Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran sisäsiiteydestä?

Vierailija
18.07.2018 |

Meillä on pentu 17vkoa. Se pissaa ja kakkaa edelleen sisälle, vaikka viedään sitä noin tunnin välein pihalle, palkataan namilla ja kehutaan. Sisälle tekee asiansa ihan mihin tahansa, ei tiettyyn paikkaan. Ei pyydä itse koskaan ulos. Onko se siis vielä niin pieni, ettei kannata ajatella että siinä on jolu vika vai mitä pitäis tehdä? Aikaisemmin meillä oli koira, joka oppi sisäsiistiksi ja pyytämään ulos 10viikon iässä.

Kiitos:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän -poikaterrieri oppi lopullisesti sisäsiistiksi 8 kk:n iässä, aloin olla varma ettei opi ikinä...

Ei tee enää tarpeitaan sisälle, on muutaman vuoden vanha....

Ja vietiin ulos ym.

Vierailija
2/6 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yksilöstä ja joskus myös rodusta.

Pentu on tosiaan vielä todella nuori. Joillain koirilla voi sisäsiisteyden opetteluun mennä jopa vuoden verran (ja jotkut ei opi ikinä, tosin näissä tapauksissa vika on yleensä omistajissa). Jatkakaa opettelua määrätietoisesti.

Meillä ei toinen koira vielä 2 vuoden iässä varsinaisesti pyydä ulos (mutta on kuitenkin sisäsiisti koska normaalin lenkkiaikataulun puitteissa tekee tarpeensa ulos).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Helpottavaa tietää, ettei oll aihan tumpeloita tämän uuden kanssa. Täytyy vaan määrätietoisesti jatkaa harjoituksia :).

ap

Vierailija
4/6 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pikku koira, on yleisesti tiedetty että rodulla on haasteita sisäsiisteydestä. Minun koirani oli lisäksi jo neljän kuukauden ikäinen kun se tuli minulle ja tuolloin aloimme heti johdonmukaisesti opettelemaan sisäsiisteyttä. Tästä huolimatta ensimmäisen vuoden koira kävi lähes joka yö pissalla, päivisin ei pissannut sisälle kuin vaan ihan aluksi. Yritin illalla käydä viemässä koiraa ja usein yölläkin mutta tuntui että kyseessä oli ennemminkin joku koiran päänsisäinen juttu. Vuoden iässä pissailu rauhoittui ja vahinkoja sattui vain harvakseltaan esimerkiksi jos rutiini jotenkin häiriintyi. Voin sanoa että koira oli kaksi kun saatoin olla varma ettei tee sisälle ellei ole sairas tai jotain muuta aivan poikkeuksellista. Nykyään on neljävuotias ja hän on hyvin tarkka lenkkiajoistaan. Jos ei takapuoli nouse oikealla kellonlyömällä sohvalta niin hyvin hätäisesti ollaan ovea raapimassa. Lisäksi tässä taannoin herätti minut aamuyöllä kun oli vatsa sekaisin ja pyysi ulos. Eli älä huoli, kyllä terve koira oppii sisäsiistiksi ennemmin tai myöhemmin, toiset myöhemmin ja kovalla työllä mutta yhtä kaikki oppivat kuitenkin.

Vierailija
5/6 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oppii. Muistelisin, että oma koira teki noin 20 vk ikään asti välillä vahinkoja, mutta loppuivat vain yhtäkkiä.

Vierailija
6/6 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi koiraa samasta pentueesta, uros ja narttu. Narttu oppi sisäsiistiksi 14 viikon ikäisenä, uros vasta 7kk. Yksilöllistä miten oppivat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme