Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero agressiivisesta ja väkivaltaisesta miehestä

Vierailija
19.07.2018 |

Kirjoitan tämän nyt, koska jätin rakastamani miehen, joka kuitenkin käytti minuun henkistä väkivaltaa ja uhkasi myös fyysisellä. Päätös on silti vaikea mutta kestän sen ja pidättäydyn siinä. Olemme seurustelleet vasta vuoden.

Miehellä väkivalta taustaa, ollut vankilassa puukotuksista. Olisi alussa pitänyt tämä tietenkin ymmärtää, mutta mies puhui niin pyörryksiin.. voi luoja... Kuinka hän on nyt parantunut ja vankila herätti, ei ole enää sellainen, on kasvanut ja kehittynyt. Blaablaablaa. Miehellä myös vahva päihdetausta, on käyttänyt paljon amfetamiinia.

Alku olikin ihanaa... Tunsin oloni niin rakastetuksi. Hän huomioi minua jatkuvasti, osti lahjoja, otti tarpeeni huomioon. Keskusteltiin kaikesta.

Mutta sitten jotakin muuttui. Kerran hän soitti mulle humalassa ja huusi ja raivosi, haukkui mua idiootiksi. Järkytyin todella paljon. Mies myöhemmin pyysi anteeksi ja selitteli käytöstään mitä oudoimmilla selityksillä. Annoin anteeksi.

Ja niin se alkoi.. hän muuttui yhä agressiivisemmaksi ja suuttui mitä vähäpätöisimmistä asioista. Jos minulta loppui akku kun olin tulossa hänen luokseen, hän raivostui silmittömästi. Sain kuulla olevani huora ja lehmä. Raivosi monta tuntia. Jossain vaiheessa alkoi itkemään ja pyysi anteeksi. Yritin jatkuvasti ymmärtää koska hänellä on adhd.

Sitten otin ongelman tosissaan esille, että mulle ei voi huutaa noin eikä mua saa haukkua. Että miehen täytyisi hakea apua ongelmiinsa ja vihanhallintaansa. Ja tästä alkoi todellinen alamäki. Mies muuttui mua kohtaan kylmäksi. Sanoi että syyttelen häntä ja valitan. Että häntä ei voi muuttaa. Hän ei enää välittänyt tarpeistani pätkääkään. Ei minusta ollenkaan. En ollutkaan enää mitään. Silti roikkui kanssani ja ajoittain halusi seksiä ja ihan tavallisia koti-iltoja, silitteli ja oli hellä... Silti huusi, heitteli mun tavaroita kotonaan, heilui veitsen kanssa ja rikkoi sillä yhden taulun. Pelkäsin ekaa kertaa tosissani... Sain myös itse jatkuvasti kuulla olevani narsisti, sekopää, hullu, sekaisin. Jne. Jos yritin kuinka kauniisti tahansa keskustella ongelmista vastaus oli automaattinen raivostuminen.

Olen itse yrittänyt kaikkeni. Olin yhteydessä adhd-liittoon, lainasin kirjallisuutta, luin kymmeniä ellen satoja tekstejä ja artikkeleita netistä, tein kaiken miehen eteen. Aina sinne minne hän pyysi. Olin aina täällä häntä varten ja usein tunsin, että hän ei ollut siellä minua varten. Joi mielummin kavereidensa kanssa. Ei vastannut puhelimeen. Suuttui kyllä jos itse lähdin ystävieni kanssa ulos ja oli mustasukkainen. Tuota en ikinä ymmärtänyt.

Oon ollut suuri idiootti kun oon antanut hänen kohdella mua noin. Mutta uskotteko kun sanon, että rakastin häntä aidosti. Sitä ihmistä joka oli hellä ja huomioi, mutta sitä ihmistä en ole nähnyt kuukausiin.. ehkä pienen hetken ja sitten taas sama kylmä kohtelu.

Kuinka paljon kannattaa kärsiä rakkauden eteen? En tiedä. Mutta tätä en enää jaksa. Olen masentunut ja tunnen itseni arvottomaksi. Luulin tosissani että tässä on elämäni mies. Ostin meille yhteisen matkankin, miestä ei paljoa kiinnostanut. Olen rikki ja kaikki ne unelmat ja haaveet joita oli on rikottu.

Kiitos kun jaksoit lukea.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa huomaat että ero oli paras ratkaisu vaikka nyt sattuu.

Vierailija
2/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Myöhemmin kiität itseäsi, että jatkoit omaa elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ero prosessii, vaikka olisi raskasta elä anna periksi.❤

Hyvä että jätit tuollasen "miehen". ADHD ei oikeuta tuollaseen mielipuolen käytökseen, ehkä hänellä muutakin. Mutta mikään ei oikeuta satuttamaan toista ihmistä, ei henkisesti eikä fyysisesti.

Vierailija
4/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan ota takaisin, vaikka kuinka puhuisi kukkaiskieltä!  Minä hukkasin elämästäni liian monta vuotta väkivaltaisin juopon kanssa. Uskoin aina kaiken muuttuvan, sitten kun sitä tai tätä tapahtuu... Oli myös erittäin hyvä supliikkimies ja alussa meillä oli hyviä keskusteluja. Tämä oli minulle, nuorelle tytölle, ihan uutta. Minähän olin sitten myös syypää hänen juomiseensa, ja monet muut naiset ennen minua ja minun jälkeeni. 

Ihan meni kylmät väreet helteestä huolimatta, kun luin kirjoituksesi. Niin samanlaisia juttuja koin.

Pysyttele erossa tuosta!

Vierailija
5/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavan kokeneena sanoisin, että tuosta se vielä pahenee ja ongelmat syvenevät. Sinä et voi toista parantaa rakkaudellasi, eikä hän muutu. Alun huuma ja 'rakkaus' koukuttaa ja kuvittelet, että miehen rikkinäisyyden alla on tuo ihana, lämminhenkinen mies. Vaan ei ole! Todellisuus, todellinen luonne ja totuus on nyt paljastunut sinulle. Toimi sen mukaan! Pelasta itsesi.

Vierailija
6/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kun ehdit, kaikki eivät ehdi lähteä. Ole fiksu.

Vierailija
7/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain täällä voi valita.

Vierailija
8/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen taustat sinulla oli tiedossa, joten ihan oma syy

Vierailija
9/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistip*ska...

Vierailija
10/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd ei aiheuta tuollaista käytöstä. Kuulostaa enemmänkin rajatila persoonalta. Hyvä että jätit. Onnea.

Vierailija
11/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin klassinen tarinankulku väkivaltaan päättyvässä suhteessa. Ensin mies on mitä ihanin, ystävällisin ja romanttisin mies, jonka nainen on koskaan kohdannut. Pikkuhiljaa ruuvi kiristyy ja nainen yrittää muuttaa itseänsä ja rakastaa vaan enemmän ja lopulta on pääsemättömissä väkivaltaisen hullun kanssa. Näissä suhteissa moni pääsee hengestään.

Nyt ap koitat pitää järjen päässä etkä ota sitä äijää takaisin, vaikka kuinka anelisi polvillaan itku silmässä ja kukkapuska kädessään. Meitä on palstallakin varmaan monta, jotka olemme tuon saman tien kulkeneet ja kun pääsimme eroon, ei voi suurempaa helpotusta ollakaan.

Vierailija
12/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa eka kaksi vuotta ihminen rakastumisen huumassa jaksaa olla pelkästään parhaimmillaan.

Jos tuo on parasta mihin tuo mies pystyy, niin kahden vuoden päästä, kun huuma on haihtunut, olisit varmaan jo päässyt hengestäsi.

Rakastat hänen hyviä puoliaan, mutta ihminen ei ole koskaan vain ne hyvät puolet. Tuon miehen huonot puolet eivät ole että hän jättää sukkia lattialle, tai unohtaa syntymäpäiväsi. Tuon miehen huonot puolet on kirjaimellisesti tappavia.

Hyvä että pystyit siigen, nyt pysy tiukkana.

Vierailija
13/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavan kokeneena sanoisin, että tuosta se vielä pahenee ja ongelmat syvenevät. Sinä et voi toista parantaa rakkaudellasi, eikä hän muutu. Alun huuma ja 'rakkaus' koukuttaa ja kuvittelet, että miehen rikkinäisyyden alla on tuo ihana, lämminhenkinen mies. Vaan ei ole! Todellisuus, todellinen luonne ja totuus on nyt paljastunut sinulle. Toimi sen mukaan! Pelasta itsesi.

Juuri näin kuitenkin näen. Näen tuon kovuuden ja vihan alla satutetun ja yksinäisen sielun. Toivoin niin kovasti että voisin auttaa, mutta enhän voi... Hajotan vain itseäni.. Nyt on kesä kauneimmillaan ja haluan nauttia siitä ja nuoruudestani. Minulla on siihen oikeus ja teillä kaikilla muillakin. Älkää epäröikö ottaa hyppyä tuntemattomaan, tuttu voi tuntua turvalliselta mutta tuttu ei ole aina hyväksi meille.

Toivon kuitenkin että mies hakisi itselleen apua. Näen että hän kärsii itse kovasti. Ehkä hän tekeekin sen kun ymmärtää että menetti minut ja suhteemme. Uskon vahvasti että hän rakastaa mua käytöksestään huolimatta.

Mutta tähän en voi jäädä. En vain pysty, pettäisin itseäni. Miehen sanat ja huudot ovat satuttaneet mua niin paljon sisältä, että en osaa olla hänen seurassaan enää oma itseni. Olen jatkuvasti varpaisillani ja pelkään uusia raivareita.

Ei hyvän parisuhteen pitäisi olla sellaista.

Hyvää kesää teille kaikille ja kaikkea hyvää.

Vierailija
14/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaudesta luopuminen on aina vaikeaa, mutta helpottaa kun täjuaa, että sekin on tavallaan riippuvuus. Olet riippuvainen siitä tunteesta minkä mies sinussa aiheuttaa. Se on sisäinen tunne, eikä sillä ole merkitystä millainen aiheuttaja on.

Anna itsellesi anteeksi se, että teit huonon valinnan. Kaikki tekee virheitä, eikä kukaan ole ajatustenlukija.

Vierailija
15/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea. Luin vain lopusta.

Sinkkumies

Vierailija
16/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa pähkinänkuoressa mitä siis tapahtui?

Sinkkumies

Vierailija
17/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa pähkinänkuoressa mitä siis tapahtui?

Sinkkumies

Huoh .

Voimia ap

Vierailija
18/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että sait voimaa erota!

Vierailija
19/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidäthän huolta turvallisuudestasi. Älä kerro erosta kun olette kaksin kotona tms tilanteessa, jossa hän voi käydä sinuun vapaasti käsiksi. En halua pelotella, mutta noin väkivaltainen ihminen saattaa todella pimahtaa jos hänet jätetään. Katko kaikki siteet häneen, älä vastaa puhelimeen äläkä päästä kotiisi missään nimessä.

Toista voi rakastaa mutta eri voi silti olla paras ratkaisu. Sinun tapauksessasi se on sitä ehdottomasti.

Vierailija
20/23 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä missään tapauksessa ala säälimään häntä! Hän on ihan itse omilla teoillaan vaikuttanut kohtaloonsa. Tulossa voi tietenkin olla jopa itsemurhauhkauksia, sellaisia ressukoita nämä kovanaamat lopulta ovat.