Vierailija

Mieheni on tissutellut pitkin vuotta muutenkin, mutta nyt lomalla juominen on lähtenyt aivan käsistä. Mies juo lähes joka päivä pullon votkaa tai mäyräkoiran kaljaa. Tuo määrä on aivan järjetön enkä voi uskoa, että mies oikeasti voi juoda niin paljoa! Silti mies ei ole saanut mitään oireita tuosta alkoholimäärästä. Hän ei ole kertaakaan edes potenut krapulaa, vaan on ollut korkeintaan väsyneempi kuin yleensä. Itseäni juominen ärsyttää todella kovasti, joten toivoisin miehen kärsivän edes krapulasta..!

ps. Ero tulossa

• ylös 16
  • alas 2

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Miehellesi on kehittynyt riippuvuus alkoholista ja samaan aikaan hänen toleranssinsa on kasvanut. Itsekkin olen alkoholisti ja voin juoda vaikka kuinka paljon, silti en kärsi mistään krapulasta olkoon se somaattista tai psyykkistä. Mutta ajan kanssa huomaa olevansa "naimisissa" alkoholin kanssa ja ei voi lopettaa. Tarpeeksi kauan juotuaan lopettaminen onkin mahdotonta koska vieroitusoireet puskee pintaan kuten krampit. Lisäksi se psyykkinen puoli alkaa repeillä kun huomaa, ettei se juominen anna mitään iloa vaan on itse elimistönsä totuttanut siihen. Kirjoitan tätä n. 3 promillen humalassa ja ensikuussa pääsen katkolle.

• ylös 40
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehellesi on kehittynyt riippuvuus alkoholista ja samaan aikaan hänen toleranssinsa on kasvanut. Itsekkin olen alkoholisti ja voin juoda vaikka kuinka paljon, silti en kärsi mistään krapulasta olkoon se somaattista tai psyykkistä. Mutta ajan kanssa huomaa olevansa "naimisissa" alkoholin kanssa ja ei voi lopettaa. Tarpeeksi kauan juotuaan lopettaminen onkin mahdotonta koska vieroitusoireet puskee pintaan kuten krampit. Lisäksi se psyykkinen puoli alkaa repeillä kun huomaa, ettei se juominen anna mitään iloa vaan on itse elimistönsä totuttanut siihen. Kirjoitan tätä n. 3 promillen humalassa ja ensikuussa pääsen katkolle.

Kiitos vastauksesta!

Mitenhän kauan on "tarpeeksi kauan"? Ei kai neljän viikon kesäloman aikana voi itseään juoda sellaiseen kuntoon? Ihmettelen kovasti miten miehelle ei näytä tulevan mitään oireita. Lisäksi ihmettelen onko alkoholivalistus ihan paikkansapitävää kuitenkaan, kun aina puhutaan miten tuollainen kulutus aiheuttaa monenlaisia terveyhaittoja. Ilmeisesti osa selviää täysin ilman mitään.

Tsemppiä raitistumiseen!

ap

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Taitaa olla 24/7enemmän vähemmän humalassa jolloin se promille tuntuu normaaliololta. Tosi on, että sisuskalut ja aivot kärsii vaikkei päällepäin näy vielä. Unenlaatu ihan kuraa humalassa ja varmasti on melkonen monen päivän darra kun lopettaa. Eikä edes oo suositeltavaa laittaa kerrasta stop. Kannattais otta yhteys lääkäriin ja hoitaa putken lopettaminen katkolla valvovan silmän alla.

• ylös 20
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!

Mitenhän kauan on "tarpeeksi kauan"? Ei kai neljän viikon kesäloman aikana voi itseään juoda sellaiseen kuntoon? Ihmettelen kovasti miten miehelle ei näytä tulevan mitään oireita. Lisäksi ihmettelen onko alkoholivalistus ihan paikkansapitävää kuitenkaan, kun aina puhutaan miten tuollainen kulutus aiheuttaa monenlaisia terveyhaittoja. Ilmeisesti osa selviää täysin ilman mitään.

Tsemppiä raitistumiseen!

ap

Kiitos.

On ihmisiä jotka juovat 3 viikkoa kesälomalla ja maksa+haima+munuaiset sanoo poks kun päivittäin on mennyt 12 annosta alkoholia. Sitten on tapauksia missä 50 vuotta kiskotaan päivittäin pari pulloa kirkasta ym. päälle ja porskutetaan eteenpäin. Meidän kaikkien elimistö on omalaatuinen laboratorio ja kestää kaiken tai sitten ei. Alkoholi kuitenkin kaikilla vaikuttaa elimistöön ja psyykkiset haitat tulevat kaikille jossain vaiheessa. Vie miehesi hoitoon ja jos se ei tehoa jätä hänet. Alkoholistin kanssa ei kannata olla yhdessä.

• ylös 24
  • alas 0
Vierailija

Mies ei suostu hoitoon lähtemään, joten tilanteessa ei ole vaihtoehtoja... Tuntuu pahalta, mutta ei auta. Tosin mies ei ole näin rankkaa juomaputkea tietääkseni koskaan vetänyt, joten pelottaa mitä loman jälkeen tapahtuu.

ap

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Pelottaa. Pitäisi huomenna lopettaa dokaaminen. Viikon putki takana. Hikeä pukkaa jo etukäteen.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Dokaamisen paskin puoli on ne jälkiolot ja se kuinka totaalisesti ne tekee elämän huonoksi. Siihen on onneksi ratkaisu, miedompi päihde josta ei tule krapuloita.

Vierailija

Minä en ymmärrä. Enkä hyssyttele. Isäni joi 20+v ja nyt toista vuotta kuivilla. Harvinainen saavutus ja olen aivan uskomattoman yllättynyt ja onnellinen! Hengen meno lähellä pari kertaa ja hoidossa suljetulla kuukausitolkulla kun iso pyörä heitti niin pahasti. Puhumattakaan fyysisistä ongelmista, on nilkka ollut tohjona, hermostoon vaikuttava aivovaurio alkoholista jne mutta älykäs ja huvin huumorintajuinen ukko. Aikansa vaimo ja puoli sukua sitä salaili ja selitteli joka tietenkin mahdollistaa jatkumon ilman häiriötekijöitä eli nalkutusta. Joipa kyllä vaimonsakin ettei sillä. Vähä vissiin sitten omiakin jälkiään peitteli mutta raitistunut nyt hänkin.

Vierailija

Itekiin juon vyusti kun ei ole miuta elämää. Kymmeniä kertoja puhallutetttu. Mut minullaa on ihan selkeä liinja siinä kuun ottaa niin ei aja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies ei suostu hoitoon lähtemään, joten tilanteessa ei ole vaihtoehtoja... Tuntuu pahalta, mutta ei auta. Tosin mies ei ole näin rankkaa juomaputkea tietääkseni koskaan vetänyt, joten pelottaa mitä loman jälkeen tapahtuu.

ap

Ei 12 annosta päivässä ole mikään juomaputki.

Ei varmaan mielestäsi ok. Ja saat laittaa omat rajasi tähän

Mutta mikään putki se ei ole. Kunnon putkessa juodaan koko ajan ja ollaan kännissä koko ajan. Aamusta aamuun. Määrät on silloin ihan toiset

Hae vaikka rehabbi. Kuuntele muutaman juopon tarina.

• ylös 7
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla 24/7enemmän vähemmän humalassa jolloin se promille tuntuu normaaliololta. Tosi on, että sisuskalut ja aivot kärsii vaikkei päällepäin näy vielä. Unenlaatu ihan kuraa humalassa ja varmasti on melkonen monen päivän darra kun lopettaa. Eikä edes oo suositeltavaa laittaa kerrasta stop. Kannattais otta yhteys lääkäriin ja hoitaa putken lopettaminen katkolla valvovan silmän alla.

12 annosta päivässä. Laita vaikka promillelaskuriin ja katso kuinka pitkään on humalassa. Ei tosiaan ole ympäri vuorokauden

Tällaisila määrillä ei katkolle ole tarvetta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi 12 annosta paljon?

Vierailija

Eikö ole muuta tekemistä lomalla kuin ryypätä? Vai onko se niin, että mitään ei voi tehdä tai suunnitella tekevänsä kun viinariippuvuus ottaa ohjat?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos ajatellaan että mies on edes jonkin verran humalassa niin 12 kaljaa pitää juoda parissa-kolmessa tunnissa.
Kun koko päivän kittaan kaljaa niin en erityisesti päihdy. Hitaalla tahdilla ehtii alkoholi palaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juopot pääsevät kuin koira veräjästä, koska ovat juoppoja. Niitä ymmärretään.

Miten? Kerro minulle se? Minulla on mielenterveystausta olen eläkkeellä masennuksen plus pakko-oireisen häiriön takia. Silloin ei ollut alkoholi mukana ollenkaan ja nyt kun itse kyllä itse olen aiheuttanut ongelmani en saa mitään apua psyykkisiin sairauksiin.  Alkoholismin hoito Suomessa on jotain aivan paskaa koska siinä pumpataan diapamia+b-vitamiinia juopon kehoon muutama päivä ja annetaan pari vihkosta käteen " Alkoholi ja terveys, Mistä apua?, Onko juominen ongelma " viikko katkaisua takana taas ns. radalle.

Terveisin toisen viestin kirjoittanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Missä edellisessä viestissä mainitaan 12 annosta? Ihan vaan kysyn?

Ei 12 annosta ole paljoa oikeassa elämässä. Tietenkin virallisten suositusten mukaan se on paljon! 12 annosta on paljon jos sitä päivittäin nauttii ja siitä tulee riippuvuus. Viralliset suositukset kehoittaa 80 kiloista miestä juomaan korkeintaan 5 ( viisi ) annosta alkoholia illassa. No kuinka moni noudattaa tätä?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat