40-v ja ekaa kertaa pitäis painoa pudottaa - apua!
Olen koko tähänastisen ikäni saanut syödä ja juoda miten haluan ja silti paino on pysynyt kurissa. Paitsi nyt, kun 40 tuli mittariin! Löytyisikö täältä apua siihen, miten laihtua fiksusti? Kuinka nopea tahti? Entä päivittäinen kalorimäärä? Millaisia ruokia? Paljonko proteiinia, hiilareita, rasvaa? Miten estää jojoilu ja painon nousu laikkarin jälkeen?
Tässä speksit:
- nainen, ikä 40
- kilpirauhasen vajaatoiminta (thyroksin), muuten terve
- pituus 160, paino 60
- tavoitepaino 55
- toimistotyö
- pyöräilyä, kävelyä, joogaa tms. 3-4 kertaa viikossa
- kasvisruokavalio
Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Siellä taas tekoläski. No ota Juttaan yhteys niin ongelma ratkeaa
Niin, en ole vielä läski. Painoa on nyt kuitenkin puolen vuoden siisään tullut 4 kiloa, joten parempihan se on tehdä nyt ajoissa ryhtiliike kuin odottaa, että muutun ylipainoiseksi. Lisäksi huomaan, että etenkin vatsan seutuun on tullut vararengasta, joka on terveydenkin kannalta haitallista. ap
Vegeä. Siis kasviksii ja sellasia. 4 kertaa viikossa 3 tuntia juoksua j pyöräilyä, joka päivä 1 tunti punnerruksi ja 2 tuntia kyykkyjä. 3 tuntia 2 päivän välein joogaa, ja 2 tuntia joka päivä venyttelyä. Sitten hölkköystä 5 kertaa viikossa 2 tuntia, ja kävelyäs joka päivä 3 tuntia. Mene vain portaita joka päivä, älä hissillä. Juokse portaat ylös, ja juokse portaat alas, ja kävele niitä jos on kaseeja. Nostele painoja 6 kertaa viikossa 2 tuntia. Sinäkin tulee liikuntaa jos joka päivä 2 tuntia siivoat kämppääsi. Osta koira ja mene sen kanssa aamulla, päivällä, iltapäivällä, ja illalla 2 tunnin lenille.
Percereikä on pienempi kuin suu. Sen kun osaa ottaa huomioon, niin painonhallinnan aakkoset on hallussa.
Jätä leipä, pasta, riisi, perunat ym viikolla pois. Mulla tuli neljänkympin korvilla sama ongelma, kun ilmeisesti päivittäinen energiantarve vähenee yli nelikymppisillä naisilla.
Mä olen laihtunut oikeastaan vaan pelkästään tuolla ylläolevalla konstilla, viikonloppuisin saatan vetää pizzaa ja joka tapauksessa lauantain aamiainen on aina esipaistoleipiä :)
Syön siis viikolla pelkästään kasviksia ja proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vegeä. Siis kasviksii ja sellasia. 4 kertaa viikossa 3 tuntia juoksua j pyöräilyä, joka päivä 1 tunti punnerruksi ja 2 tuntia kyykkyjä. 3 tuntia 2 päivän välein joogaa, ja 2 tuntia joka päivä venyttelyä. Sitten hölkköystä 5 kertaa viikossa 2 tuntia, ja kävelyäs joka päivä 3 tuntia. Mene vain portaita joka päivä, älä hissillä. Juokse portaat ylös, ja juokse portaat alas, ja kävele niitä jos on kaseeja. Nostele painoja 6 kertaa viikossa 2 tuntia. Sinäkin tulee liikuntaa jos joka päivä 2 tuntia siivoat kämppääsi. Osta koira ja mene sen kanssa aamulla, päivällä, iltapäivällä, ja illalla 2 tunnin lenille.
:D
Tai sit ihan vaan jätät noi hiilarit pois viikolla niin jää muuhunkin aikaa kun koiran talutukseen.
age is just a number kirjoitti:
Jätä leipä, pasta, riisi, perunat ym viikolla pois. Mulla tuli neljänkympin korvilla sama ongelma, kun ilmeisesti päivittäinen energiantarve vähenee yli nelikymppisillä naisilla.
Mä olen laihtunut oikeastaan vaan pelkästään tuolla ylläolevalla konstilla, viikonloppuisin saatan vetää pizzaa ja joka tapauksessa lauantain aamiainen on aina esipaistoleipiä :)
Ensimmäinen asiallinen vastaus, kiitos! Jos viikolla syö vähähiilihydraattisesti, niin riittääkö energia liikuntaan? ap
Aika normaaliahan tuo elämäsi on kun listaa katsoo. Itselle tulee mieleen että onko se kilpparilääkitys kunnossa? Se kun vissiin tuo heittämällä kiloja tai pöhötystä mille ei mahda mitään.
Lisäksi, lisää veden juontia sekä kevennä ruokavaliota tarkkailemalla mitä esim. salaattiin laitat aineksina ja kasviksina.
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Ensimmäinen asiallinen vastaus, kiitos! Jos viikolla syö vähähiilihydraattisesti, niin riittääkö energia liikuntaan? ap
Kyllä mulla ainakin riittää. En tosin käy kuin joogassa ja potkunyrkkeilemässä (molemmat kerran viikossa), tämän lisäksi vain koiran lenkitys.
Jos paljon liikut ja tuntuu heikolta tai että palautumisessa kestää, niin voithan laittaa vaikka salaattiin liikuntapäivinä vähän kokojyväpastaa tai -riisiä. (Ihan vaan jotain puoli desiä valmista tuotetta.)
Siellä taas tekoläski. No ota Juttaan yhteys niin ongelma ratkeaa