Miksi menit asiakaspalvelijaksi, kassatyöntekijäksi jos et pidä työstäsi -Sinkkumies
Toisen ketjun innoittamana, Sinkkumies ihmettelee.
Miksi?
Kommentit (59)
En pitänyt työstäni tehdastyöläisenä, siksi menin asiakaspalvelutiskille kauppaan.
Kun muita töitä ei ole tai ei ole taloudellisesti mahdollista opiskella vuosia mieluisaan ammattiin. Työttömänä olo sopis muuten mutta tykkään että voin syödä mitä haluan ja ostella vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto olisi henkilökohtainen avustaja, asiakaspalvelutyötä tosin sekin. Ei täällä muita töitä ole vaikka koulutusta ja kokemusta olisikin, ja tällä paikkakunnalla olen hoitamassa sairaita vanhempiani, paha lähteä kauas.
Ymmärrän toki käytännön esteet. Mutta moni tekee näitä töitä PK-seudullakin missä on enemmän valinnanvaraa, mutta silti valittavat.
Sinkkumies
Koska muistaakseni Sinkkumies on usein kehoittanut työttömiä menemään töihin ja elättämään itsensä. Vai muistanko väärin?
Rahan takia. Muuta työtä ei ollut. Muutaman vuoden jälkeen kuitenkin aloin pitämään työstäni, joten omalta osaltani kaikki meni ihan kivasti näin jälkeenpäin ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Rahan takia. Muuta työtä ei ollut. Muutaman vuoden jälkeen kuitenkin aloin pitämään työstäni, joten omalta osaltani kaikki meni ihan kivasti näin jälkeenpäin ajatellen.
Sen verran jatkan kuitenkin vielä, että niiden ensimmäisten vuosien aikana itkin aika usein sunnuntai-iltaisin, koin kovaa ahdistusta töihin menosta. Jossain vaiheessa kävin myös keskustelemassa alkavasta masennuksesta, joka oikeasti johtui vain siitä että en pitänyt työstäni. Jos jonain päivänä olisin uudestaan samassa tilanteessa niin pyrkisin nopeammin tekemään asialle jotain (aina ei voi käydä näin kuin minulle että siitä työstä yhtäkkiä alkaakin pitää), opiskelemaan uutta alaa jos muuten töitä saa tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vasta muutaman vuoden jälkeen? Joten ensimmäiset muutamat vuodet harkitsit päivittäin itsesi tappamista tai asiakkaiden tappamista tai vähintäänkin työpaikkasi polttamista maan tasalle? =D Kun mä olin asiakaspalvelija niin mulla oli tuollaiset ajatukset mielessä päivittäin. Lopetin muutaman kuukauden jälkeen, en olisi kestänyt muutamaa vuotta. No, jäin työttömäksi. Paremmin kestän köyhyyttä kuin asiakaspalvelutyötä.
Työkkäri käski hakea ja olisin saanut karenssia, jos en olisi mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Koska muistaakseni Sinkkumies on usein kehoittanut työttömiä menemään töihin ja elättämään itsensä. Vai muistanko väärin?
No en kyllä noilla sanoilla ole koskaan puhunut.
Uskon, että ihmisen omat valinnanvapaudet kasvavat näin ja se johtaa henkilökohtaisesti parempaan elämänlaatuun.
Ystävällisesti,
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri käski hakea ja olisin saanut karenssia, jos en olisi mennyt.
Mutta eihän niitä töitä ole?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä teet nykyisin?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Koska nautin kaltaistesi pikku runkkareiden nöyryyttämisestä.
Ei todellakaan ollut oma valinta. Vihaan työtäni ja etenkin asiakkaita ihan joka päivä, ilman niitä v*ttupäitä kun työ voisi olla ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta muutaman vuoden jälkeen? Joten ensimmäiset muutamat vuodet harkitsit päivittäin itsesi tappamista tai asiakkaiden tappamista tai vähintäänkin työpaikkasi polttamista maan tasalle? =D Kun mä olin asiakaspalvelija niin mulla oli tuollaiset ajatukset mielessä päivittäin. Lopetin muutaman kuukauden jälkeen, en olisi kestänyt muutamaa vuotta. No, jäin työttömäksi. Paremmin kestän köyhyyttä kuin asiakaspalvelutyötä.
Sulla on "vähän" asioita käsiteltävänä, jos meinaat tappaa asiakkaatkin ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ollut oma valinta. Vihaan työtäni ja etenkin asiakkaita ihan joka päivä, ilman niitä v*ttupäitä kun työ voisi olla ihan jees.
Mikä asiakkaissa on vialla, kultu?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran jatkan kuitenkin vielä, että niiden ensimmäisten vuosien aikana itkin aika usein sunnuntai-iltaisin, koin kovaa ahdistusta töihin menosta. Jossain vaiheessa kävin myös keskustelemassa alkavasta masennuksesta, joka oikeasti johtui vain siitä että en pitänyt työstäni. Jos jonain päivänä olisin uudestaan samassa tilanteessa niin pyrkisin nopeammin tekemään asialle jotain (aina ei voi käydä näin kuin minulle että siitä työstä yhtäkkiä alkaakin pitää), opiskelemaan uutta alaa jos muuten töitä saa tai jotain.
Meneekö nyt jo paremmin?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Koska nautin kaltaistesi pikku runkkareiden nöyryyttämisestä.
Et sä pysty kuin nöyryyttämään itseäsi.
Sinkkumies
Kesätöihin ja muutenkin opiskelujen ohessa. Meitä opiskelijoita oli monta.
are you stupid sinkkumies? HOPE NOT. Koska kysymys on.....
Toinen vaihtoehto olisi henkilökohtainen avustaja, asiakaspalvelutyötä tosin sekin. Ei täällä muita töitä ole vaikka koulutusta ja kokemusta olisikin, ja tällä paikkakunnalla olen hoitamassa sairaita vanhempiani, paha lähteä kauas.