Olen entinen keravalainen, kysyttävää?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö?
Uskallatko kertoa ihmisille Keravalaisuus menneisyydestäsi?
Ei hävetä. Oman ikäluokkani keskuudessa keravalaisuus on eräänlainen "meemi", joka lähinnä huvittaa ihmisiä. Koen tiettyä kotikaupunkiylpeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi entinen?
Kävin kouluni Helsingissä, ystäväni ovat helsinkiläisiä ja työpaikkani on Helsingissä, joten koin että järkevämpää minun on asua lähempänä heitä. Myöskin VR:än epävarmuus tuli koettua todella usein, joten muutin Helsinkiin hieman toimivamman joukkoliikenteen takia (ainakin silloin kun muutin niin metro toimi kuin unelma.)
t. AP (ja myös edellinen kysymys)
Miksi muutit pois? Itse olen Keravalla syntynyt, muuttanut täältä Vantaalle ja Helsinkiin ja sitten taas takaisin.
Nyt harkitsen taas muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Asuitko keravalla vankilassa
En, mutta olen käynyt pihassa monta kertaa pyörähtämässä.
t. AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutit pois? Itse olen Keravalla syntynyt, muuttanut täältä Vantaalle ja Helsinkiin ja sitten taas takaisin.
Nyt harkitsen taas muuttoa.
Tähän vastasin ylempänä. Itsekin varmaan muuttaisin takaisin, jos ne nopeat junat menisivät esim. 10 minuutin välein ja jos matkakortin hinnan nousu satasella ei veisi vuokran laskemisen hyötyä pois. Usko, että Keravasta tulee myös esteettisesti tosi miellyttävä kun keskustan remppa saadaan valmiiksi. Ja onhan se nyt käytännöllistä, kun kaikkialle pääsee pyörällä tai kävellen, eikä kaikki ole hajautettuna ympäri kaupunkia.
t. AP
Paljonko asumiskustannukset nousivat muuton takia? Entä matkakulut pienenivät?
Mitä jäit kaipaamaan Keravalta? Ainakin julkinen hammashoito on ehkä parasta ja nopeinta, mitä tästä valtakunnasta irtoaa. Nimimerkillä keravalainen
Missäpäin asuit?
Itse asuin aikanaan Sompiossa. Ihan kivat muistot jäi Keravasta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko asumiskustannukset nousivat muuton takia? Entä matkakulut pienenivät?
Asuin Keravalla vielä vanhempieni luona. Oma puolisko asumiskustannuksista on nyt n. 450 e kuukaudessa. Matkakulut silloin Keravalta olivat sen 75e opiskelijahinnalla, nykyisin 58e Helsingin sisäisellä. Jos muuttaisin Keravalle nyt niin maksaisin sen 158e matkakortista.
t. AP
Vierailija kirjoitti:
Mitä jäit kaipaamaan Keravalta? Ainakin julkinen hammashoito on ehkä parasta ja nopeinta, mitä tästä valtakunnasta irtoaa. Nimimerkillä keravalainen
Juurikin hammashoitoa! Olen juuri miettimässä hammashoitoajan varaamista. Kumppani pääsi täällä Helsingissä 4kk päästä ajan varaamisesta, Keravalla pääsin asuessani viikon sisään. Kaipaan myös sitä, miten lähellä kaikki on, etenkin kirjasto ja ruokakaupat. Omassa kaupunginosassani Helsingissä kirjasto on pieni ja puoliksi tyhjä, koska muuttaa uuteen rakennukseen vuoden lopulla. Lähin ruokakauppa on kävelyetäisyyden päässä, mutta kallis ja muuton takia sitä ajetaan alas, joten hyllyt ovat usein tyhjinä.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin asuit?
Itse asuin aikanaan Sompiossa. Ihan kivat muistot jäi Keravasta.
Olen asunut ensimmäiset elinvuoteni Kurkelassa, sitten 12 vuotta Jaakkolassa, vuoden Päivölänrinteessä ja loppuajan Kannistossa (sillä "paremmalla puolella".)
t. AP (ja edelliseen unohtui taas)
Mitä mieltä olet entisistä porvoolaisista, olemmeko vaarassa joutua jengitappelun tyyliseen konfliktiin jos sattuisimme törmäämään kadulla/ravintolassa/tms.? En käytä itse esim. mitään tunnuksia muistuttamassa menneisyydestäni, mutta saattaahan sitä vahingossa vaikka lipsauttaa jotain syntyperäänsä liittyvää.
Oletko pannut suvia tai jennyä?
About 30v panokoneita Keravalta..
Nykyinen helsinkiläinen kirjoitti:
Mitä mieltä olet entisistä porvoolaisista, olemmeko vaarassa joutua jengitappelun tyyliseen konfliktiin jos sattuisimme törmäämään kadulla/ravintolassa/tms.? En käytä itse esim. mitään tunnuksia muistuttamassa menneisyydestäni, mutta saattaahan sitä vahingossa vaikka lipsauttaa jotain syntyperäänsä liittyvää.
Minulla ei ole mitään mielipidettä porvoolaisista :D
t. AP
Paljaalla uittanut kirjoitti:
Oletko pannut suvia tai jennyä?
About 30v panokoneita Keravalta..
En ole, olen heteronainen.
t. AP
Olen kotoisin naapurista Tuusulasta ja Kerava on oikein kiva pikkukaupunki. En ole tosin aikoihin käynyt. Nätti, kiva paikka.
Hävettääkö?
Uskallatko kertoa ihmisille Keravalaisuus menneisyydestäsi?