Lapsettomat häät.
Miksi tämä herättää tunteita sinussa. Miksi ihmiset ei saisi sinusta pitää lapsettomia häitä.
Meillä oli lapsettomat häät. Kaikki kutsutut tulivat paikalle. Yksikään ei kysynyt voisiko vauvan silti tuoda. Häämme eivät olleet ryyppyjuhlat. Juhlissa oli kyllä tarjolla alkoholia, mutta ei niin suurta määrää, että sillä olisi päänsä täyteen vetänyt. Häät oli suunniteltu aikuiseen makuun ruokaa myöten.
Syy miksi emme halunneet lapsia mukaan oli kaikessa yksinkertaisuudessaan se, ettei meidän suvussa tai kaveripiirissä juuri ole kenellekään lapsia. Ne joilla on niin ikään haarukka 5kk-5v. Tiedän osan ystävämme oleman hieman vähemmän lapsiystävällisiä ja heidän viihtyvyyttä parantaaksemme päätimme pitää juhlat vain aikuisten kesken.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Oi, kerrankin aihe, jota ei ole koskaan täällä käsitelty! Odotan innolla monipuolista keskustelua! <3
Aina voi ohittaa jos ei nappaa...
Harvinainen aihe! Pisteet ap:lle omaperäisyydestä.
Meilläpä oli häät, joissa oli pelkkiä lapsivieraita! Lällälläää. Siis omat lapsemme olivat ainoat vieraat :)
Lähes kaikissa juhlissa minulla on hauskinta nimenomaan lasten kanssa. Aina on hyvää seuraa ja kivaa höpötystä. Saa usein myös pomppia trampalla. Mukava nähdä aina sukulaisten lapset ja seurata heidän kasvamistaan. Lapsettomat juhlat kuulostaa aika keskenkasvuiselta idealta. Vähän niin kuin jotkut teinikotibileet.
Lapset, nuo aikamme kummajaiset. Kannattaa eristää heidät mahdollisimman hyvin muusta elämästä. Niin kuin vanhuksetkin. Ollaan vaan aikuisten kesken. Se on parasta se.
Vierailija kirjoitti:
Lapset, nuo aikamme kummajaiset. Kannattaa eristää heidät mahdollisimman hyvin muusta elämästä. Niin kuin vanhuksetkin. Ollaan vaan aikuisten kesken. Se on parasta se.
Miksi ne pitää ottaa sinne juhliin riehumaan ja möykkäämään? Pilaamaan juhlat?
Ne häät on hääpärin häät, ei vieraiden.
Jos haluavat läpsettomat häät, niin sitten se on heidän päätöksensä.
Jos haluavat häät joissa ei julki-imetetä niin siitä nousee armoton mökä, koska joidenkin on vaan pakko päästä heiluttelemaan niitä tissejään kaikkien edessä, mutta se on silti heidän päätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Ne lapset voi oppia niitä käytötapoja jonkun muun häissä kuin minun.
Tänä tonton-aikakautena ei vielä kovin moni ole keksinyt viettää morsiusparittomia häitä. Lapseton, laktoositon ja lihaton alkaa olla niin tavismeininkiä.
Täysin ok lapsettomat häät. Täysin ok jäädä niistä pois jos ei pääse/halua lähteä ilman lapsiaan, ja tämän täytyy myös olla morsiusparille ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Aivan! Vielä kun saisi lapsettomat kaupat, pihat, lennot, bussit, junat, hotellit, ravintolat, lähiöt, huvipuistot ja laivat. Ai että meillä ois kivaa. Aikuisten maailma aikuiseen makuun.
Olin lapsettomissa häissä. Olivat tylsät.
Lapsissa on tulevaisuus. Mielestäni jokainen vieras päättäköön omalta osaltaan millä kokoonpanolla ko. häihin osallistuu. Lapsilla, miehellä, vaimolla vai ei millään.
Mun mies kävi vaimottomissa häissä😮
Vierailija kirjoitti:
Tänä tonton-aikakautena ei vielä kovin moni ole keksinyt viettää morsiusparittomia häitä. Lapseton, laktoositon ja lihaton alkaa olla niin tavismeininkiä.
Voisi olla myös anopittomat häät, kun niin monen avioliiton onni muutenkin olisi siitä kiinni, onko anoppia vai ei.
Ymmärrän lapsettomat häät jos on tarkoitus tehdä jotkut k-18 tyyliset kännibileet. Perinteisesti häät ovat kuitenkin sukujuhlat joihin kokoontuu suku ikään ja muuhun vastaavaan katsomatta. Itse pitäisin erittäin törkeänä jättää vaikka lapset ja vanhukset kutsumatta. Mutta kukin tyylillään. Pikkuiset morsiustytöt ja pojat ovat vissiin katoavaa kansanperinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lapsettomat häät jos on tarkoitus tehdä jotkut k-18 tyyliset kännibileet. Perinteisesti häät ovat kuitenkin sukujuhlat joihin kokoontuu suku ikään ja muuhun vastaavaan katsomatta. Itse pitäisin erittäin törkeänä jättää vaikka lapset ja vanhukset kutsumatta. Mutta kukin tyylillään. Pikkuiset morsiustytöt ja pojat ovat vissiin katoavaa kansanperinnettä.
Tuntuu että hyvin käyttäytyvät lapsivieraat ovat katoavaa kansanperinnettä. Omat häämme olivat lapsettomat koska vierasmäärä oli rajallinen, ja mieluummin kutsuimme meille tärkeitä ja läheisiä ihmisiä jonkun Irma-Petterin sijaan joka mellastaisi ja huutaisi pitkin juhlan. Tuttujeni lapset eivät ole minulle läheisiä. Sukujemme vanhukset toki kutsuimme, heihin meillä molemmilla on lämmin suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan! Vielä kun saisi lapsettomat kaupat, pihat, lennot, bussit, junat, hotellit, ravintolat, lähiöt, huvipuistot ja laivat. Ai että meillä ois kivaa. Aikuisten maailma aikuiseen makuun.
Siis eikö olisikin mahtavaa, jos ihmiset kasvatettaisiin koeputkessa aikuiseksi asti! Vasta sitten päästettäisiin ihmisten ilmoille. Kuka tuon lapsuudenkin on keksinyt? Mitä järkeeee?
Tuttavapiirissäni ei onneksi ole sellaisia kontrollifriikkejä, jotka järjestäisivät lapsettomia häitä sen pelossa että lapset jotenkin "pilaisivat" häät. Siis miten, olemalla lapsia? Leikkimällä, pitämällä ennakoimattomasti ääntä? No voi kyynel. Siitähän tosiaan menee juhlat aivan tykkänänsä pilalle. Siis jos on totaalisen anaalinen persoona. En ole ollut yksissäkään lapsettomissa häissä vaikka häitä on tullut juhlittua erinäiset kerrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että hyvin käyttäytyvät lapsivieraat ovat katoavaa kansanperinnettä. Omat häämme olivat lapsettomat koska vierasmäärä oli rajallinen, ja mieluummin kutsuimme meille tärkeitä ja läheisiä ihmisiä jonkun Irma-Petterin sijaan joka mellastaisi ja huutaisi pitkin juhlan. Tuttujeni lapset eivät ole minulle läheisiä. Sukujemme vanhukset toki kutsuimme, heihin meillä molemmilla on lämmin suhde.
Tuo Irma-Petteri on niin kulunut 🤧, jättäkää jo, voi puhua vain lapsista.
Oi, kerrankin aihe, jota ei ole koskaan täällä käsitelty! Odotan innolla monipuolista keskustelua! <3