Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse tehty penaali ekaluokkalaiselle?

ompeleva täti
18.07.2018 |

Hei,

mietin sopivaa synttärilahjaa elokuussa 7 vuotta täyttävälle kummitytölleni. Pidän ompelemisesta enkä haluaisi ostaa mitään krääsää.

Te, joilla on alakouluikäisiä lapsia, ilahtuisivatko lapsenne jos saisivat lahjaksi itse ommellun penaaliin.? Vai olisiko se vain nolo, ja jäisi käyttämättä?

olisin kiitollinen mielipiteistänne.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan nolo ehkä ... voithan tehdä jotain muuta

Vierailija
2/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän luulen, että jää käyttämättä. Tai, voihan siinä kotona kyniä säilytellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pieni meikkipussukka. Osta sinne huulirasvaa, pinnejä ja ponnareita.

Vierailija
4/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku ihana vaate sille. Mun lapsi tykkäs kun tein kaikkea kaunista sille itse.

Vierailija
5/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi söpöä kangastä, niin silloin voisi tykätäkin. Entä tykkäisiköhän hän kassista jumppavaatteille? Entä barbien, nukkejen, lelujen vaatteista ja somisteista?

Vierailija
6/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että ekaluokkalaiselle on ehkä ostettu jo reppu, penaali, kyniä yms, joten saattaa olla että ei varsinaisesti tule käyttöön koulussa, ehkä sitten kotona. Kiva idea oli, mutta tee jotain muuta, vaikka jumppakassi liikkatunteja varten tai muuta. :)

Vierailija
7/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan lapsesta. Joku varmasti tykkäisi, ainakin mun kummityttö olisi ihan innoissaan varsinki jos siinä olisi kiva kuosi.

Vierailija
8/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika sai 2lk itsetehdyn koira penaalin. Nyt menee kutoselle ja penaali seuraa mukana.

Kotona on jos kuinka monta penaalia, mutta niin vain tuo neulottu koirapenaali on vaan mukana.

Siitä on muodostunut poikani tavara merkki. Ja poika on tosi sosiaalinen urheilija tukee toimeen kaikkien kanssa kavereita tosi paljon jne.....

Eli ei ole mikään äitien pikku nynny joka ei uskaltaisi olla käyttämättä kotona tehtyä penaalia.

Eli jos lapsi on rohkea omaa hyvä itsetunnon niin tohtii ja haluaa käyttää muutakin kuin sitä mitä kavereillakin on

Vierailija
9/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä itseltään.

Vierailija
10/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän ideoit, niin penaali on varmasti mieleinen. Mulla oli itse tehty nallepenaali ja se oli cool.

Jumppakassi samaan tyyliin lisäksi.

Joku lempieläin tai hahmo.

Vierailija
11/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea. Onko hänellä nukkekotia? Sinnekin jotain voisi kivaa tehdä.

Vierailija
12/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku spesiaalipenaali kuten jo muutama kommentoija onkin kirjoittanut.

Vierailija
13/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ainakin olisi tosi kiva. 

Riippuu piireistä. Meillä on ainakin varaa ostaa ihan itse kaikkia tarvikkeita. Tuo on ele, joka on mulle on arvokasta ja lapselle myös. 

Vierailija
14/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä poika sai 2lk itsetehdyn koira penaalin. Nyt menee kutoselle ja penaali seuraa mukana.

Kotona on jos kuinka monta penaalia, mutta niin vain tuo neulottu koirapenaali on vaan mukana.

Siitä on muodostunut poikani tavara merkki. Ja poika on tosi sosiaalinen urheilija tukee toimeen kaikkien kanssa kavereita tosi paljon jne.....

Eli ei ole mikään äitien pikku nynny joka ei uskaltaisi olla käyttämättä kotona tehtyä penaalia.

Eli jos lapsi on rohkea omaa hyvä itsetunnon niin tohtii ja haluaa käyttää muutakin kuin sitä mitä kavereillakin on

Pojat ei olekaan niin tarkkoja noiden muotijuttujen kanssa. Meilläkin pojalla oli sama penaali koko peruskoulun.

Vierailija
15/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ekaluokalle menevä tytär. Itse tehty penaali ei taatusti olisi lainkaan nolo! Lapsella on minun tekemiä tavaroita ja vaatteita, ja hän tekee ja käyttää myös omia ompelutöitään (mm. yksi penaali jossa tosin säilytetään kiviä). Mutta penaalitarjonta on niin hulppea, on glitteriä, brändiä, taskua, maskottia, karvaturria, erilaisia mekanismeja ja muoti-ilmiöitä, että penaalissa olisi kiva olla joku lapseen vetoava juju. Ne aikuisen silmään käytännölliset, tyylikkäät ja pitkäikäiset voi olla lapsen silmään aneemisia. En siis pelkäisi noloutta, mutta pelkäisin että onko minun suunnittelemani lapsesta tylsä, jos hän on ehtinyt kulkea jo kovin monen "koulutarvikehyllyn" ohi.

Oma tyttäreni bongasi viime viikolla kaupasta tällaisen (linkki) ja minusta se on aivan kamala, mutta pidän toki mölyt mahassani ja tuo on jo ostettu lapsen synttäripakettiin :)

Noin muuten en ole sitä mieltä että jokaisen arkisen esineen pitäisi tarjota käyttäjälleen huikeita viihdytyselämyksiä, mutta penaali on jotenkin niin koulukkaaksi kasvamisen ytimessä että sen pitää olla käyttäjänsä näköinen - varsinkin jos repun kanssa pitää nipottaa ergonomiaa, käytännöllisyyttä ja turvallisuutta.

Vierailija
16/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sitä lasta opettamaan sulle itse tehdyt yhdys sanat. Ei tavallinen lahja ja ei maksa mitään.

Vierailija
17/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva idea! Oma tyttöni olisi kyllä tosi iloinen tosta lahjasta. Valitse joku kiva kangas ja tee siitä jotenkin spesiaali ja tytölle mieleinen. Ei ainakaan kellään ole samanlaista.

Vierailija
18/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä sitä lasta opettamaan sulle itse tehdyt yhdys sanat. Ei tavallinen lahja ja ei maksa mitään.

Sori oli veemäinen kommmetti. Helle sulattaa aivot. Hyvä idea sinulta. Anteeksi

Vierailija
19/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! 

täytyypä vielä vähän harkita, jumppakassi voisi olla varteenotettava vaihtoehto.

t. ap

Vierailija
20/21 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori oli veemäinen kommmetti. Helle sulattaa aivot. Hyvä idea sinulta. Anteeksi

Oho. Pisteet sulle. Täällä harvoin kukaan pyytelee anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi