Tuleeko meistä kaikista vanhempana sellaisia, että veden juominen tuntuu kidutukselta?
Hieman epäilen tätä asiaa. Tämän hetken vanhukset ovat eläneet aikaa, jolloin janoon juotiin maitoa, piimää, limonadia, itse tehtyjä ja ostettuja mehua yms.
Itse olen sukupolvea, joka en milloinkaan osta limonadia, juon aina vettä. Veden juominen, vaikka lämpimän, hiukan pahanmakuisen jne, ei ole minulle minkäänlainen ongelma.
Väitän, ettei minusta vanhuksenakaan tule sellaista, joka ei suostu juomaan vettä.
Toisaalta, onhan meillä paljon nuorisoa, jotka litkii ainoastaan limuja, samaten keski-ikäisiä "fitness-ihmisiä" smoothieineen hahahaha
Kommentit (11)
Tämä. Vaikka ei sitä koskaan tiedä.
Pepsi Maxilla ja energiajuomilla nuoriso elää. Ja vastustavat kaksinaamaisesti pulloveden ostamista kaupasta. Ikään kuin se Pepsi Max olisi mitään muuta kuin janoon ostettua pullotettua vettä, johon on lisätty terveydelle haitallisia aineita.
Tuskin tämän hetken vanhukset ovat paljon limonadeja juoneet, mehuja kylläkin.
Kotikaljaa ja olutta tai pilsneriä ovat juoneet varsinkin 50-luvulla työelämässä ollet miehet.
Mä oon töissä vanhusten kanssa ja ihmettelen aina, miksi ne ei juo vettä. Ei mikään maito tai sokerimehu nesteytä kroppaa niin hyvin, kun vesi. Aina, kun vettä heille tarjoaa, niin ehkä 1/16 asukkaasta suostuu sitä juomaan. Ja itse en juo, muuta kuin vettä. Ehkä kerran kuussa innostun ja juon lasillisen mehua tai limpparia.
Vanhempana me kaikki alamme tykätä kaaliruoista, näkkileivästä ja maitojäätelöstä. Tässä on puolet totta. Ensimmäisen olen jo huomannut itsessäni.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon töissä vanhusten kanssa ja ihmettelen aina, miksi ne ei juo vettä. Ei mikään maito tai sokerimehu nesteytä kroppaa niin hyvin, kun vesi. Aina, kun vettä heille tarjoaa, niin ehkä 1/16 asukkaasta suostuu sitä juomaan. Ja itse en juo, muuta kuin vettä. Ehkä kerran kuussa innostun ja juon lasillisen mehua tai limpparia.
sinä sinä sinä
Itse tykkään veden juomisesta. Omalla paikkakunnalla on tosi hyvä vesijohtovesi. Sitä en tiedä, käykö minulle niin, että en enää tunne janon tunnetta tai en huomaa sitä. Samoin jos liikkuminen menee hankalaksi, niin juominen jää, kun vessareissuja yrittää harventaa.
Vierailija kirjoitti:
Hieman epäilen tätä asiaa. Tämän hetken vanhukset ovat eläneet aikaa, jolloin janoon juotiin maitoa, piimää, limonadia, itse tehtyjä ja ostettuja mehua yms.
Itse olen sukupolvea, joka en milloinkaan osta limonadia, juon aina vettä. Veden juominen, vaikka lämpimän, hiukan pahanmakuisen jne, ei ole minulle minkäänlainen ongelma.
Väitän, ettei minusta vanhuksenakaan tule sellaista, joka ei suostu juomaan vettä.
Toisaalta, onhan meillä paljon nuorisoa, jotka litkii ainoastaan limuja, samaten keski-ikäisiä "fitness-ihmisiä" smoothieineen hahahaha
Olen 40-vuotias kuntosaliharrastaja ja juon jano- ja ruokajuomana pelkästään vettä.
5/5