Miehen koira puri minua, en uskalla mennä enää häneen luokseen - mies vähättelee koko juttua
Olen puolisen vuotta tapaillut erästä miestä. Hänellä on iso koira, yli 40kg, pitbull-joku mix. Jumppasin kättäni televisiota katsellessa ja se liike ilmeisesti ärsytti koiraa. Hyppäsi selkäni takaa ja tarrasi peukalon ja etusormen väliin ja alkoi riepottaa kättäni.
En enää uskalla mennä miehen luo. Tämä koira on ennenkun murissut minulle ja näyttänyt hampaitaan mutta ensimmäinen kerta kun kävi kunnolla kiinni.
Mies sanoo, että se vaan leikki ja että minun pitäisi käyttää hänen luonaan pitkähihaisia kun koiraa ärsyttää ihmisten paljaat ranteet ja kädet. Kuitenkin tulisi aika tuskainen elämä edessä jos saan seuraavat n. 10 vuotta olla pitkähihainen päällä ja kulkea varpaillani, sekä varoa jokaista liikettä joka saattaa ärsyttää koiraa.
En tietenkään voi vaatia ketään luopumaan lemmikistään, mutta minä en enää sovi tuohon kuvioon mukaan. Vai olisiko jokin keino?
Kommentit (51)
Mitä sitten kun/jos sinulla tulee miehen kanssa riitaa, ja koira alkaa puolustamaan isäntäänsä?
Itsellä kävi aivan vastaavasti,alkoi tuollaisista pikkupuremista ja lopulta koira repi minut yhden riidan päätteeksi todella pahasti, ja toista kättä on jouduttu useasti leikkaamalla korjaamaan tämän takia.
Siis koira raatelee 😱.. kun se on kerran oppinut tähän toimintatapaan niin se ei todennäköisesti lopeta vaan toistaa sitä. Jos huonosti i sattuu niin seuraavan kerran se käy kiinni kaulaan... pahimmassa tapauksessa tuon kuvan vammankin infektio olisi voinut levitä sepsikseksi ja/tai johtaa raajan amputaatioon (koiran suussa voi olla bakteereja jotka on vaikeahoitoisia esim canimorsus).
Mä tuollaista mulkunjatkeen hankkimatta äijää katselisi yhtään pidempään...
age is just a number kirjoitti:
Tuo purema ei ole mikään leikkimisestä johtuva purema, tuo on seuraus siitä, että koira hyökkäsi sun kimppuun.
Mulla on itsellä hippasen isompi hurtta kotona (65kg, molossirotu, sen pää on jo isompi kuin mun pää :D) ja se leikkii kanssa joskus silleen, että ottaa mun käsivarren suuhun. Koskaan, KOSKAAN ei ole tullut edes hampaanjälkiä mun käsivarteen, koira tietää voimansa ja osaa suhteuttaa ne.
Tämä. Koirathan leikkiessään "purevat" jatkuvasti toisiaan, samoin ihmisiä jos niitä ei ole erikseen opetettu olemaan sitä tekemättä. Tevepäinen koira ei kuitenkaan leikkiessään pure tosissaan, vaan ottaa vain hampailla kevyesti kiinni. Ap:n kuvailemasta hyökkäyksestä on kyllä leikki kaukana.
Miehen koira on valitettavasti vaarallinen. Suurin ongelma tässä on kuitenkin mies, jolla ei selvästikään ole mitään käsitystä koiran lajityypillisestä käytöksestä, omistamansa rodun rotuominaisuuksista tai eläinten koulutuksesta. Saati sitten siitä, miten muita ihmisiä kohdellaan. Lähde ennen kuin käy pahemmin.
T. Toinen koiranomistaja
Oma menisi piikille ehdottomasti ja välittömästi tuollaisen jälkeen.
Eihän tuollaiseen voi luottaa ollenkaan. Ei koskaan voi tietää, mitä ulkona tapahtuu. Joku lapsi vaikka heiluu vähän liian lähellä ja tarkkaavaisuus hihnan pidossa herpaantuu.
Ja ainahan koira voi päästä vapaaksi, jos vaikka kaatuu itse liukkaalla pahasti, sitten se iskee hampaansa jonkun lapsen poskeen. En vähättele siis aikusten saamia vammoja, mutta lapsi on niin sopivalla korkeudella, että lopputulos voi olla jopa kaulaan ja kuolema.
En ikinä ottaisi sellaista riskiä.
Jos mies vähättelee sitä että koira puri sinua, jätä hänet ja ota uusi kumppani. Et voi seurustella toisen kanssa jos joudut pelkäämään hänen toista elämänkumppaniaan. Kissat ja koirat ovat loppuelämäksi. Jos jaksat elää pelossa siihen asti että koira kuolee vanhuuteen, siitä vaan. Itse jättäisin miehen. Jos hän tässä vaiheessa vähättelee vaurioitasi ja pelkojasi, hän tulee tekemään niin myös tulevaisuudessa muiden asioiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiraa ei ole koulutettu tai sitä on kohdeltu kaltoin.
Tuon tyyppisten koirien puruviettiä ei pidä vahvistaa. Koira voisi olla aivan toisenlainen eri omistajalla.
Luonnevikainen koira on luonnevikainen koira.
Höps mitään luonnevikoja ole kuin hyvin pienellä määrällä lemmikkieläimistä. Niiden omistajilla se luonnevika on. Voiko sellaiselta omistajalta olettaa tervettä lemmikkiä?
Mutta prosentuaalisesti sitäkin enemmän juuri näissä aikansa "muotikoirissa" oli sitten kyseessä saksanpaimenkoira, dobermanni tai nämä ihana "pitbullit".
Pahan näköinen haava. Pidä huoli ettei pääse tulehtumaan varsinkin kun nyt on helteitäkin vielä edessä.
Onko sillä miehellä ego-ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Täällä vaan halutaan taas mustamaalata pitbulleja.
T. maailman kilteimmän bullin omistaja
No ei se purema kauhean ruusuiseltakaan tuntunut. Tässä nyt kuvaa jos joku tätä(kin) epäilee provoksi jostain syystä
Ap
Käy se vielä kurkkuusikin, tuo oli vasta varoitus. Mustasukkainen miehestä, entäs jos kuvioihin tulisi lapsia...
Tuo purema ei ole mikään leikkimisestä johtuva purema, tuo on seuraus siitä, että koira hyökkäsi sun kimppuun.
Mulla on itsellä hippasen isompi hurtta kotona (65kg, molossirotu, sen pää on jo isompi kuin mun pää :D) ja se leikkii kanssa joskus silleen, että ottaa mun käsivarren suuhun. Koskaan, KOSKAAN ei ole tullut edes hampaanjälkiä mun käsivarteen, koira tietää voimansa ja osaa suhteuttaa ne.