Miksi ihmiset sanovat: "Minua vituttaa elättää sinua verorahoillani", mikseivät he sano: "Minusta on epäreilua, että minä joudun tekemään työtä elantoni eteen, mutta sinun ei tarvitse"?
Koska eihän ne verorahat enää siinä vaiheessa kuulu veronmaksajalle, kun ne niistä maksetaan sosiaalitukia työttömälle.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah niimpä ja periaatteessa ne rahathan on sen palkanmaksajan.
Muuttaisivat muualle jos ottaa päähän Suomen verotus.
Niin hän ne ovat jo muuttaneetkin älykääpiö!! Moni todella rikas ei jää Suomeen juuri verotuksen takia!
Ja samalla kun työttömät päästävät tälläisiä aivopieruja he poraavat kun heidän elintasoaan joudutaan laskemaan..
Mun puolesta näin tyhmät sais viedä saunan taakse.
Muuttaisivatkin kaikki niin saataisiin kunnollisten ihmisten Suomi.
Määrittele kunnollinen. T. Tyhmä
Sellainen, joka haluaa säilyttää hyvinvointivaltion eikä kaikkea ohjaa minä minä minä -ajattelu olisi alku.
Vierailija kirjoitti:
Koska halutaan olla marttyyreita. Ja tosiaankin, kai te työllistyneet kieltäydytte elätin osasta/sosiaaliturvasta jäätyänne itse työttömäksi?
Laittakaa ensin tuo eräs ex-poliitikko/ eläkesopeutuja Suvi L muuttamaan Helsinkiin työn perässä, kun hänen mukaansa ne ovat siellä, ja nykyisellä paikkakunnalla ei.
Terveisin tehdas- ja muussa ruumiillisessa työssä terveytensä menettänyt ja vuosia veroja maksanut, jota kaikkine sairauksineen nyt kuntouttavissa säryistä huolimatta ilmaisorjana hyödynnetään ja kohta aktiivimallin mukaan karenssissa nälkäiseksi näännytetään. Onneksi ei ole velkaa mihinkään.
Kyllä me työttömät ihan varmasti kärsitään, ei ole iloa elämässä, joten voitte rauhoittua. Olkaa onnellisia niin kauan, kun saatte työnne pitää. Voi edestä tämä asenne löytyä omalla kohdalla hyvinkin pian.
Niinpä, voin kertoa että hyvin harvassa ovat onnelliset työttömät joten ei pelkoa että kukaan pääsisi voimaan hyvin työttömänä.
Moni työtön on maksanut myös niitä veroja, joskus enemmän kuin moni kitisijöistä. Ne verovarat menee myös moneen muuhunkin asiaan. Lisäksi Suomessa nyt vaan oon sellainen systeemi ettei ketään heitetä kadulle. Jos ei kelpaa, voi lähteä lätkimään.
Suurelle osalle ihmisistä työnteko on erittäin positiivinen asia ja itsetunnon peruspilari, joten tuo lause ei sovi. Se ihailee laiskuutta. Jokaisen ihmisen velvollisuus on elättää itsensä ja perheensä. Se on toinen syy.
Koska heillä ei ole mitään käsitystä valtion eikä Kelan budjetista eikä esimerkiksi siitä, kuinka häviävä osuus työttömyysturva on molemmista. Puhdasta tietämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin hän ne ovat jo muuttaneetkin älykääpiö!! Moni todella rikas ei jää Suomeen juuri verotuksen takia!
Ja samalla kun työttömät päästävät tälläisiä aivopieruja he poraavat kun heidän elintasoaan joudutaan laskemaan..
Jos kaikki valittajat olis muuttanut niin ei olis tätä valitusta. Itse olet idiootti.
En ole tuo jolle vastasit, mutta kaksi asiaa:
1. Jos kaikki veronmaksajat muuttaisivat pois, kukaan ei olisi maksamassa sinun ilmaista elämistäsi
2. Opettele suomea.
"Veronmaksajat" eivät maksa minun elämistäni, että jos lopettaisit tyhjät oletukset.
Mikäköhän tossa suomessa oli vikana? Ihan hyvin vaikutit ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi kun minua ei vituta teidän töitä elääkseni ja maksaakseni veroja joita käytetään peruspalveluihin, sekä lasten, sairaiden ja vanhusten elatukseen. Sen sijaan vituttaa suuresti se kun niitä käytetään sellaisten elatukseen jotka pystyisivät itsekin elättämään itsensä mutta eivät vaan viitsi. Ja nyt en tarkoita väliaikaisesti työttömiä jotka eivät vaan löydä työtä, vaan niitä jotka välttelevät eivätkä edes halua töihin tai tee mitään sen eteen että saisivat töitä.
Vituttaisiko sinua yhtään vähemmän, jos miettisit, miten harvinaisia ne välttelijät ovat ja miten paljon kaikenlaista muuta porukkaa siellä kortistossa on? Siellä on lievästi kehitysvammaisia, jotka takavuosina vielä jätettiin tutkimatta, mutta joita kukaan ei huoli töihin. Siellä on autistisia ihmisiä, jotka hekään eivät kelpaa, kun sopivampia on tyrkyllä. Siellä on monisairaita, joiden mikään yksittäinen sairaus ei ole "tarpeeksi paha". Siellä on aivovsurioisia, jotka käyvät tosi hitaalla, mutta vakuutuslääkärin mukaan kunnossa. Siellä on hyvin uupuneita ihmisiä, jotka pitävät sairaasta omaisesta huolta, mutta eivät täytä omaishoitajuuden kriteereitä. Siellä on perheellisiä, jotka eivät pääse töihin hajottamatta perhettä... Ja sitten siellä on jokunen pummi, joista saadaan poliittisesti sopivia klikkihuoraavia otsikoita.
Olisiko hyvä ensiapu vitutukseen jättää klikkaamatta niitä erittäin tatkoitushakuisia otsikoita?
Vierailija kirjoitti:
Moni työtön on maksanut myös niitä veroja, joskus enemmän kuin moni kitisijöistä. Ne verovarat menee myös moneen muuhunkin asiaan. Lisäksi Suomessa nyt vaan oon sellainen systeemi ettei ketään heitetä kadulle. Jos ei kelpaa, voi lähteä lätkimään.
Kylmä tosiasia on kuitenkin se, että työttömänä vie enemmän kuin tuo, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki valittajat olis muuttanut niin ei olis tätä valitusta. Itse olet idiootti.
En ole tuo jolle vastasit, mutta kaksi asiaa:
1. Jos kaikki veronmaksajat muuttaisivat pois, kukaan ei olisi maksamassa sinun ilmaista elämistäsi
2. Opettele suomea."Veronmaksajat" eivät maksa minun elämistäni, että jos lopettaisit tyhjät oletukset.
Mikäköhän tossa suomessa oli vikana? Ihan hyvin vaikutit ymmärtävän.
Joulupukki ja Helinä-keiju maksaa minun elämiseni, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Koska halutaan olla marttyyreita. Ja tosiaankin, kai te työllistyneet kieltäydytte elätin osasta/sosiaaliturvasta jäätyänne itse työttömäksi?
Laittakaa ensin tuo eräs ex-poliitikko/ eläkesopeutuja Suvi L muuttamaan Helsinkiin työn perässä, kun hänen mukaansa ne ovat siellä, ja nykyisellä paikkakunnalla ei.
Terveisin tehdas- ja muussa ruumiillisessa työssä terveytensä menettänyt ja vuosia veroja maksanut, jota kaikkine sairauksineen nyt kuntouttavissa säryistä huolimatta ilmaisorjana hyödynnetään ja kohta aktiivimallin mukaan karenssissa nälkäiseksi näännytetään. Onneksi ei ole velkaa mihinkään.
Kyllä me työttömät ihan varmasti kärsitään, ei ole iloa elämässä, joten voitte rauhoittua. Olkaa onnellisia niin kauan, kun saatte työnne pitää. Voi edestä tämä asenne löytyä omalla kohdalla hyvinkin pian.
Ei voi löytyä, koska työllistän itse itseni.
Terv. yrittäjänä alle 2V
Vierailija kirjoitti:
Koska heillä ei ole mitään käsitystä valtion eikä Kelan budjetista eikä esimerkiksi siitä, kuinka häviävä osuus työttömyysturva on molemmista. Puhdasta tietämättömyyttä.
Juuri näin. Tätä hyvinvointia varten tarvitaan työssäkäyviä ihmisiä.
Tämän "aktiivimalli" -nimisen kyykytyksen sijaan pitäisi aloittaa byrokratian purkutalkoot.
Vierailija kirjoitti:
Tämän "aktiivimalli" -nimisen kyykytyksen sijaan pitäisi aloittaa byrokratian purkutalkoot.
Aloitetaan kansalaispalkalla. Keksitään miten se rahoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska eihän ne verorahat enää siinä vaiheessa kuulu veronmaksajalle, kun ne niistä maksetaan sosiaalitukia työttömälle.
Ap, sen takia koska niiden mieleen ei edes juolahda elää yhteiskunnan kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, voin kertoa että hyvin harvassa ovat onnelliset työttömät joten ei pelkoa että kukaan pääsisi voimaan hyvin työttömänä.
No en ole minäkään kovin montaa tavannut. Ja ne jotka siltä vaikuttavat, saattavat saada jotain muita tuloja jostain, esim. vanhempien rahoitusta ja muutakin apua.
Olen myös tietoinen siitä, mitä on pienellä palkalla uurastaa, kenties pirullisessa työympäristössä. Lapsille ei jää väsyneenä tarpeeksi aikaa ja työmatkat saattavat olla kohtuuttoman pitkiä. Vuokrat ovat korkeita ja eläminen maksaa, joten yhtä kituuttamista varmasti on! Ja heti, jos menee tulot pikkuisenkaan jonkun normin yli, pienenee esim. asumistuki jne. Eipä tässäkään tilanteessa pääse rellestelemään. Ei ole edes sitä vapaa-aikaa, mikä työttömän eduksi katsotaan. Eläke sentään "karttuu".
Mutta oman aikansa ottaa ajan hermolla oleminen, jatkuva kykyjen päivittäminen ja se työn hakeminen. Lomailla et voi, eikä kyllä varaakaan siihen olisi. Mutta kyllä sitä töissä mielellään olisi, jos kunto sen vaan kestäisi. Ihmisarvokin on aika tärkeä juttu. Mielellään pyörittäisi omalta osaltaan yhteiskunnan rattaita kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi löytyä, koska työllistän itse itseni.
Terv. yrittäjänä alle 2V
Eli olet oikeutettu syyllistämään työtä hakevia, koska sulla on yritys? Vai mitä tarkoitat? Ja kaikista muistakin on yrittäjiksi? Ja firmasi ei mitenkään voi kaatua? Millä alalla toimit yrittäjänä?
Olen joitain konkursseja sivusta seurannut, yrittäjäperheestä ja -suvusta kun olen. Vaatii myös tietynlaista luonnetta ja hyvän liikeidean jne. kuten tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman näitä loisia voisi veroaste olla paljon alempi. Tai voisi se olla muutenkin. Minun puolesta loiset voisi asuttaa kuplahalleihin ja mitään rahaa ei jaettaisi. Päivittäinen ruoka olisi kaurapuuro ja lasi maitoa.
Ja sitten sinä palkkaat pari henkivartijaa. Pääsisitkö kuitenkin halvemmalla jos maksat verosi ja äänestät niin että tulevaisuudessa on työpaikkoja eikä tilannetta jossa on kymmenen työtöntä yhtä työpaikka kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman näitä loisia voisi veroaste olla paljon alempi. Tai voisi se olla muutenkin. Minun puolesta loiset voisi asuttaa kuplahalleihin ja mitään rahaa ei jaettaisi. Päivittäinen ruoka olisi kaurapuuro ja lasi maitoa.
Hieno kommentti, koska tämä laittaa ajattelemaan. Mietin jo pitkään, voisiko kukaan olla oikeasti noin tyhmä. Sitten muistin lukiopojat omasta nuoruudesta. Sellaiset rassukat, jotka kirjoittivat jotkut A:n paperit, pääsivät ehkä isin avittamina ihan ok-töihin, mutta eivät ole koskaan lukeneet mitään, ymmärtäneet mitään.
Nuo muistot ovat vain kaukaa 80-luvulta. Vieläkö tuollaisia voisi oikeasti olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun sinun työpaikkasi menee alta, tervetuloa kuplahalliin. Työllinen on haavoittumaton ja korskea niin kauan kun yt iskee tai firmalle ei riitä asiakkaita.
Määrittele kunnollinen. T. Tyhmä