan määrää, vaan pitää sen samana. Liikunta parantaa aineenvaihduntaa, minkä vuoksi aineenvaihdunta ei hidastu, kuten käy laihdutuskuurilla.

Tuollainen kävely ei sitten tosiaan ole mitään laiskaa löntystelyä! Pitää pistää reippaasti töppöstä toisen eteen niin, että hiki virtaa jos haluaa tuollaiseen energiankulutukseen päästä.

Sellainen tavallinen rauhallinen kävely kuluttaa vain puolet tuosta määrästä.

Vierailija
10/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen kävely ei sitten tosiaan ole mitään laiskaa löntystelyä! Pitää pistää reippaasti töppöstä toisen eteen niin, että hiki virtaa jos haluaa tuollaiseen energiankulutukseen päästä.

Olen mies ja hieman ylipainoinen, eli kulutus on suurempaa kuin normaalikokoisella naisella. Katsoin juuri sykemittarin mukaan laskettua kulutusta ja se oli 45 minsan lenkillä 574 kcal. Sauvakävelin suht normaalia vauhtia, mikä toki on löntystelyä vauhdikkaampaa, tasan neljä kilsaa. Maksimisyke oli 147 ja keskisyke 140, eli toki liikettä oli, mutta eipä tuo tosiaan mitään juoksua ole. Kunto on polvikipujen takia ja keväisen sairastelun jälkeen aika huono, ja aiemman kokemuksen perusteella muutaman kuukauden urheilun jälkeen syke rupeaa hidastumaan ja kalorikulutus vähenee.

Vierailija
11/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpsis. Ei tarvii kävellä kuin about 7 km tunnissa, niin kulutus on tuota luokkaa. Mä en juokse. Kävelen niin, että tulee pieni hiki mut en hengästy kovasti.

Vierailija
12/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa... Sitä paitsi mä en alkuunkaan ymmärrä tyyppejä, jotka lähtevät olevinaan lenkille mut löntystelevät. Jos lähtee kävelylenkille urheilutarkotuksella niin sitten ei raahaa niitä jalkoja perässään vaan kävelee niin että siitä on jotain hyötyy.

Vierailija
13/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11 jatkaa... Sitä paitsi mä en alkuunkaan ymmärrä tyyppejä, jotka lähtevät olevinaan lenkille mut löntystelevät. Jos lähtee kävelylenkille urheilutarkotuksella niin sitten ei raahaa niitä jalkoja perässään vaan kävelee niin että siitä on jotain hyötyy.

Se taitaa olla samaa sarjaa kuin kuntosalille tulevat, jotka lähinnä istuskelevat laitteissa ja seisoskelevat niiden vieressä tauolla enemmän kuin saavat aikaiseksi tehdä. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
14/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kävely mitää laihduta jollei muuta syömisiään. Olen kävellyt vuosia enemmänkin kuin tunnin päivässä enkä kyllä ole laihtunut yhtään,en tiedä sitten lihoisinko jos en kävelisi

Vierailija
15/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelin työmatkat 30 min X2 jalaiduin 5 kk 5 kg. Söin niinkuin ennenkin eli melko rasvaista kotiruokaa ja herkuttelinkin mutta niinse vaan toimi.

Vierailija
16/19 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä kävely mitää laihduta jollei muuta syömisiään. Olen kävellyt vuosia enemmänkin kuin tunnin päivässä enkä kyllä ole laihtunut yhtään,en tiedä sitten lihoisinko jos en kävelisi

Et tietenkään ole laihtunut, jos syöt enemmän. Kulutus ja ravinnosta saatu energia vakiintunut. Jos et liikkuisi, lihoisit nopeasti. Niin minäkin lihoin jalkaleikkauksen jälkeen (toipuminen kesti 6 kk), vaikka en syönyt mitään herkkuja.

Vierailija
17/19 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua näitä eräiden kommentteja. Että kävely ei laihduta? Kaikki aktiivisuus lisää energiankulutusta, siis ihan kaikki. Kävely, tanssi, pyöräily, ostoskassien kantaminen. Mitä enemmän liikut päivittäin, sitä vapaammin voit syödä lihomatta, siis pääpiirteittäin.

Vierailija
18/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lihoisit

Vierailija
19/19 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Itse olen kuntopyöräillyt ja saanut polvikivut sillä pois.