Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovittu sectio ensi keskiviikkona

29.04.2006 |

Mulla on siis sovittu sectio ens keskiviikkona. Nyt on kuitenkin supistellut jo kolme päivää ihan jatkuvasti. Osa supistuksista kipeitä. Kohdunsuulla tuntuu kuin veitsellä leikattaisi. Yöksi supparit lakkaa. Aamuisin vanha sectioarpi sattuu valtavasti, yhtä paljon kuin heti edellisten sectioiden jälkeen. Onko siitä vaaraa jos vauva lähtee tulemaan ennen sovittua leikkauspäivää? Tai siis kannattaisiko mun mennä näyttäytymään sairaalaan jos vaikka kohdunsuu on jo aukeamassa. Voiko tulla kauhee kiire sitten ja esim, hätäsectio?

-Auttakaa oi kokeneemmat.-

Meillä on matkaa sairaalaan yli tunti.

Ai niin sitäkin piti kysyä että voiko supistukset tuntua myös lonkassa vai olenko saanut nyt viime päivinä vaivakseni myös iskiaksen?

Kiitos vastanneille etukäteen. Vaikka mulla on jo kaksi lasta en ole oikein kokenut synnytysasioissa. :-). Etukäteen sovituilla sectioilla ovat molemmat syntyneet (synnytyspelon vuoksi).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita synnytyssairaalaasi ja kysy heiltä mitä mieltä ovat. Kannattaa tehdä jotain eikä jäädä katselemaan liian pitkäksi aikaa, ettei tule lisää ongelmia. He varmasti osaavat antaa oikeat ohjeet.

Vierailija
2/3 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sovittu aika, mutta sen vuoksi että edellisellä kerralla käynnistäminen ei onnistunut ja lopulta jouduttiin kuitenkin leikkaussaliin. Yliaikaisena oli kasvanut melkoisesti. Toista ei sitten uskallettu päästää yliaikaiseksi, koska oli jo viikolla 37+0 liki nelikilonen, mutta käynnistämisestä jäi niin kamalat traumat, että siihen en olisi suostunut. Mutta kun tuo sitten halusikin itse maailmaan muutamaa päivää ennen sovittua leikkausta, homma meni kohtuullisen helposti ja synnytyksestä jä ihan hyvä mieli. Oma toipuminen oli kuitenkin nopeampi kuin leikkauksen jälkeen.

Jos sinua on jo supistanut aika pitkään, ei siellä synnytyssalissa ehkä tarvitsekaan kärvistellä.

Joka tapauksessa menisin kyllä äitipolille käymään, varsinkin kun teillä on noin pitkä matkakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siinä syytä sektioon. Minä kävisin näyttämässä

kohdun suuta sekä voisivat ultrata arven kestävyyttä.

Reippaat supparit saattavat saada leikkausarven repeämään.

Jos näyttää huonolta leikkaavat kiireellisenä samantien.