Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko odottaville äideille sovelluksia/vertaistukiryhmiä?

Vierailija
19.07.2018 |

Olen parikymppinen esikoistaan odottava nainen. Yritän etsiä vertaistukea ja uusia ystäviä odottavista äideistä, mutta en tahdo löytää oikeaa kanavaa siihen. Löysin vain joitain todella vanhoja sivuja sekä Momzie-sovelluksen, mutta harmikseni sekin vaatii FB-kirjautumisen (minulla ei ole tiliä siellä). Myöskään Tyttöjen Talon odottavien nuorten naisten ryhmä ei palvele ikärajaukseltaan itseäni (alle 22v).

Mistä löytäisin muita odottavia äitejä, joita voisin myös tavata kasvotusten?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hyvästi.

Vierailija
2/3 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellus Preglife, tosi kiva ja hyödyllinen. Ei vaadi fb-tunnuksia :) vertaistuesta en tiedä muuta kuin facebookissa olevia ryhmiä on paljon. Itse odotan ensimmäistä ja raskaus melko alkuvaiheessa vielä, joten kaikki on uutta myös tällä suunnalla. Tsemppiä odotukseen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookista löytyy useitakin ryhmiä, luo ihmeessä profiili sinne vaikka ihan vain noita ryhmiä varten. Vauva 2019 -ryhmä on varmasti isoin ryhmä tällä hetkellä odottaville, itsekin kuulun tuohon ryhmään. Pienet whatsapp-ryhmät esim. tietyn ikäisten odottajien tai esikoista odottavien kesken tuntuvat olevan kovin suosittuja nykyään, myös tuolla ryhmässä niitä muodostetaan jatkuvasti. Lasketun ajan kuukauden mukaan löytyy myös facebookista ryhmiä, useimmat niistä salaisia joten pääsy niihinkin käy usein vauva 2019 -ryhmän kautta, jossa joku perustaa ryhmän ja jäseneksi pääsee vain ryhmän perustajan kautta liittymällä.  Foorumit taitavat olla nykyään aika kuolleita? Kun odotin esikoista 2013, löytyi vielä useampia eri keskustelupalstoja joista löytyi aktiivisia ketjuja tietyn kuukauden odottajille. Voithan toki koittaa googlettaa esim. "helmikuiset 2019", josko vielä jotain ketjuja olisi olemassa. Mutta ikävä tosiasia taitaa vaan olla, että ilman facebookia on vertaistukiryhmiä vaikea löytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi