Sinä psori-potilas, missä kunnossa ihosi on nyt?
Kommentit (6)
Aurinko tosiaan parantaa. Iho on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Aurinko tosiaan parantaa. Iho on ihan ok.
Juuri näin. Valohoitoa ja D vitamiinia auringosta!
Psoripotilaan kannattaa keskittyä suoliston bakteeristoon https://www.nature.com/articles/s41598-018-22125-y
Ihoni ei ole koskaan ollut kovin pahana. Tällä hetkellä se on kutiamaton, en tarvitse lääkitystä, hilseilee ja punoittaa paikoitellen vähän. Hoidan ruokavaliolla. Suojaan ihon hyvin auringolta, koska olen melko helposti palavaa tyyppiä. Altistan itseäni auringolle vain vähäksi aikaa. UV 5-6 ollessa viihdyn mieluummin varjossa ja käytän 30-50 UV-suojaa.
todettu psori
Psori ja atopia eivät ole suolistosairauksia. Muuten sitä olisi vain tietyn ruokavalion omaavilla. Ruokavalio ei ole se lääke. Toki huono ruokavalio pahentaa muidenkin ihmisten eikä vain sairaiden ihoa.
Ylimielistä vieläpä suhtautua asioihin niin että minä tiedän paremmin sairaiden puolesta. Jokaisella on omat asteensa vaivasta eikä lääketiede todellakaan osaa parantaa näitä vaivoja siksi myös ruokavalio on kaukaa haettu parannus.
Olen atoopikko, mutta toisin kuin väitetään ihoni on aina huono auringossa. Punainen läikikäs ja hilseilee. Vanhatkin ihottuma-alueet alkavat hohtaa punaisina.