Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko se vaan minä vai onko S-Ryhmän kaupat menneet ala-arvoisiksi?

Vierailija
18.07.2018 |

Luulisi noilla hinnoilla palvelun pelaavan, mutta ei. Miltei aina kun olen kassalla niin tulee jonossa jokin kassaongelma vastaan ja sitten täytyy soitella läpi kauppaa, että joku "asiantunteva" tulisi auttamaan. Kassajonot ovat muutenkin absurdin pituisia ja tuntuu siltä, että henkilökuntaa ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Valikoima on kyllä laaja, mutta monet hedelmät ja vihannekset eivät näytä kovin tuoreilta.

Sen sijaan Lidlissä ja K-Citymarketissa kokemus on aivan toisenlainen. Lidlissä on järkevän pituiset kassajonot ja palvelu tuntuu pelaavan; aina jos tarvitaan henkilökuntaa, siitä kuulutetaan heti. Hinnoissa on järkeä. K-Citymarket lienee kalliimpi, mutta on kuitenkin mielestäni tässä paras; useimmiten kun käyn cittarissa, siellä on monta kassaa missä ei ole yhtään asiakasta/jonoa ja maksan usein mielelläni hieman ekstraa tästä.

Sen sijaan en usko, että olen koskaan käynyt S-Ryhmän kaupassa ja ollut silleen "ai että kun kassajono oli pieni ja aivan kaikki meni niin kuin Strömsössä". Mistäköhän tämä johtuisi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-marketin muoviin pakatut kasvikset kyllä täysi katastrofi. Vaikka kuinka yrittäisi tutkia niin koskaan ei voi olla varma onko kunnossa vai käyttökelvoton. Lisäksi viime aikoina ongelma pahentunut entisestään.

Noissa muoviin pakatuissa ja muissa on toki sitten sekin, että jos minä itse en tarkan pyörittelyn jälkeen huomaa kuin vasta kotona, että jossain niistä on vikaa, niin mitenkäs se hyllyttävä myyjäkään sen huomaisi? :) Koskee siis tietysti muitakin kuin S-kauppoja.

Vierailija
22/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten suusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten suusta kirjoitti:

Kävin eilen Lidlissä. Kassalla eräs pikkutyttö kehui kovaäänisesti myyjää nopeaksi, paljon nopeammaksi kuin S-Marketissa. ;)  Äiti vielä kertoi tytölleen, että Lidlissä kassa myös punnitsee hedelmät ja vihannekset siinä muun kassatyön ohessa.

Voisiko lyhyemmät kassajonot siis johtua myöskin tehokkaammista työntekijöistä, kuten pikkutyttö arveli?

Höpö höpö. Ei tarvitse keksiä tarinoita.

Tarina on tosi ja tapahtui eilen. En kai mä nyt tällaistä itse osaisi keksiä? Mutta sopi niin hyvin ap:n aloitukseen, että oli pakko kertoa. Hauskaksi jutun teki se että pikkulapsi oli niin kovaääninen, ja hassua että lapsi huomioi tuollaisia asioita. Harvemmin, tuskin kai koskaan, kukaan aikuinen tuollaista ääneen sanoisi.

Aikuinen on juuri se joka tuollaisen sanoo ensin ja pieni lapsi sitten matkii myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä riippuu paikkakunnasta. Osuuskaupat on jaettu paikkakunnittain ja jokaisella paikkakunnalla on omat budjettinsa sekä toimintatavat. Siksi järjestetään ne osuuskauppavaalit, että ihmiset voisivat äänestää ne parhaimmat tyypit hoitamaan näitä asioita.

Huonosti toimivilla paikkakunnilla on kieltämättä vähän henkilökuntaa, pitkät kassajonot ja hedelmät ovat mätiä. Matkustelen ympäri Suomea ja voin vahvistaa tämän. Eli riippuu missä päin ollaan.

Sama tuli mieleen. Täällä kanssa S-market toimii ihan ok. Valikoimat on toki pienet ja hinnat kalliimmat kuin Prismassa. Mutta kassoja on yleensä kaksi ja jonot ovat ihan inhimillisen mittaiset. Ei siellä toki paljon ole koskaan asiakkaitakaan. Ja hedelmät ja vihannekset on ihan hyvät, kun vähän katsoo mitä ostaa.

Mutta se mikä täällä pännii, on pihamyynti. Täällä oli yksi kesä paikallinen mansikanviljelijä myymässä ihania tuotteitaan. Ei ole enää. Kysyin yrittäjältä, miksi se myynti loppui. S-market pyysi kuulemma niin kovaa vuokraa pihapaikasta. Olisivat antaneet vaikka ilmaiseksi, sillä se mansikanmyyjä houkutteli asiakkaita myös S-markettiin superhyvillä tuotteillaan. Jotka olivat siis niin hyviä ja kalliitakin, etteivät kilpailleet kaupan mansikoiden kanssa millään lailla.

Vierailija
24/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyn tuohon, että hedelmät eivät ole tuoreita. Kerran kun menin S-kauppaan sunnuntaina niin siellähän oli ihan pilaantuneita/mätiä hedelmiä. Ilmeisesti hedelmien tarkastaja oli lähtenyt jo perjantaina ja jättänyt huonommaltakin näyttävät vihannekset myyntiin viikonlopun yli. Tuli oikeesti tosi huono olo niitä katellessa.

Olen monta kertaa huomannut saman ongelman.Olen siitä valittanutkin,mutta ei asia ole miksikään muuttunut.

Vierailija
25/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten suusta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten suusta kirjoitti:

Kävin eilen Lidlissä. Kassalla eräs pikkutyttö kehui kovaäänisesti myyjää nopeaksi, paljon nopeammaksi kuin S-Marketissa. ;)  Äiti vielä kertoi tytölleen, että Lidlissä kassa myös punnitsee hedelmät ja vihannekset siinä muun kassatyön ohessa.

Voisiko lyhyemmät kassajonot siis johtua myöskin tehokkaammista työntekijöistä, kuten pikkutyttö arveli?

Höpö höpö. Ei tarvitse keksiä tarinoita.

Tarina on tosi ja tapahtui eilen. En kai mä nyt tällaistä itse osaisi keksiä? Mutta sopi niin hyvin ap:n aloitukseen, että oli pakko kertoa. Hauskaksi jutun teki se että pikkulapsi oli niin kovaääninen, ja hassua että lapsi huomioi tuollaisia asioita. Harvemmin, tuskin kai koskaan, kukaan aikuinen tuollaista ääneen sanoisi.

Aikuinen on juuri se joka tuollaisen sanoo ensin ja pieni lapsi sitten matkii myöhemmin.

Joo saattaa olla, että äiti oli joskus tokaissut jotain kassan hitaudesta tai nopeudesta jollain toisella kertaa, mutta tällä kertaa lapsi alkoi kyllä ihan itsekseen arvioimaan asiaa. Sillä lailla vähän pikkuvanhasti mutta lapsen avoimuudella.

Vierailija
26/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jatkuvasti niin kiireinen, ettet kestä yhtään jonottamista? Mistä kiireesi juontuu?

Ne on näitä nykyajan minäminä-ihmisiä, kaikki saatava nyt ja heti, rahaakaan ei ole niin rehvastellaan velaksi.

Pinna on kuitenkin tiukalla joka asiassa.

Vierailija
27/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelissä Graanin Prismassa v*tuttaa nykyään kassajonot. Siellä on vissiin 20 kassaa ja ei voi ahne kauppa avata esimerkiksi kaikkia kassoja mieluummin kuin jonotuttaa usein pitkilläkin jonoilla asiakkaita. On hyvin lähellä, että 20 vuotinen asiakkuus-suhde katkeaa ja kävelen saman katon alla olevaan Citymarkettiin.

Vierailija
28/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä riippuu paikkakunnasta. Osuuskaupat on jaettu paikkakunnittain ja jokaisella paikkakunnalla on omat budjettinsa sekä toimintatavat. Siksi järjestetään ne osuuskauppavaalit, että ihmiset voisivat äänestää ne parhaimmat tyypit hoitamaan näitä asioita.

Huonosti toimivilla paikkakunnilla on kieltämättä vähän henkilökuntaa, pitkät kassajonot ja hedelmät ovat mätiä. Matkustelen ympäri Suomea ja voin vahvistaa tämän. Eli riippuu missä päin ollaan.

Sama tuli mieleen. Täällä kanssa S-market toimii ihan ok. Valikoimat on toki pienet ja hinnat kalliimmat kuin Prismassa. Mutta kassoja on yleensä kaksi ja jonot ovat ihan inhimillisen mittaiset. Ei siellä toki paljon ole koskaan asiakkaitakaan. Ja hedelmät ja vihannekset on ihan hyvät, kun vähän katsoo mitä ostaa.

Mutta se mikä täällä pännii, on pihamyynti. Täällä oli yksi kesä paikallinen mansikanviljelijä myymässä ihania tuotteitaan. Ei ole enää. Kysyin yrittäjältä, miksi se myynti loppui. S-market pyysi kuulemma niin kovaa vuokraa pihapaikasta. Olisivat antaneet vaikka ilmaiseksi, sillä se mansikanmyyjä houkutteli asiakkaita myös S-markettiin superhyvillä tuotteillaan. Jotka olivat siis niin hyviä ja kalliitakin, etteivät kilpailleet kaupan mansikoiden kanssa millään lailla.

Nyt sitten ajan 20 kilsaa suuntaansa mansikoita hakemaan suoraan viljelijältä, kun S-market olisi tuossa vieressä. Enkä mene S-markettiin. 

Eikös nykyään modernit kauppiaat nimenomaan haluaisi tällaista lähitilojen myyntiä pihoilleen?

Vierailija
29/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua s-ryhmässä tympii se, että pienempien kauppojen valikoima esim. vaatteissa on silkkaa roskaa.

Vierailija
30/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ketju on huonoin.

Vierailija
31/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää käy Prismoissa ihan vaan sen takia kun kaikki hyllyt aina tyhjänä. Varsinkin meikkiosasto on surullinen näky joka kerta😱

Näin siis Tampereella

Vierailija
32/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaankohan samassa kaupungissa? Täälläkin S-marketissa ja erityisesti Prismassa on hirveät jonot aina, mutta K-kaupoissa lyhyet. Käyn kyllä pääasiassa S-ryhmän kaupoissa silti edullisempien hintojen ja tykkäämieni Rainbow-tuotteiden vuoksi. Eipä tuo jonottelukaan niin ärsyttävää ole, mutta lapset meinaa usein siitä hermostua. No, harjoittelunahan sen voi heillekin ottaa.

Vierailija
33/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisessa s-marketissa on pitkä rivi kassoja, mutta vain muutamaa pidetään auki ja jonot on välillä tosi pitkät. Tympii, kun tilanne on jatkuva. Jossain vaiheessa vähensivät henkilökuntaa. Valikoimat on hyvät.

Vierailija
34/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-marketin muoviin pakatut kasvikset kyllä täysi katastrofi. Vaikka kuinka yrittäisi tutkia niin koskaan ei voi olla varma onko kunnossa vai käyttökelvoton. Lisäksi viime aikoina ongelma pahentunut entisestään.

Mua kyllä ihmetyttää nuo S-marketin ja Prisman kasvikset ja hedelmät. Aina kun menen osastolle ottamaan jotain niin täytyy monta minuuttia etsiä sitä yhtä oikeaa monien tomuisten ja mätien seasta. Tuntuu, että vain n. 20% on syömäkelpoisia. Miksei tuota asiaa saada korjattua kuntoon?

S-ketjun kaupoissa harvemmin edes näkee hevi-osastolla työntekijää, jos ei mene heti kaupan auettua hyllytyksen aikaan. Käymme eniten K-Supermarketissa ja siellä tuntuu useimmiten olevan joku käymässä läpi tuotteita. 

Lähin kauppamme olisi Prisma ja kävisin siellä mielelläni, mutta viime talvena tuli mitta täyteen pilaantuneiden tuotteiden kanssa. Päiväysvanhoja tortillapohjia, kanaa, joka haisi aivan mädäntyneelle, vaikka päiväystä oli vielä jäljellä, maitohyllyssä rikkinäisiä kermapurkkeja, jotka sotkivat alemman hyllyn tuotteet... Laadunvalvontaa ei ilmeisesti ainakaan kyseisessä Prismassa ole olemassakaan, vai onko se ulkoistettu asiakasomistajille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme